|  |  | Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 00:52 | |
|  | Co je to stereoskopie asi vi kazdy. Ze FSKA nema potiz s toule technologii je take fakt. Ale jak to tak vypada, nektere scenerky potiz maji - shlednete obrazek.
Z nejakeho duvodu nVidia driver nevytvari separaci modre okrouzkouvanych objektu... hlavne to plati o "rotujicich" stromech... nejvice postizeny co jsem spatril bylo LKVO, LKMO kde neni ani travnik v okoli RWY rozpoznan jako plnohodnotny polygon...
Nevite kdo a jak to vytvoril? Modely z GMAXu problemy nemaji... nedokazete si predstavit, jak to pak v prostoru vypada... defacto ty objekty "trci" kdesi nad prostorem... napr. na obrazku je Rakovnik... nastesti RWY je v poradku.. LKVO trci nad terenem tak, ze pro VFR je ztracene - pusobi dojmem letajiciho ostrova... [protoze teren pod nim je flatten, tak si zachovava smer k terenu a i iluzi prostoru, jen hloubka/vyska se meni]... |
|
| |
|
 |  |  | Re: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 08:47 | |
|  | Hlavně že máš kuráž na to čučet přes dvojbarevný skla. Já to zkusil jen jednou a po pulhodině sem byl out. Je to hroznej záběr na oči. |
| |
|
 |  |  | Re: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 10:44 | |
|  | Já ani netušil, že FSka zvládá "dvoubarevnou" stereoskopii pro obyč. brýle, myslel jsem, že zvládá pouze polarizované a speciální. Kde se to dá vlastně nastavit a zapnout? Mám brýle z Pixelu, tak že bych to chvíli zkusil. Nebo jsem to špatně pochopil a obyčejné dvoubarevné brýle nezvládá? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 10:59 | |
|  | mam pocit ze jde o specialni nvidiovske ovldace, ktere obraz ztrirozmerni pro bryle.. fska samotna to neumi |
| |
|
 |  |  |  | EDIT: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 11:04 | |
|  | No na ty oci to je zaber.. sice po case si zvyknou [je treba delat prestavky, ono to zatezuje i mozek] ale i tak to neni uplne ono..
Na stranu druhou jakmile si clovek zvykne na prostor tak nechce jinak dokonale se to vsechno meni...
Jak zapnout anaglyph stereo?
Je treba mit nVidia GFX kartu. Pak je treba od nVidia stahnout 3D stereskopicky driver [cca 5MB ) ] a odpovidajici verzi nVidii [kdyz je 3DS driver 71.86, nVidia by meli byt take 71.86...], odkaz na odpovidajici verzi je primo u toho spec. 3DS driveru.
REinstaluj nVidie, po restartu pridej 3DS driver. Pak primo klikni pravym na plochu a ted to bude pro anglicke XP:
PROPERTIES-SETTINGS[zalozka]-ADVANCED-zalozkaGFXkarty [s emblemem nVidia] a tak si najdete 3D stereo driver... ted staci dat zapinat ho stiskem CTRL+T [enabled by key nebo co...] a jeste na zalozce z obrazkem 3D bryli je nejake tlacitko settings: po stisku lze vybrat jakou 3DS technologii vlastnite [vc. kdejakych 3D LCD a pod.. vyber je uzasny ] po zvoleni anaglyphu jeste neni spatne zajit pod vedlejsi tlacitko a doladit barvy skel - navolit type-CUSTOM a zavrit vzdy jedno oko a najit kde se nejlepe odcita barva do bile tim se zmensi pocty vad obrazu a je to i snazsi pro oci [a hlavu] prebrat si ten zrakovy klam tak, jak je zadano.
No, tahle technologie neni zrovna nejlepsi, ale prostor tam je. Skoda tech barev [redukuje se cervena a modra, zaroven pak mate pocit. ze modre a cervene veci blikaji barva-cerna]..
je take dobre se udelat 3DS test a nastavit separaci obrazu cca 10%, jinak virtualni kokpit bude delat potize. A pamatovat: clovek nemuze vnimat objekty v ruzne hloubce naraz, takze kdyz se divate na budiky, nevidite hory v dali atp... bezne si oci perostri, tady v simulaci si musite preostrit "hlavu"... protoze oko ma mechanicky zaostreno na plochu monitoru... to prave zpusobuje, ze lide z toho zobrazeni maji trosku divne pocity... ) ale jakmile se to naucite plynule [2-3 hodiny], je to jak druha realita - v kombinace s nejakou technologii headtrackingu Vas ceka uzasne VFR... nedam dopustit..
ted uz je jen otazka, jake by to bylo s nejakym propracovanym HMD.. ale asi bozske []
EDIT: v pripade zajmu natipam screenshoty a dam je na sve stranky..? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: EDIT: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 11:54 | |
|  | Tak teď, když si to takhle popsal, už možná vím, jak se Ti něco nezobrazí v 3D.
To něco, nejsíš neschroupne 3D karta nVIDIA a prostě to pošle k vyrenderování do normálního procesoru a ten už na nějakej 3D stereoskopický ovladač kašle. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: EDIT: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 12:40 | |
|  | No tak to jsem tam taky nekde naznacil: a ty rotujici stromy nejsou polygony, ale efekt )
Jenze u baracku je to divne. To urcite polygony jsou - jenze jake? TO je moje otazka. Plati totiz, ze VSECHNY polygony jsou poctvie renderovane v 3DS. Pouze podivne efekty, ktere pouzivaji sem tam tvurci her, se zobrazi bud neprostorove, nebo "mimoprostorove", nebo vubec. Proto me zajima, v cem to autori delali a proc... a jetli by to neslo napravit [napr. konverzi modelu do Gmaxu atp...]
Myslim ze to neni moc prace a ma to budoucnost.. ale kdo vi, ze?
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: EDIT: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 12:47 | |
|  | Díky za vyčerpávající odpověď, ale mám smůlu, nemám nVidii ale Atinku ( |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: EDIT: Neni polygon jako... co vlastne? 9. 1. 2006 / 13:36 | |
|  | mozna to neni tak spatne sice si neuzijes steroskopie, ale mam pocit, ze ATI jsou pro FS lepsi... kdo vi? |
| |
|
|