| | | zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 13:38 | |
| | Nekde ( uz si nevzpomenu ) jsem cetl, ze se APU zapina v nejake fazi pred pristanim ( B737)
Vite o tom neco blizsiho? |
| |
|
| | | Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 14:58 | |
| | Mno... u Embraeru 145 to je pravda, ale u B737???
Myslíš NG, nebo CLASSIC? |
| |
|
| | | | Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 15:40 | |
| | No to prave nevim......jen ze to byl bulik a pred finale bylo "apu on" |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 15:41 | |
| | Někde jsem četl, že se může zapnout i před přistáním a honí klimatizaci, aby byla větší rezerva výkonu motorů. |
| |
|
| | | Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 15:11 | |
| | Podle checklistu, který mám k dispozici a postupuju podle něho, se APU zapíná až po přistání a vyklizení dráhy tj. v pojižděcí fázi, kdy se zasouvají klapky atd.
Po zastavení se zapíná napájení na APU, packy se přepínají na APU a pak se vypínají motory atd. Check-list jsen stáhl někde na AVSIMu, kdyžtak můžu najít a zaslat odkaz.
MT. |
| |
|
| | | Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 16:54 | |
| | V jistých dobách,kdy jsme měli s APU problémy,v zimě nebo hlavně na dlouhých linkách zamrzaly,tak se zhruba každou hodinu během letu na 3-5 minut nahazovaly, a hlavně se dělalo to,že jakmile se zklesalo do plusových teplot,tak se otvírali dvířka aby se trošku APU prohřálo....nakonec vše vyřešil po několika letech výrobce a modifikoval spalovačku a FCU, a od té doby bylo po problémech... |
| |
|
| | | Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 18:04 | |
| | U B737 se APU zapíná až po vyklizení rwy po přistání. Ne dříve. A pozor, pouze se spustí ne že se připojí ke klimatizaci (BLEED). Výkon motorů je totiž mnohem větší, když se přidá na plynech a tak by došlo ke zpětnému profouknutí APU a tím jeho poškození, ne-li zničení. Na BLEEDy se připojuje až tehdy, když letadlo definitivně stojí a je jistota, že se nebude hýbat s plyny. |
| |
|
| | | | Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 18:12 | |
| | APU se může nahodit i v letové hladině,zvláště při výpadku generátoru na motoru je to docela důležitá věc.....s odběrem vzduchu je to podstatně složitější, a je tam dost pravidel a podmínek (hlavně je to omezeno výškou).... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 18:29 | |
| | Pavle2, jestli tady chceš rozebírat každou nestandartní situaci, tak to by byla debata velmi dlouhá. To já tady nehodlám dělat. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 18:32 | |
| | Já taky ne,jenom říkám,že APU se může nahodit i jindy než je vyklízení rwy.....on totiž vypínač na ON nutně neznamená,že APU běží,ale že jsou právě třeba jen otevřeny dvířka k "prohřátí"... |
| |
|
| | | | Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 18:21 | |
| | Ja osobne jsem v kokpitu B734 CSA byl svedkem spusteni APU nekde tesne pred nalitnutim ILS. Zadna technicka porucha nebyla. Nevim proc by se nemohl zapinat u 737 drive, v operating manualu ke 737 classic jsem nic takoveho nenasel. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: zapnuti APU pred pristanim...Boeing.... 30. 1. 2006 / 18:24 | |
| | Já osobně jsem s nahozeným APU letěl HRG-PRG,jelikož jsme měli k dispozici pouze generátor na motoru č.2 a APU,na jedničce zkolabovalo CSD tak generátor byl inop.... |
| |
|
|