|  |  | Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 16:09 | |
|  | Chlapi jak je to s výkonem skutečných Boeingů je možné , aby Jumbo bylo ze všech : nejrychlejší a mělo největší dostupnou výšku , nebo pouze můj Jumbík od PMDG zešílel ? Dám příklad : 250 lidí + polovina v nádržích ( myslím paliva né cestujících : ))) ) a podle FMC mohu do 41000 feetů a rychlost 0.898 M !
Letěl za mnou Roman s B777 a nemohl mne dohonit.
Můžete mi prosím,někdo napsat nějakou jakoby " tabulku " kolik mají 737,747,767,777. maximálku a do kolika mohou stoupat ( třeba prázdný ) ať to je možné srovnat. Děkuji za případnou snahu s odpovědí na tento můj dotaz. |
| |
|
 |  |  | Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 16:14 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 16:16 | |
|  | Byl jsi rychlejší  |
| |
|
 |  |  | Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 16:16 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 17:34 | |
|  | Hmm.. ty rychlosti jsou v pohode, i s plze nalozenym to muzes kalit na maximalku mach 0.92, ale ta vejska se mi nezda... s 250 kastanama a pulkou benzinu by jsi do 410 nemel mit |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 20:47 | |
|  | No ono tam bylo Optimal FL380 Maximal FL410 , teď ale vlastně nevím proč se nesmí s více "kaštanama" letět výš. Vždť ten drak letounu by to měl vydržet a nebo je v tom něco jiného ? : ( |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 20:51 | |
|  | Ted jsem to nepochopil ... jak vys? mas na mysli jeste nad FL410 ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:10 | |
|  | Ne né.Já jsem myslel to - jestli nemůže třeba nad těch 38000 proto,že je zatíženej více lidma a že kdyby měl těch lidí míň jestli může výš.
Vysvětleno to již bylo - zkrátka letadlo jako takové by mohlo ( konstrukčně ) i výš než je těch 41000 , ale to už by vlastně byl jenom žrout paliva a efekt by to nepřineslo žádný - jestli jsem to tedy dobře pochopil. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 19:18 | |
|  | mno .. ero muze do toho max ... optimal je vypoctena ekonomicka hladina vzhledem k vaze letadla a postupne se zvysuje s tim, jak spalujes benzin a snizujes hmotnost... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 21:16 | |
|  | Nejde o to, ze pokud tam mas 250 kastanu tak nesmis vys nez fl410. Optimal 380 znamena, ze ekonomicky crz fl je 380, ale s aktualnim zatizenim stroje si schopen vystoupat az do 410, coz ale neni ekonomicke. Vyse ti uz FMC nedovoli jit (v tu danou chvili) ale muzes jit mozna jeste rucne, ale proc. Vsimni si, ze jakmile spalis trochu paliva, maximalni fl se pomalu zvetsuje, takze na konci letu muze byt o hezkych par tisic stop vetsi nez na zacatku. Od toho taky "step climby" kdy po spotrebovani paliva na ceste lezes vys a vys (no, vestinou jednou )
A jeste neco - jak to je treba s 744, lita i vys nez fl410 nebo to je nejaka mezni hranice kde se leta (vim ze muze vys, ale zajima mne jestli se to i v praxi pouziva) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 21:30 | |
|  | Jumbo (a vetsina boingu) ma max FL410, Boeing 777 ma FL430 ... , ale mezni hranice (obecne to neni) ... jenom asi nemaj konstrukteri duvod stavet letadla co mohou vys |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 29. 12. 2005 / 21:59 | |
|  | Podle meho nazoru zhorseni ekonomiky letu nad urcitou hranici je zpusobeno zejmena tim, ze letoun ma diky ridkemu vzuchu velky uhel nabehu, coz se projevi zvetsenim celniho odporu (i presto ze je vzduch stale ridsi) a v dusledku vetsi spotrebou paliva. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:24 | |
|  | Kdepak, důvody jsou úplně jinde... jedním z nejhlavnějších důvodů proč ne výš je zvyšování hustoty ozónu a tím pádem rychlejší optřebení motorů z důvodů koroze )... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:30 | |
|  | ...počkej, Marky, dnes už tu bylo hodně veselo, je to teď seriozní info? Logiku by to mělo, ale nikdy by mě to nenapadlo.....doufám, že jsem si teď nenaběhl... )))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:44 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:51 | |
|  | Pjotr, a kdo je nacelnik? Marky je chytrejsi, ja sem starsi, he? ))) (je mi dnes veselo, dnes budu asi hodne psat, tak se omlouvam, jsem po pul roce dobre naladen )))))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:53 | |
|  | Ti asi přišel vyšší důchod, viď? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:56 | |
|  | jojo, zářný příklad Kaníkovy důchodvé reformy na slovensku... ))))) Nicméně jsem se nedozvěděl, kdo je náčelník...... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:00 | |
|  | Neznám pána Kaníka, ale určitě to bude bystrá hlava. Náčelníka jsem si vypůjčil od Cimrmanů z Dobytí Severního pólu. Neznáš-li, rozhodně doporučuji, neb u tohoto provolání je velmi důležitá svěrákova intonace. Tak a dneska už dostanu podruhé po papule, kam se ubírají místní diskuze. Kaju se a stydím. Je to z nudy při letu mezi Paříží a Hurghadou, tak sorry..... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:02 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:07 | |
|  | Já že neznám Cimrmana? No teda, když to srovnám s tím výletem na Kokořín.......
Stále jsi mi neodpověděl na otázku, kdo je náčelník..... ))))))))))))))))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:09 | |
|  | Povedzme že ja nech je tu kľud. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:17 | |
|  | Tak předně: Fabo kapánek nepochopil, že funkce si tady budeme rozdělovat s tondem mezi s sebou. To by bylo vohromný, přijít takhle k hotovýmu......... Tonde, juknul jsem tedy na tvůj věk a sorry. Chceš-li tedy rozdělovat funkce podle věku, jsem ochoten z tebe udělat poradce. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:23 | |
|  | Pjotr, mam navrh, ty budes nacelnik pro cesko a ja pro slovensko, podrizeni jsme navzajem jeden druhemu - to je rozumny kompromis....si myslim.... A Fabo bude clen, ktereho budeme ridit.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:26 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:26 | |
|  | Znáte to o tom mravenečkovi, kterej rád a dobře pracoval,... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:31 | |
|  | Že ty chceš u nás makat? Tak se ale kamaráde rozmysli jestli chceš dojíždět na Slovensko (prej ti tam dají hodně dobrej důchod - tonde to říkal) a nebo zůstat v Čechách. Tady taky dostaneš prdlajs, ale je tu zase sranda |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 15:33 | |
|  | Já a dělat u buržoazních vykořisťovatelů. Nikdy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:33 | |
|  | Já si dovolím polemizovat. S korozí jsem se setkal všude, jen v moderním turbinovém motoru, kde je dnes již mraky keramických a monokrystalických materiálů ještě ne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 16:12 | |
|  | No právě protože se v oněch vrstvách atmosféry nelítá, tak ses s ní nesetkal ....
Ne vážně - pokusím se dohledat nějaký seriózní podklad, neb má palice si toho z mladých let už tolik zase nepamatuje, ale pamatuje si dost na to že ozón je velmi kvaltiní oxidační činidlo na to aby to paseku způsobilo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 14:41 | |
|  | Teda nechci do toho moc kecat, ale měl jsem za to, že motory nemají tak velkou tendenci ke korozi, nehledě na to, že hustota ozónu zdaleka není tak vysoká v těchto výškách... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 16:08 | |
|  | No právě že už je Ozonosféra ti začíná už někde kolem FL300 a čím výš tím hůře. Nad FL400 už je to dostatečně velké procento. A právě že v normálních podmínkách ta tendence opravdu nejni, jenže ten ozón je opravdu prevít a dělá divy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Boeingama doopravdy ? 30. 12. 2005 / 16:48 | |
|  | Máš pravdu, ozón je perfektní oxidační činidlo a asi to bude mít i vliv na tu tendenci koroze, takže sorry sorry Marky  |
| |
|
|