FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 5. 2024, svátek má Zikmund Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO - dráhy v používání Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 18:57
David75
Hloupý dotaz. Letím například na LKPR, kde není žádnej řídící. Vítr je takový, že by se měla použít dráha 06. Už jsem na STARu a zjistím že někdo začal lítat na 31. Jak postupovat? Kdo určuje která dráha se má používat pokud tam není APP nebo TWR? Nebo se dá někde na internetu zjistit reálnej ATIS a podle toho letět?
 

Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:00
Waterfight (TVS379)   
Proč někdo letí na 31, když má podle větru být 06?
 

Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:01
Waterfight (TVS379)   
Jinak dráhu si určuješ sám, právě podle ATISu.
 

Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:35
Tragédie v JRD
tezko si urcis drahu podle atisu kdyz neni nikdo, kdo by ten atis vydal
 

Re: Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:45
Waterfight (TVS379)   
Tak podle METARU.
 

Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:02
David75
Jak to mám vedět? A co kdzž je to sporný, že obě dráhz bz mohlu být stejně. Vítr je tak na hranici?
 

Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:06
Waterfight (TVS379)   
Já mám za to, že si v dané situaci vše hlídáš sám, tudíš je teoreticky i možmé, že sedáš na 06 a někdo bude vzlétat z 31 a aby nedošlo ke srážce, je nutné vše dobře hlásit na UNICOMu, ale to platí pro vždy...
 

Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:12
Filip   
No tak potom se nějak dohodnete ne Jinak dráhu určuje TWR.
 

Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 19:11
Fero
na internetu http://lineart.wz.cz/atis.php?in=lkpr ,tam máš i co je v používání. Jinak když není řídící, tak si to určuješ sám, když je slabý vítr tak můžeš sednout kde se ti to hodí, ale měl by si to nahlásit jak tu bylo zmíněno na unicomu.
 

Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 20:33
Petlok
Když už jsme u těch drah: dráha je například uváděná oboustranně jako vybavená ILS, na obě strany je ale uvedená shodná frekvence. Mohu v tom případě očekávat paprsek pro řízení sestupu z obou stran, nebo se z jedné strany přibližuje naváděním pouze směrově na zpětný kurz? Z obou stran jsou při tom v Navigátoru na koncích šipek "zářezy". Pokud je glideslide jen na jednu stranu, jak v tom případě na neznámém letišti zjistím na kterou? (Myslím dřív, než poznám, že jsem dlouhý, tedy již při přípravě na let)
 

Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 20:45
Waterfight (TVS379)   
Pokud máš ILS (vertikálu i horizontálu) na obě strany, můžeš přistát s full ILS na RWY z obou stran. Na frekvenci nezáleží. Pokud je ILS pouze z jedné strany, můžeš při přistání z opačného směru využít Backcourse, ale ten má pouze horizontální povahu, výšku si hlídáš sám podle map.
 

Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání   14. 1. 2006 / 21:36
Tragédie v JRD
Jak na "neznamem" letisti? mas prece mapy ne tam je to vyznacene, navic i primo FS Navigator ti ukazuje jestli se jedna o ILS se vsim vsudy (LOC/VS), jenom LOC nebo se jedna pouze o BC...

jinak, i kdyz je na obe strany uvedena stejna freq tak se muze jednat o plne ILS na obe strany, jenom s tim FSka ma obcas trosku problemy....(resp. ne FSka ale addony
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ