FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Automatický přistávací režim Jeden příspěvek | Celý strom
Automatický přistávací režim   28. 11. 2002 / 20:29Radek
Ahoj kluci. Nezlobte se, že se ptám (možná blbě) na tohle, ale asi na rok jsem se k FS nedostal. Jak se dá B737 v FS 2002 přimět k tomu, aby sám přistál na VPD. Popř co je k tomu potřeba. Dík za odpověď
 

Re: Automatický přistávací režim   29. 11. 2002 / 06:58Luděk Ch.
Ahoj, nejlépe přečíst si sterší témata až měsíc nazpět, už to bylo mockrát a docela podrobně popisováno. Takže jen v krátkosti: do rádia NAV1 naladit frekvenci ILS pro dráhu na které chceš přistát, do CRS na autopilotu její přesný kurs, zapnout autopilota a poblíž letiště tlačítko APR. Blížit by ses měl k letišti asi 2000ft nad zemí (nikoliv podle altimetru nad mořem) v úhlu asi 20 stupňů k ose dráhy tak, aby jsi ji protnul přibližně 10mil před dráhou. Potom by se měl autopilot chytit ILS, srovnat letadlo přesně na dráhu a ve správné vzdálenosti i klesat. Důležitá je správná konečná přibližovací rychlost pro dané letadlo. A ještě dodám, že údaje frekvence ILS a přesný kurs dráhy najdeš přímo v mapce FS2002.
 

Re: Re: Automatický přistávací režim   2. 12. 2002 / 22:03Radek
Díky moc, už aspoň vím jak na to . A propo, dá se někde stáhnout ta mapka?
 

Re: Re: Re: Automatický přistávací režim   2. 12. 2002 / 22:27Radoslav / web
Až spustíš simulátor a budeš v kokpitu, tak nahoře na liště (při fullscreen stiskni ALT) klikni na WORLD - a pak na MAP VIEW, tam najdeš vše potřebné
 

Re: Re: Re: Re: Automatický přistávací režim   9. 12. 2002 / 13:49Radek
Díky moc, už umím 737 automaticky roztřískat o rwy06 na Ruzyni.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Automatický přistávací režim   9. 12. 2002 / 16:30A.J.Scandall
Možná bych to opravil, aby se ti to zas neroztřískalo. Pominu fakt, že FS2002 a glide slope nejsou moc kamarádi a tudíž po něm ta mašinka letí jak Qeen Mary po vlnách. Budu vycházet z toho, jak autoland vypadá v reálu a jak by měl vypadat(a částečně vypadá) u DF737. Budu pomíjet všechny legislativní a technický požadavky. Takže:
1) frekvenci ILS naladíš do obou souprav (NAV 1 i NAV 2)
2) kdykoliv od správného zaarmování módu APP (u DF737 poznáš i podle údajů na FMA), až do výšky 800ft AGL (nad zemí) připneš i druhého autopilota (jde na DF737). Tím ti zhasne oranžové 1CH, signalizující přiblížení na jednoho AP. V 1500ft anebo po zapnutí druhého AP se na FMA objeví bílé FLARE - autoland se zaarmoval (připravil)
3) ve výšce 400ft sám přetrimuje ve smyslu trochu "těžký na ocas" - obávám se že tohle nesimuluje ani DF737
4) ve výšce 50ft zmizí na FMA G/S a je nahrazen zeleným FLARE, které svítilo doposud bíle pod ním, a zároveň zmizí báry Flight directoru, éro začne podrovnávat
5) ve výšce 27ft začne automat tahu (A/T) pomalu stahovat tak, aby při dosednutí byl volnoběh
6) 2sec po dosednutí se sám odpojí A/T, autopilota odpojíš sám
7) dál po zemi už řídíš růčo, spíš tedy nóžo
Jo, FMA je Flight mode annunciator, a je to ta část displaye nad umělým horizontem, kde se ti zobrazují módy AFDS (zjednodušeně řečeno to, podle čeho je řízenej autopilot nebo director). Origoš 737 z FS2k2 to bohužel nemá, zato DF 737 ho má pěknej.

Takže z toho vidno, že na jednoho autopilota to samo nepřistane. A jestli to defaultní éra uměj, tak je to prohřešek proti realitě. PS: perfektně umí ILS zaletět, včetně autolandu, snad jenom 747 od PSS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatický přistávací režim   9. 12. 2002 / 16:42Luděk Ch.
Mimochodem, u DF737-400 jsem nepozoroval žádný rozdíl v automatickém přistání s jedním nebo oběma autopiloty, tak i tak bez problému.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatický přistávací režim   9. 12. 2002 / 18:52Vláďa
Musím napsat, že pro automatizované přistávání s DF je mít zapnuté oba autopiloty s naladěním příslušné frequence na NAV1 a NAV2. Problém je jen ten, že teorie z manuálu neodpovídá příliš skutečné praxi - bohužel mé přistávání končí tvrdším dosedem před prahem dráhy 24 LKPR. Protože některým to funguje a jiným moc ne (moc ne = ne ideálně, ale o zem to s DF někde praští ) ), byl tady vysloven názor, že spuštěním přiloženého LoadManageru se "upraví" i některá jiná data v Aircraft.cfg a že informace o Flare a podobných něžnostech typu podrovnání nad drahou se tak odsouvají do roviny teorie.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automatický přistávací režim   9. 12. 2002 / 20:03Luděk Ch.
Je to tak, DF není ani zdaleka dokonale reálný. 1 nebo 2 autopiloty a výsledek stejný. Já jsem zpočátku míval podobné problémy, letadlo letělo normálně, ale po zachycení GS prostě klesalo moc rychle a nebylo schopno se ho držet. Pak jsem si uvědomil, že asi s plnými nádžemi přistávat nelze a od té doby naprosto bez problému. A LoadManagera jsem normálně používal, tedy vlastně jen jednou jsem si udělal konfiguraci a s tou jsem lítal pořád. Nevím, jestli bude problém v něm.
 

Re : Automatický přistávací režim - ještě jednou   10. 12. 2002 / 18:39T!
ahoy
vyzkoušel jsem popsané postupy s nevalným úspěchem. proto žádám o souhrný popis na jakém letadle co, kde a jak "vošéfovat", včetně podvozku, klapek a motoru
díky T!
 

Re: Re : Automatický přistávací režim - ještě jednou   10. 12. 2002 / 20:32Luděk Ch.
Ahoj, obávám se, že se to takhle jednoduše napsat nedá. Je potřeba se napřed naučit létat ručně, nejlépe s malým letadlem (Cessna...), aby jsi věděl, kdy jaké klapky, rychlost, motory, podvozek atd., pak přejít na větší (B737) a teprve až to budeš umět, přidat k tomu automatické přistání. Protože to už je vlastně to nejjednodušší, v podstatě nastavit dva parametry do autopilota, jak už to bylo dříve podrobně popsáno. Takže trénuj ruční ovládání letadla a pak už není problém ani automatické přistání.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ