|  |  | | APR v IFR 9. 12. 2002 / 13:56 | Radek |
|  | | Ahoj kluci, potřebuju radu. Když si nastavím na NAV1 ILS freq. a nastavím autopilota, jak zjistím, kde jsem, když mám vypnutou GPS a jsem např. v mlze. Moc neroumím VOR st. , takže jsem v tomto mžiku oka ztracen. Jak se zorientuju např v Praze na rwy06. ILS 111,15, ALT3200, HDG řekněme 090 čili 26 stupňů západně od kursu dráhy. Jak se dostanu na "automatický okruh"?Odpovězte prosím na email. Letu zdar,žádný zmar! |
| |
|
 |  |  | | Re: APR v IFR 9. 12. 2002 / 16:25 | Luděk Ch. |
|  | | Co to je "automatický okruh"? Jinak při letu IFR jsou pro každé letiště pevně dané příletové a odletové tratě. Jejich body jsou většinou dány určitou vzdáleností v určitém směru od některého radiomajáku VOR/DME. Pro začátek bude nejlepší, když použiješ řízení letového provozu (ATC) ve FS2002 a to tě navede přesně do potřebného směru pro zachycení ILS. A později si můžeš sehnat reálné přibližovací mapy letiště a zkusit letět podle ní. V obou těchto případech vůbec nepotřebuješ vidět zem. Jen podle tvých schopností záleží, v jaké nejmenší vzdálenosti potřebuješ vidět dráhu před dosednutím. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: APR v IFR 9. 12. 2002 / 16:47 | PavelS |
|  | Přidám jen odkaz, kde je česky něco popsáno, jak to plusminus funguje:
http://www.volny.cz/satcocz/skolka.htm
a zde rubriky Základy radionavigace a Základy přístrojových přiblížení.
Automatický okruh neexistuje, existuje automatické přistání ( Autoland ) a to bylo - velmi pěkně - popsáno o cca příspěvky výše. Před Autolandem je ovšem část letu zvaná přiblížení a ta se většinou provádí jako ILS a to je vlastně taky automaticky. Nejedná se ale o okruh, nýbrž o rovnou příletovou tra´t, která se naletí v určité výšce a vzdálenosti od dprahu dráhy a dovede letadlo "automaticky" nad práh dráhy.
PavelS |
| |
|
|