FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 1. 12. 2025, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mohl by mi někd... Jeden příspěvek | Celý strom
Mohl by mi někd...   10. 12. 2002 / 11:56Michal
Moc dík za vysvětlení, ale zmiňujete se pouze o přiblížení. A tak se ptám jak tyto značky souvisí s odlítajícími letadly, vzhledem k tomu že jsou umístěny u vjezdu na RWY?
   Seznam příspěvků  

Re: Mohl by mi někd...   10. 12. 2002 / 14:39Honza / web
je to označení kategorie přiblížení, pro kterou je dráha vybavena..

CAT I: je minimum výšky rozhodnutí 200 ft
CAT II: je minimum výšky rozhodnutí 100 ft
CAT III se dělí na CATIIIa,b a c..
s výškama je to pak u CAT IIIa snad 50ft,IIIb 20ft
a IIIc 0ft...

ke každé kategorii patří také ještě dráhová dohlednost, ale ty čísla si nepamatuju..

jinak výška rozhodnutí je výška ve které musí
pilot vidět dráhu a říci bud že se bude přistávat
nebo opakovat.. konečný bod rozhodnutí zda-li bude
přistávací manévr dokončen..

jinak kategorie se u dráhy určuje podle jejiho
světelného vybavení, vybavení ILS - no vybavení
spíš že má záložní systém a ochranná pásma a tak..

ahoj
Honza
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Mohl by mi někd...   10. 12. 2002 / 15:07latom
Jen tě doplním:
CAT I výška rozhodnutí 200 ft,
dráhová dohlednost 550 m
CAT II výška rozhodnutí 100 ft,
RVR 300 m
CAT III A výška 50-100 ft,
RVR nejméně 200 m
B výška méně než 50 ft nebo bez stanovené DH RVR nižší než 200 m, nejméně však 75 metrů
C bez stanovené výšky
bez stanovené RVR

DH je výška, ve které se pilot NEJPOZDěJI rozhodne, zda provede postup nezdařeného přiblížení, pokud nebylo dosaženo vizuálního kontaktu.

Dalším faktorem, aby tam mohla letadla přistávat je jejich technické vybavení a kvalifikace posádek pro daný typ přiblížení.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Mohl by mi někd...   10. 12. 2002 / 15:42Michal
Trochu jsem popletl tlačítka a tak jsem vymazal původní otázku.Moc dík za vysvětlení, ale zmiňujete se pouze o přiblížení. A tak se ptám jak tyto značky souvisí s odlétajícími letadly, vzhledem k tomu že jsou umístěny u vjezdu na RWY?
Myslím si, že je tím dána vzdálenost, kterou pořebuje určité letadlo pro bezpečný vzlet.No jistej si tím nejsem.Ještě jednou dík.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Mohl by mi někd...   10. 12. 2002 / 15:56latom
Ty značky tam jsou proto, aby se tam nejdál při pojíždění na vyčkávání postavila letadla. Tzn. pokud je vyhlášená low visibility CAT III , tak se letadla postaví už po tu značku CAT II/CAT III, aby nerušily ILS. Z toho plyne, že když přijíždíš k dráze, tak tam třeba vidíš CAT II,III, pak CAT I a pak je teprve dráha.
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ