|  |  | | Mohl by mi někd... 10. 12. 2002 / 11:56 | Michal |
|  | | Moc dík za vysvětlení, ale zmiňujete se pouze o přiblížení. A tak se ptám jak tyto značky souvisí s odlítajícími letadly, vzhledem k tomu že jsou umístěny u vjezdu na RWY? |
| |
|
 |  |  | | Re: Mohl by mi někd... 10. 12. 2002 / 14:39 | Honza / web |
|  | je to označení kategorie přiblížení, pro kterou je dráha vybavena..
CAT I: je minimum výšky rozhodnutí 200 ft
CAT II: je minimum výšky rozhodnutí 100 ft
CAT III se dělí na CATIIIa,b a c..
s výškama je to pak u CAT IIIa snad 50ft,IIIb 20ft
a IIIc 0ft...
ke každé kategorii patří také ještě dráhová dohlednost, ale ty čísla si nepamatuju..
jinak výška rozhodnutí je výška ve které musí
pilot vidět dráhu a říci bud že se bude přistávat
nebo opakovat.. konečný bod rozhodnutí zda-li bude
přistávací manévr dokončen..
jinak kategorie se u dráhy určuje podle jejiho
světelného vybavení, vybavení ILS - no vybavení
spíš že má záložní systém a ochranná pásma a tak..
ahoj
Honza |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Mohl by mi někd... 10. 12. 2002 / 15:07 | latom |
|  | Jen tě doplním:
CAT I výška rozhodnutí 200 ft,
dráhová dohlednost 550 m
CAT II výška rozhodnutí 100 ft,
RVR 300 m
CAT III A výška 50-100 ft,
RVR nejméně 200 m
B výška méně než 50 ft nebo bez stanovené DH RVR nižší než 200 m, nejméně však 75 metrů
C bez stanovené výšky
bez stanovené RVR
DH je výška, ve které se pilot NEJPOZDěJI rozhodne, zda provede postup nezdařeného přiblížení, pokud nebylo dosaženo vizuálního kontaktu.
Dalším faktorem, aby tam mohla letadla přistávat je jejich technické vybavení a kvalifikace posádek pro daný typ přiblížení. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Mohl by mi někd... 10. 12. 2002 / 15:42 | Michal |
|  | Trochu jsem popletl tlačítka a tak jsem vymazal původní otázku.Moc dík za vysvětlení, ale zmiňujete se pouze o přiblížení. A tak se ptám jak tyto značky souvisí s odlétajícími letadly, vzhledem k tomu že jsou umístěny u vjezdu na RWY?
Myslím si, že je tím dána vzdálenost, kterou pořebuje určité letadlo pro bezpečný vzlet.No jistej si tím nejsem.Ještě jednou dík. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Mohl by mi někd... 10. 12. 2002 / 15:56 | latom |
|  | | Ty značky tam jsou proto, aby se tam nejdál při pojíždění na vyčkávání postavila letadla. Tzn. pokud je vyhlášená low visibility CAT III , tak se letadla postaví už po tu značku CAT II/CAT III, aby nerušily ILS. Z toho plyne, že když přijíždíš k dráze, tak tam třeba vidíš CAT II,III, pak CAT I a pak je teprve dráha. |
| |
|
|