|  |  | Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:08 | |
|  | Zdravím vespolek. Potřeboval bych ujasnit obsah a význam různých typů scenérií. Co je mash, co je strm, co je cell ... a k čemu je co dobré (co to v krajině dělá). A má-li některá scenérie vlastní strm nebo cell a je v území již některým jiným pokrytém, je lépe ten její vlastní strm nebo cell již nepoužít (aby se to "nehádalo"), nebo raději jako jaksi přesnější a podrobnější ano? Nebo je to naopak nutnost, protože právě "na něj" je pak vlastní scenérka stavěna? Děkuji za odpovědi. |
| |
|
 |  |  | Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:16 | |
|  | Tak MASH je vlastně to samé jako SRTM. Obsahuje to vlastní reliéf, tedy tvar povrchu.
CELL někdy také autory označovaný jako LOD naopak obsahuje vlastní povrch, co se na tvar jakoby potáhne a jsou na něm pole zástavby silnice řeky rybníky a autogenní objekty, jako jsou stromy, domy, kostely, které jsou generovány přímo FSkou a neodpovídají zcela reálu.
Pak existují VFR objekty, které autor vytvořil podle reálných objektů a podle nich se dá už zcela korektně navigovat. Navíc to vypadá i velice efektně, když třeba Pražský hrad vypadá jako Pražský hrad a ne jako sídliště v Bronxu. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:27 | |
|  | jen doplním, MASH znamená "Mobile Army Surgical Hospitals". Tamto, o čem má být řeč, je mesh  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:30 | |
|  | Omlouvám se za překlep kombinovaný sklerózou . |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Typy scenérií 29. 1. 2006 / 13:41 | |
|  | upresneni: CELL je oznacovany jako LOD8 ! coz je LEVEL OF DETAIL a 8 je rekneme pofiderni indexm kterym MS oznacuje plochu jednoho cellu [ze by to 120x120 km?]
s pojmem LOD se setkas vsude: hlavni myslenka zni, ze neni nutne zobrazovat vsecnhy polygony tam, kde nejsou videt [matematicka narocnost vypoctu pro procesory klesa a stoupa FPS]... dobre by to bylo u modelu MTL z IVAO, kde se vyskytuji letajici jedinci s 16000 poly na vsech LOD atp... |
| |
|
 |  |  | Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:19 | |
|  | 1)strm- Je to pohoří,neboli reliéf,takže kopečky,hory atd...
2)Cells- to jsou silnice,řeky,rybníky,železnice,pole,lesy atd...který se vytvářejí na základě reálných map,a oblikávájí se včechy silnice atd..řekl bych že velice užitečný.Větší přehled cellů najdeš tady http://zpokorny.webpark.cz/.
3) Včechny celly,strm jsou zvláště ke stažení,takže málo kdy se stává,že letiště obsahuje VFR cell,a o Strm ani nemluvně,to si prostě musíš stáhnou sám.Obojí bych řekl,že se skoro nutností mít stažené a nahrané alespoň na uzemí ČR.Letiště jako takové obsahujou maximálně Ortofota,které si ale nemusíš ke scenerii přidávat.Cell a strm se ti nikdy hádat nebude,protože je obojí uplně něco jinýho,hádat se může ortofoto z cellem,tedy hádat v slova smyslu,že když tu bude končit orto,a začínat Cell,tak ti nemusí sedět přechod třeba silnice,a může se to rozcházet o několik metrů.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:27 | |
|  | Děkuji za odpovědi a ještě tedy prosím o upřesnění: Koupím si například Global mesh. Bude v takovém případě účelné překrýt ho strm-em Česka nebo Slovenska, nebo už ne? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:31 | |
|  | V rvom rade si treba skontrolovať "ostrosť" - LOD. Čím vyšší LOD, tým presnejší mesh a tým pádom asi aj väčšie nároky na PC ale aj reálnejší pocit (Vhodné je si pre presnosť porovnať trebárs default Tatry, SR SRTM mesh a poľské Tatry odkaz na ktoré sa dá nájsť niekde na www.fsclub.sk alebo na tamojšom fóre). A teda prekrývať sa oplatí vtedy, keď je LOD vyšší. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 15:40 | |
|  | Vďaka. V podstatě mi z toho vyplývá, že případný dvojí mesh na totéž území neuškodí, aktuální bude ten s vyšší prioritou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 17:36 | |
|  | pozor, u meshu plati priority naopak nez u scenerii ...
v zasade se ti navzajem bourat nebuodou, v pripade ze jeden z nich bude mit nejake -diry- tak budou nahrzeny z jineho, nicmene pokud ,koupis treba FS Global 2005, tak uz dalsi meshe nepotrebujes, protoze vetsinou vsechny pochazi ze stejnych dat (SRTM free data z amerikastanu) a jenom zabiraji misto
vyjimkou jsou obcas malicke korektury meshu vztazene k nejakemu letisti, kdy koriguji nejaky "problem" nebo dodelavaji (napr.) nejakou mistni horu , orientacni bod, nebo jednoduse okoli letiste dodavaji ve vyssi presnosti (ty se vyplati stahznout) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Typy scenérií 28. 1. 2006 / 18:13 | |
|  | Děkuji všem za jejich rady. Petr. |
| |
|
|