FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 29. 10. 2025, svátek má Silvie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Film Let Phoenixu Jeden příspěvek | Celý strom
Film Let Phoenixu   4. 1. 2006 / 18:22
tonde   
koukal jsem dnes na tento dost uhozený film, ale zaujala mne jedna věc - byl tam starší vrtulový dvoumotorák, pilot řekl mechanikovi že jde nastartovat motory a mechanik mu podal něco jako bubínek do coltu a on do toho dal šest nábojů jako do brokovnice někam to strcil, jednu patronu odpálil a motor nastartoval - jak to fungovalo? tlak plynu při explozi měl nějak roztočit motor? šlo to do válců či kam? Ví někdo? Dík.
   Seznam příspěvků  

Re: Film Let Phoenixu   4. 1. 2006 / 18:33
Latom   
No asi tam motoroví skřítci stávkovali, tak výhružně jednoho z nich zastřelil. Co jiného. )))
   Seznam příspěvků  

Re: Film Let Phoenixu   4. 1. 2006 / 18:41
MAV
Kokal jsem do učebnice letadlové motory a tam se píše (není to nic konkrétního): "U výbušných spouštěčů se energie nutná pro spuštění získá hořením pyroptrony. V současné době se tento systém nepoužívá."
Pokud bys chtěl, mohu se ve škole optat...
   Seznam příspěvků  

Re: Film Let Phoenixu   4. 1. 2006 / 20:41
j.s.
Film jsem neviděl, ale podle všeho ten starší vrtulový dvoumotorák byl C-119 Boxcar s motory Napier Sabre. Montovaly se tuším třeba i do stíhaček Hawker Typhoon a startovaly se tzv. pyropatronou. Systému na tomhle přincipu se říkalo Koffmanův startér a tento druh startování motoru se používal už před 2. sv. válkou. Startovaly se takhle třeba i Merliny ve Spitfirech nebo později se start pomocí pyropatrony, byť s trochu jiným systémem, používal u některých proudových motorů. Třeba u Wrightů J65 (licenční Armstrong Siddeley Sapphire) na B-57 Canberra.

Základem Koffmanova startéru je píst s vnitřní šroubovou drážkou, která zapadá do vnější šroubové drážky hřídele startéru, který je přes spojku a redukci spojený s hřídelem motoru.
Odpálením pyropatrony vznikne proud spalin, který se potrubím šíří do startéru, kde prudce stlačí píst. Přímočarý pohyb pístu se přenáší šroubovitým drážkováním na hřídel startéru a způsobí jeho roztočení a tím i roztočení samotného motoru.
Když píst startéru dorazí na konec dráhy, spaliny uniknou ventilem do výfukového potrubí, uvolní se spojka spojující startér s motorem, pružina umístěná pod pístem píst vrátí do výchozí polohy a do komory se pootočí nová pyropatrona pro další startování (je-li třeba).

Prý to na tom C-119 má výkon nějakých 25 koní ten startér.

Zdroje zde:
http://www.sjvls.org/bens/bf010cs.htm
http://www.airliners.net/discussions/tech_ops/read.main/135728/
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Film Let Phoenixu   4. 1. 2006 / 20:48
tonde   
vyčerpávající odpověď, moc dík!!!!!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Film Let Phoenixu   4. 1. 2006 / 21:35
Pips   
Hezky popis.Jen neverim tomu, ze tohle ero melo taky Napier Sabre motory.To byly radove 24 valce s usporadanim do H a neosvedceny soupatkovy rozvod.Tyhle C-119 maji vsechny nejake hvezdicaky (P&W?) Nicmene to ty patrone urcite nevadi
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Film Let Phoenixu Coffmanův startér   4. 1. 2006 / 22:48
kuma   
Jen drobné doplnění - jestli si to dobře pamatuju, tak kryty Coffmanova startéru bývají na kapotách spitfirovských Merlinů ukryty pod malými "kapkami", které jako bouličky vystupují z povrchu motoru.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ