FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 18. 8. 2025, svátek má Helena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO: Vstup do řízeného okrsku Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 15:26
jardas   
Chtěl bych požádat nějakého zkušenějšího létavce/řídícího, jestli by mi mohl ve stručnosti popsat způsbo jak se hlásit při (resp. před) vletem do řízené oblasti. Jde mi o oba případy: jednak když chci na daném letišti přistát a případ kdy pouze prolétám. Díky.
 

Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 15:37
Tragédie v JRD
Jardo, uz nekolikrat tu dnes bylo zmineno ze je dobre si precist co je zverejneno na ceskem webu. Vyukovych materialu pro zacinajici piloty je tam strasne moc, navic velimi pekne napsane a navic cesky.

Ve svem dotaze bohuzel nespecifikujes, zda mas na mysli let IFR nebo VFR a podobne.

Takze, tutorial pro let typu IFR najdes zde: http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/Vyukove_materialy/Tutorial_IFR_let.html

A pokud se Ti jedna o let typu VFR, tak muzes informace cerpat napr. zde
http://dc.vacc-cz.org/Training/VFRfraze/vfrfraze.htm
 

Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 15:55
jardas   
Jasně, díky za odkazy. Už nebudu "zaplácávat" forum zbytečnými opakujícími se dotazy...
 

Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 16:19
Eurostar   
Pro VFR asi takhle:

letíš řekněme do letnan přes ctr kbely: ///afis neni v provozu///

L - Kbely věž, OK cuu 44, dobrý den

Odpověď:

V - OK cuu 44 Kbely věž, dávejte

Pokračuje se

L - Kbely věž, jeden UL z xxx do Letňan, za tři minuty mám Brandýs

Odpověď:

V - OK EUU 01, pokračujte na Letňany, do 2000 ft v ctr kbely na QNH 1013, severně silnice Praha Brandýs Letnany momentálně bez provozu, přistání jako na neobsazenou plochu, po přistání se ohlaste



opakuje se:

L - pokračuji na Letňany, do 2000 ft na QNH 1013, severně silnice Praha Brandýs, Letnany momentálně bez provozu, po přistání se ohlásím, OK CUU 44




Po přistání:

L - Kbely věž, OK CUU 44 v pořádku na zemi, děkuji na slyšenou


s afisem:

Je li AFIS, Kbely řeknou:

V - OK CUU 44, Kbely věž, přejděte na Letňany info: 120, 325

L - přecházím na Letňany info 120, 325, OK CUU 44 děkuji na slyšenou



Přeladí se na Letňany, 120,325



Hlásí se:

L - Letňany info, OK CUU 44 dobrý den

Odpověď:

A - OK CUU 44 dávejte

L - Letňany info, OKCUU 44, z xxx do Letňan, mám Vinoř a žádám dispozice pro přistání.

A - OK CUU 44, dráha v Letňanech v užívání 05, okruhy levé, ( mám na okruhu dvě sluky - info o provozu)

L - dráha v užívání 05, okruhy levé, informace o provozu přijal a zařadím se do 2. zatáčky levého okruhu dráhy 05, OK CUU 44



V případě přistání přímo z kurzu( na dráhu 23) se hlásí:

L - LI pokračuji přímo do 4 zatáčky (na dlouhé finále) dráhy xxx

A - Letňany info

L - Letňany info, OK CUU 44 vstupuji např. do druhé zatáčky levého okruhu dráhy 05

Další hlášení letadla je v poloze po větru:

L - Letňany info, OK CUU 44, po větru levého okruhu dráhy 05

Odpověď:

A - OKCUU 44, Letňany info, pořadí na přistání 3

L - jako třetí OK CUU 44

Po třetí zatáčce se hlásí:

L - Letnany info, OK CUU 44 levý "bejz" dráhy 05

A - Letnany info

Po dotočení 4 zatáčky se hlásí:

L - LI finále dráhy 05, OK CUU 44

Přistaneme a pak se hlásí:

L - LI, OK CUU 44 dráhu uvolnil ( opustil dráhu)

Oni řeknou obvykle:

A - LI




Průlet:

Průlety CTR



3 minuty před CTR se hlásit jako při prvním kontaktu v předchozích případech

oni řeknou dávejte

UL z Letňan do Ústí, za 3 minuty Bělá, výška 2000ft na QNH 1013 a žádal bych průlet Vaším CTR na trati Bělá - Holice

Dispečer odpoví a ty po něm opakuješ tzv. mez povolení tj. odkud a kam dovolil letět, v jaké výšce, QNH a kde se máš znovu ohlásit. Kdybys chtěl třeba změnu (např. výšky) letového povolení tak o to můžeš požádat a zpravidla nám je vyhověno.



při letu na lkpr dostáváš většinou vstupní trať např echo 1 whisky1 v závislosti na bodu přes kterej přilétáš , poté většinou povolení řadit se někam ( do některé zatáčky okruhu, nebo přímo finále atd...)


snad jsem nic nezapomel. jinak IFR necham na zkušenějších


 

Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 16:20
Eurostar   
sory za překlem ve volačce. přirozeně všude je stejná...
 

Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 16:28
nimbo
este doplnim, ze v reale sa udava aj prevadzkovatel, ja osobne by som si este zistil ATIS ( udal info a tlak pri kontakte) a ak sa nemylim tak vezka dava aj squawk pocas pobytu v CTR
 

Re: Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   31. 1. 2006 / 16:35
Eurostar   
jj to jsem zapoměl máš pravdu. jinak do ctr kbel se může i bez odpovídače, (v reálu) do ruzyně ne.
 

Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   1. 2. 2006 / 11:11
Latom   
Ještě tě doplním, že při prvním kontaktu je celkem důležité říct:
"...bez letového plánu za VFR...." - pokud letíš bez něj a dále co hodláš tam dělat. Tzn. "..z Kotěhůlek k vám..."
Pokud jsi si podal VFR plán, tak on si ho najde a ví co hodláš dělat.

V případě průletu CTR, tak: "...z Kotěhůlek do Kotěhůlkova, vstup do CTR očekávám za 5 minut (pokud není definován), bude to průlet vaším CTR jižně/severně od letiště..."
 

Re: Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   1. 2. 2006 / 15:06
jardas   
Chlapi, všem vám moc děkuju, už to mám ve Wordu i černý na bílém a jdu studovat
 

Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   1. 2. 2006 / 15:28
Rychlokvaška
Ještě k tomu pár maličkostí:

* pokud jsou definovány vstupní/výstupní body do CTR (jsou součástí VFRC map pro dané letiště, občas i včetně VFR příletových tratí a vyčkávání) je nutné tuto činnost provádět přes ně a hlásit se s náležitým předstihem (3 minuty). Tzn. například "OK-ABC, z Příbrami do Prahy, přes vstupní bod SIERRA, očekáváme SIERRA za 3 minuty, altitude 3500ft"

* Řídící může průlet nebo přílet zamítnout a přikázat buď holding nebo oblet mimo CTR.
 

Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   1. 2. 2006 / 15:30
Eurostar   
jj máš pravdu. ale do kbel tě většinou pustí i jinudy.
 

Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   1. 2. 2006 / 15:51
Rychlokvaška
Jasně, požádat můžeš o cokoliv a stejně tak ti může řídící udělat příslušný ústupek. Kbely jsou navíc specifikum, protože jsou zvyklé na Letňany a nebýt jich, tak jim tam stejně nic nelítá
 

Re: Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku   1. 2. 2006 / 16:56
pseudoMates
Bylo by taky dobrý, mít mapu letiště, jehož CTR chce pilot prolítnout, aby si v závislosti na plánované trase průletu CTR, vyžádal křižování osy dráhy, pokud to ATC nepovolí při prvním kontaktu.
Zkušenost z IVAO..: Ne vždy, když pilot vyplní VFR plán, má ATC jistotu, že ví, co ten pilot bude dělat..
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ