FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Realita IVAO [pouzivani SID/STAR] Jeden příspěvek | Celý strom
Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 08:44
Aldaran
Nerad bych rozpoutaval flame, ale k napsani tohoto dotazu mne privedlo poslouchani LKPD TWR (LKPD APP) Na IVAO temer vzdy dostavam SIDy a STARy. Na LKPD konkretne treba temer pravidelne.... odletova VLM1P. Kdyz posloucham real, jeste jsem nezaregistoval SID, vzdy probiha odlet.... Sroupat v kurzu drahy do..... pak tocte levou zatackou na ..... preladte se na ..... Stejne tak se obykle pouziva pri priletu vektorovani.

Muzete se nekdo podelit o zkusenosti jak to vypada v ralu na jinych letistich? Moje domenka je, ze na LKPR se SID/STAR pouzivaji zejmena pro odlehceni raioveho kanalu a ridicich kvuli velkemu trafficu, kde SID/STAR jednim prikazem zajisti predpokladane chovani pilota na nekolik minut dopredu. Na malych letistich (coz jsou v podstate vsechna ostatni), kde je tak jeden pohyb za pul hodiny to pak postrada smysl, naopak aspon ridici nudou neusne.

Podotykam ze je to jen moje domenka, nerad bych byl za ni drcen v kole ci napichnut na kul. Jestli to tak opravdu je, nestalo by za uvahu se zkusit priblizit k realite i v tomto bode?

p.s. Musim konstatovat, ze kvalita rizeni na IVAO je leckdy mnohem lepsi nez v realnem svete. Diky tomu, ze do LKPD letaji dost casto ruske ci jine nestandardni spolecnosti je to obcas dost divadlo, co se da slyset.
 

Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 09:04
PjSky   
jejda...
 

Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 09:12
LS
Ahoj, ono to je trosku problem, oni sice v Pardubicich radar maji, ale pokud vim, tak nemaji jeste certifikaci, tudiz by meli ridit pomoci proceduralu - zadne vektorovani, ale hezky po stanovene trati a pilot by mel hlasit kazdou polohu nad kazdym bodem, FL, dalsi bod v case XXXX atd.
Bohuzel pro LKPD nemame presne informace o mistnich procedurach, takze postupujeme v postupech jako naLKPR - SID/STAR...Doufam, ze jsem to trsoku osvetlil
 

Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 10:42
Aldaran
Jestli by to pomohlo, mohl bych zkusit provoz na LKPD nahravat a pak nekomu poslat k "analyze"
 

Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 10:54
Jaakov   
Pokud já vím, tak Petr na APP při příletu ve většině případů vektoruje (dobře já taky nevim, jestli se ještě řídí rocedurálně). Při odletu to je jiná, když jsem seděl na TWR, pokaždé jsem dával SID, s tím, že po přeladění na APP stejně Petr dává nejspíš DCT TBV nebo VLM, voni ty odletovky z LKPD jsou strašně primitivní, tam se toho podle moc vymyslet ani navektorovat nedá, prostě po vzletu víceméně letíš přímo na první bod trasy. A co se Pendolino eventu týče, na TWR jsem nebyl, ale Petr mi řikal, že měl poměrně velkej provoz, tudíž v tu chvíli asi SIDy/STARy využíval, ale nevim nechci kecat, neposlouchal jsem to. Až příde ze školy určitě se k tomu vyjádří.
 

Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 11:06
Aldaran
Jo, to je v pohode, nemyslel jsem to jako kritiku ridiciho. Jen jsem chtel poukazat na rozdil od reality. Zamerim se na to a zkusim pochytat ze vzduchu presnejsi informace.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 11:07
Jaakov   
Já to pochopil, ale řikám, povolanější bude v tomhle případě Petr.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 14:17
Lowmick   
Ja jsem jim sice v povleni daval odletovku, ale po vzletu jak uz meli nejakou rozumnou vysku nebo okolo nebyl nejakej konfliktni traffic tak jsem je daval primo na body (VLM, TBV).
 

Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 11:21
Hoaker
Oni jsou zasadni rozdili mezi IVAO (respektive online virtualnim letanim) a realem i na LKPR. Tam kdyz pravidelne poslouchas provoz, tak je frazeo i postupy pomerne dost odlisne. Proc to tak je nevim, ale rekl bych, ze se IVAO, alespon u nas snazi drzet predpisu co to jde, kdezto v realu si to ATC nekdy ulehcuji.
 

Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 11:30
LS
Az se vsichni piloti nauci litat tak jak maji, tak je mozne pouzivat frazeologii jako je v realu, ale kdyz bychom tu ted zacali i jako ridici pouzivat frazeologii jako v realu, tak piloti mnohdy nebudou ani vedet co po nich chceme...Napr. uz i jedna dost nestandardni fraze - expect XX track miles...Spousta pilotu ani nevi co to znamena...
Proste musime nejprve naucit piloty standradni pouzivane fraze, aby piloti byli schopni reagovat a potom je mozne pouzivat odchylky a fraze (zkratky) pouzivane v realu...
 

Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 12:14
Hoaker
Ja to nekritizuju, pouze to poddotykam v ramci vznesene pripominky. Tak to proste je a je potreba s tim pocitat.
 

Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 12:21
Aldaran
ve frazo mas asi pravdu, ale abychom nebyli "papezstejsi nezli papez" t.j. nedelali sami sobe (piloti ATC) vetsi pakarnu nez je nutne. Zakladni otazka tedy zni:
a) IVAO = virtualni letani podle pravidel ktere jsou na papire a v souladu se vsemi regulemi
b) IVAO = virtualni letani co nevice se podobajici realnemu provozu

podotykam, ze si nemyslim, ze by v tom byl nejaky extremni rozpor a urcite neuskodi, kdyz vsichni budou znat vse podle bodu a), ale urcita mista, urcita letiste maji sva specifika byt nesjou naprosto v souladu s oficialnimi predpisy. Staci si poslechnout na aerokubovejch letistich....
 

Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 12:34
MaPa   
Myslíš třeba info:
"A provoz s ohledem na toho červenýho ptáka západně!"
 

Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 12:34
Vita Zenisek
Ja se kriklanim k a), protoze a) je mozne nejakym zpusobem nastudovat z papiru. Eventualitu b) je mozne sem tam zacit zkouset. Ale mel by to delat nekdo kdo to z realu zna (treba Marky az dostuduje), aby to nakonec neskoncilo naprostym chaosem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 12:51
Aldaran
Ona je to spis vec ridicich. Pilot by mel byt schopen samozrejme reagovat a chovat se podle bodu a) . Paklize si nejaky rici vleze na ATC, ktere duverne nezna, jiste a) . Paklize je nekdo fanda do daneho letiste, jiste ma odposlouchane "specialty" a procedury ktere se v praxi pouzivaji at uz je to zmineny cerny ptak, pozadavek letu po okruhu s ohledem na vesnici, ktere by se mel vyhnout, ci vyse uvedene "zvykolsti" pri pouzivani treba SID/STAR, vektorovani, pousteni na drahu v opacnen smeru nez je uvedena je li pocasi a vyhovuje li to vice trati letu a.t.d. a.t.d. Nebo zda li je lepsi striktne dodrzovat "papirovou" verzi . Takto jsem to spis mel v predchozi MSG formulovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 13:45
Marky Parky   
Ja bych to videl jeste na takove trosku detailnejsi rozdeleni a to na a), b) a c)...

a) Jet striktne podle predpisu. Tuhle verzi definitivne preferuju u vsech zacinajicich a nezkusenych ( a osobne doufam ze ve sve real praxi se mi podari se ji drzet co nejdele ). Nekdy to opravdu je papezstejsi nez papez, ale kdyz tak budete ridit/letat, tak vam nikdy nikdo nadavat nebude.

b) Jet na hrane predpisu podle toho co clovek zna z realu. Tady se u zkusenejsich ATC i pilotu da primhourit oko - jde presne o ty hlasky volnou reci na ktere neni frazeologie, typu ze na priletu se mas vyhnout nejake vesnici, ruzne zkracovani frazeologie v hustem provozu ci pouzivani zvykovych frazi na danem miste (ono "ohlaste zelezarny" ), dvojite klicovani misto potvrzovani, nestandardni zkracovami ULL volacek a pod.. Opet ale striktne doporucuju v okamziku kdy je nejaka nejasnost okamzite prejit do standardni frazeoologie a postupu

c) Posledni skupinu tvori veci ponekud jine - a temi je zanaseni nespravnych postupu slysenych v realu. Real je bohuzel plny nezodpovednych pilotu (ale i ridicich ci AFISaku), kteri si mysli ze po X naletanych hodinach maji patent na rozum a delaji se vse jak chteji. Vysledkem je mnohdy nepretrzity slet nebezpecnych (mnohdy az pruserovych) situaci, ktere vetsinou skonci dobre jen stastnou nahodou, protoze sparit dve letadla ve vzduchu chce krom blbosti mit jeste notnou davku smuly. A tak po cele republice na frekvencich slysime afisaky co vydavaji povoleni ke vzletu, plachtaři vesele píchají mraky bez ohledu na to že se nachazeji v oblasti kde se ve stejnem mraku muze pohybovat nejaky IFRovy provoz, řídící vydají povolení stylem "dráha 22, přistání povoleno, uvolněte po Charlie, vyhlášená délka dráhy pro vás je 1000m protože v zadní části dráhy zrovna křižuje auto" a pod. Celkem důrazně bych žádal, abychom si takovéhle praktiky z reálu na síť netahali neb ty by ve skutečnosti neměly být ani v tom reálu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 15:59
Balooo   
"Přistání na 24 povoleno, vyhlášená délka dráhy od začátku až po aktuální pozici toho koumáka, co tam na konci už hodinu jezdí s čerstvě koupeným PMDG a hledá, který to šroubek na MCP pouští ten TO/GA režim."

Některá specifika virtuálu asi opravdu zůstanou, jako "spadlo mi spojení, před vámi na ILS visí letadlo ve vzduchu a nekomunikuje, asi to má zaseklý, přejděte na radar... aha, tak on musel jít přivítat tchýni, tak dávejte..."
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 16:17
MaPa   
To jde se jen tak v On Line zapauzovat ???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 16:21
Tragédie v JRD
No .. technicky to jde.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 16:25
MaPa   
Zůstávám stále Off Line, protože představa předemnou letícího éra při přiblížení, co se najednou 50 m od prahu zastaví v luftu je hrozná.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 16:29
Krizoch
Tak to delas zasadni chybu... Vise popsane se zas tak moc casto nestava, pauzovani za letu je "prisne zakazano" ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 16:34
MaPa   
Myslím už sem tady jednou sondoval, jak se řeší situace neudržitelného nutkání, když není žádnej kopilot po ruce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 21:08
PjSky   
a co zapnout ap?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 17:26
Bery
ono zakázaný to je ale... nedávno sem letěl tu world touru z Keflaviku do Edinburghu a ňákej pitomec z anglie a přesto že měl ňákou druhou nejvyšší hodnost tak si dělal co chtěl .... po startu si se mnou chtěl dávat závody takže mě předletěl přičemž byl ve stejný vejšce ale asi jenom 1mn ode mě pak na to šlápnul a úplně se mi ztratil no a když sem přilítal a snažil se usadit do ILS tak sem si toho pitomce všimnul jak stojí ve vzduchu ...tak sem udělal dva takový okruhy ale on tam byl pořád takže sem normálně pokračoval na přistání protože už mi docházelo palivo i čas... a zrovna když sem prolítal kolem něho tak se zbudil a začal přistávat taky to už ovšem bylo pozdě něco udělat... takže mi eště vynadal jako malýmu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 16:47
Aldaran
Jednoduche reseni, doletni 5 nm z nej, zapauzuj si to, dalsi taky... a udelat frontu az k VLM... jako u bnkomatu. Az se s Tchyni pozdravi, vlacek se rojede, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 12:44
Hoaker
No to jsem mel na mysli... obcas to o te vetsi "pakarne" je
 

Re: Re: Re: Re: Realita IVAO [pouzivani SID/STAR]   13. 1. 2006 / 13:07
LS
je to a) i b) dohromady, jednak se tu snazime simulovat veci z realu a jednak podle realu, proste je dana predpisova frazeologie a ta by se mela dodrzovat, ze se nedodrzuje, to je vec jina, ale pokud si pujdete udelat papiry a budete argumentovat tim, ze se to pouziva v realu, tak asi moc neuspejete, nehlede na to, ze uz bylo takhle nekolik sblizeni, kdyz pilot pouzil "svou frazi" na dany prikaz, ATC myslel, ze to readbackoval spravne, ale on myslel neco jineho - ci to je chyba? pilota - nepouzil spravnou frazeologii, to same je u ATC, pokud pouzije nestandardni frazeologii a dojde k pruseru, tak ci to bude vina? Samozrejme daneho ATCho...
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ