FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 28. 11. 2025, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vrtulníky v AI? Jeden příspěvek | Celý strom
Vrtulníky v AI?   25. 1. 2006 / 15:10
Maverick24
Ahoj.
Rád bych věděl jestli se vrtulníky v AI dají nějakým způsobem přinutit, aby se jako vrtulníky chovaly?
Díky
 

Re: Vrtulníky v AI?   25. 1. 2006 / 15:12
MaPa   
Zatím sem s nima neexperimentoval. AF2 soubor může obsahovat i heliport. Někdy zkusím nějakej někam loupnout a přidat k němu parking s příslušnou identifikací a prking conector s krátkou RWY. Třeba se na tom krátkým palouku helikopotvora vznese.
 

Re: Re: Vrtulníky v AI - experiment   25. 1. 2006 / 15:44
MaPa   
Jak tak o tom přemejšlím, když to udělám jako součást nějakýho jinýho letiště, tak se to určitě nepovede, protože AI vybere nejdelší vhodnou dráhu a tou ta krátká na heliportu určitě nebude. Zkusím teda udělat imaginární letiště s novým imaginárním ICAO, které bude obsahovat pouze heliport a pošlu tam nějakej ten AI vrtulník, schválně co to provede. Nejspíš to zkusím umístit geograficky v rámci LKHK, kde je dostatek normálních stojánek s parking kódem CAF pro Vojenský AI traffic, který mimo jiné obsahuje i vrtulník. Takže si s dovolením vypůjčím pro testování tento model a zkusím jej poslat z LKHK na imaginární letiště s heliportem.
Výsledek budu poté tlumočit na fóru.
EXPERIMENTŮM ZDAR !
 

Re: Re: Re: Vrtulníky v AI - experiment   25. 1. 2006 / 15:50
ondrys   
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=69701&lan=0&gr=0&style=2
 

Re: Re: Re: Re: Vrtulníky v AI - experiment   26. 1. 2006 / 09:40
MaPa   
I přes uvedený příspěvek jsem začal experimentovat.
Přišel jsem na to, že samostatný helipad nemá pro AI parametry RWY a AI pouze s ním neumí pracovat. Stačí však pod něj vložit RWY o rozměru 112x122 ft, což je rozměr mnou použitého helipadu a už se chytá.
Druhým oříškem je letová dynamika vrtulníku. při použití vrtulníkové se model pro AI vůbec nenačte. je tedy nutné pracovat s dynamikou normálního letadla. Aby se to podobalo letu vrtulníku, tak sem dost drsě zvýšil koeficient vztlaku, srazil dolů pádové rychlosti, navýšil odpor trupu a indukovaný odpor a silně to přemotoroval. Pak jsem ještě zvýšil stabilitu podél osy imahinárního křídla a kolem podélné osy, čímž se vrtulník přestal tak naklánět, takže za letu nepřipomíná kroužící letadlo, ale jeho let se spíš podobá letu vrtulníku. při startu však stejně potřebuje určitou dráhu na rozjezd, aby i ztak přemrštěný vztlak vůbec mohl vzniknout.
problém tedy teď zůstává, jak nastavit vztlak, odpory a pádové rychlosti, aby model odstartoval na co nejkratší vzdálenosti a zároveň dokázal i přistát na obdobné dráze.
V současnosti mi vzlétne na cca 500ft a přistane na cca 300ft dráhy. Zda se mi toto podaří ještě zkrátit nevím???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulníky v AI - výsledek experimentu   28. 1. 2006 / 14:47
MaPa   
Abych Vás o něco neokradl, tak jsem to hezky zapakoval a kdo máte chuť se podívat, kam až sem se dostal, tak to je tady:
http://www.volny.cz/pavel.macek/download/AI_Vrtulnik.zip

Obsahuje to jen 2 soubory *.bgl.
V jednom je doplněk scenerie LKHK, jakési virtuální vrtulníkové letiště s ICAO LKH0. Na něm je krátká dráha překrytá heliportem, parking 1 pro AI vrtulník a parking 2 pro čumendu. Aby to šlapalo jak má, nastavte vítr od východu, jinak to bude celý dělat divočiny. Ideální je úhel větru 100°.
Ve druhém je pak vlastní jednoduchý AI traffic, který zajišťuje to, že vrtulník vždy 1 minutu po celé a po půle startuje a udělá jeden okruh, který zakončí přistáním.
Pak je přibalen AI vrtulník. Aby byl vidět, použil jsem (zde se autorům omlouvám, že jsem je dopředu nepožádal o souhlas, ale doufám, že použití modelu pro experimentání účely podpoří dodatečně) model W-3A Sokol z Vojenského AI Trafficu tady na Periskopu avybavil jej zcela novou letovou dynamikou, kterou jsem mordoval tak, aby se vlastní let podobal co možná nejvíce letu vrtulníku.

Takže, kdo máte chuť se na to mrknout, nebo případně to zkusit ještě více poštelovat do reálu, máte možnost.
Pavel
img_forumn/r89389_1.jpg (500x288)
 

Fw: Vrtulníky v AI - poloha modelu   31. 1. 2006 / 08:25
MaPa   
Tohle je otázka hlavně pro tvůrce modelů v GMAXu. Snažil sem se přijít na to, jakým parametrem ovlivnit podélnou osu modelu vůči letové dynamice.
Modely vrtulníků se totiž co se týká podélné osy pohybují skutečně jako motorový eroplán. Startují s přídí vztyčenou k obloze, vodorovný let není v mírném nákoonu dopředu a přistávají na zadní podvozková kola jakoby byly natažený.
Tak jsem se snažil přijít na to, kde ten model nějal proti pohybu těžiště sklonit nosem trochu dolů a zatím sem nic takového neobjevil. Třeba hledám špatně, ale pak mě napadlo, zda se tahle poloha už nenastavuje někde v GMAXu? Jak to tedy vlastně je?
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ