|  |  | IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 18:57 | |
|  | Hloupý dotaz. Letím například na LKPR, kde není žádnej řídící. Vítr je takový, že by se měla použít dráha 06. Už jsem na STARu a zjistím že někdo začal lítat na 31. Jak postupovat? Kdo určuje která dráha se má používat pokud tam není APP nebo TWR? Nebo se dá někde na internetu zjistit reálnej ATIS a podle toho letět? |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:00 | |
|  | Proč někdo letí na 31, když má podle větru být 06? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:01 | |
|  | Jinak dráhu si určuješ sám, právě podle ATISu. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:35 | |
|  | tezko si urcis drahu podle atisu kdyz neni nikdo, kdo by ten atis vydal  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:45 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:02 | |
|  | Jak to mám vedět? A co kdzž je to sporný, že obě dráhz bz mohlu být stejně. Vítr je tak na hranici? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:06 | |
|  | Já mám za to, že si v dané situaci vše hlídáš sám, tudíš je teoreticky i možmé, že sedáš na 06 a někdo bude vzlétat z 31 a aby nedošlo ke srážce, je nutné vše dobře hlásit na UNICOMu, ale to platí pro vždy... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:12 | |
|  | No tak potom se nějak dohodnete ne Jinak dráhu určuje TWR. |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 19:11 | |
|  | na internetu http://lineart.wz.cz/atis.php?in=lkpr ,tam máš i co je v používání. Jinak když není řídící, tak si to určuješ sám, když je slabý vítr tak můžeš sednout kde se ti to hodí, ale měl by si to nahlásit jak tu bylo zmíněno na unicomu.
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 20:33 | |
|  | Když už jsme u těch drah: dráha je například uváděná oboustranně jako vybavená ILS, na obě strany je ale uvedená shodná frekvence. Mohu v tom případě očekávat paprsek pro řízení sestupu z obou stran, nebo se z jedné strany přibližuje naváděním pouze směrově na zpětný kurz? Z obou stran jsou při tom v Navigátoru na koncích šipek "zářezy". Pokud je glideslide jen na jednu stranu, jak v tom případě na neznámém letišti zjistím na kterou? (Myslím dřív, než poznám, že jsem dlouhý, tedy již při přípravě na let)  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 20:45 | |
|  | Pokud máš ILS (vertikálu i horizontálu) na obě strany, můžeš přistát s full ILS na RWY z obou stran. Na frekvenci nezáleží. Pokud je ILS pouze z jedné strany, můžeš při přistání z opačného směru využít Backcourse, ale ten má pouze horizontální povahu, výšku si hlídáš sám podle map. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO - dráhy v používání 14. 1. 2006 / 21:36 | |
|  | Jak na "neznamem" letisti? mas prece mapy ne tam je to vyznacene, navic i primo FS Navigator ti ukazuje jestli se jedna o ILS se vsim vsudy (LOC/VS), jenom LOC nebo se jedna pouze o BC...
jinak, i kdyz je na obe strany uvedena stejna freq tak se muze jednat o plne ILS na obe strany, jenom s tim FSka ma obcas trosku problemy....(resp. ne FSka ale addony |
| |
|
|