|  |  | IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 15:26 | |
|  | Chtěl bych požádat nějakého zkušenějšího létavce/řídícího, jestli by mi mohl ve stručnosti popsat způsbo jak se hlásit při (resp. před) vletem do řízené oblasti. Jde mi o oba případy: jednak když chci na daném letišti přistát a případ kdy pouze prolétám. Díky. |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 15:37 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 15:55 | |
|  | Jasně, díky za odkazy. Už nebudu "zaplácávat" forum zbytečnými opakujícími se dotazy... |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 16:19 | |
|  | Pro VFR asi takhle:
letíš řekněme do letnan přes ctr kbely: ///afis neni v provozu///
L - Kbely věž, OK cuu 44, dobrý den
Odpověď:
V - OK cuu 44 Kbely věž, dávejte
Pokračuje se
L - Kbely věž, jeden UL z xxx do Letňan, za tři minuty mám Brandýs
Odpověď:
V - OK EUU 01, pokračujte na Letňany, do 2000 ft v ctr kbely na QNH 1013, severně silnice Praha Brandýs Letnany momentálně bez provozu, přistání jako na neobsazenou plochu, po přistání se ohlaste
opakuje se:
L - pokračuji na Letňany, do 2000 ft na QNH 1013, severně silnice Praha Brandýs, Letnany momentálně bez provozu, po přistání se ohlásím, OK CUU 44
Po přistání:
L - Kbely věž, OK CUU 44 v pořádku na zemi, děkuji na slyšenou
s afisem:
Je li AFIS, Kbely řeknou:
V - OK CUU 44, Kbely věž, přejděte na Letňany info: 120, 325
L - přecházím na Letňany info 120, 325, OK CUU 44 děkuji na slyšenou
Přeladí se na Letňany, 120,325
Hlásí se:
L - Letňany info, OK CUU 44 dobrý den
Odpověď:
A - OK CUU 44 dávejte
L - Letňany info, OKCUU 44, z xxx do Letňan, mám Vinoř a žádám dispozice pro přistání.
A - OK CUU 44, dráha v Letňanech v užívání 05, okruhy levé, ( mám na okruhu dvě sluky - info o provozu)
L - dráha v užívání 05, okruhy levé, informace o provozu přijal a zařadím se do 2. zatáčky levého okruhu dráhy 05, OK CUU 44
V případě přistání přímo z kurzu( na dráhu 23) se hlásí:
L - LI pokračuji přímo do 4 zatáčky (na dlouhé finále) dráhy xxx
A - Letňany info
L - Letňany info, OK CUU 44 vstupuji např. do druhé zatáčky levého okruhu dráhy 05
Další hlášení letadla je v poloze po větru:
L - Letňany info, OK CUU 44, po větru levého okruhu dráhy 05
Odpověď:
A - OKCUU 44, Letňany info, pořadí na přistání 3
L - jako třetí OK CUU 44
Po třetí zatáčce se hlásí:
L - Letnany info, OK CUU 44 levý "bejz" dráhy 05
A - Letnany info
Po dotočení 4 zatáčky se hlásí:
L - LI finále dráhy 05, OK CUU 44
Přistaneme a pak se hlásí:
L - LI, OK CUU 44 dráhu uvolnil ( opustil dráhu)
Oni řeknou obvykle:
A - LI
Průlet:
Průlety CTR
3 minuty před CTR se hlásit jako při prvním kontaktu v předchozích případech
oni řeknou dávejte
UL z Letňan do Ústí, za 3 minuty Bělá, výška 2000ft na QNH 1013 a žádal bych průlet Vaším CTR na trati Bělá - Holice
Dispečer odpoví a ty po něm opakuješ tzv. mez povolení tj. odkud a kam dovolil letět, v jaké výšce, QNH a kde se máš znovu ohlásit. Kdybys chtěl třeba změnu (např. výšky) letového povolení tak o to můžeš požádat a zpravidla nám je vyhověno.
při letu na lkpr dostáváš většinou vstupní trať např echo 1 whisky1 v závislosti na bodu přes kterej přilétáš , poté většinou povolení řadit se někam ( do některé zatáčky okruhu, nebo přímo finále atd...)
snad jsem nic nezapomel. jinak IFR necham na zkušenějších
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 16:20 | |
|  | sory za překlem ve volačce. přirozeně všude je stejná... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 16:28 | |
|  | este doplnim, ze v reale sa udava aj prevadzkovatel, ja osobne by som si este zistil ATIS ( udal info a tlak pri kontakte) a ak sa nemylim tak vezka dava aj squawk pocas pobytu v CTR |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 31. 1. 2006 / 16:35 | |
|  | jj to jsem zapoměl máš pravdu. jinak do ctr kbel se může i bez odpovídače, (v reálu) do ruzyně ne. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 1. 2. 2006 / 11:11 | |
|  | Ještě tě doplním, že při prvním kontaktu je celkem důležité říct:
"...bez letového plánu za VFR...." - pokud letíš bez něj a dále co hodláš tam dělat. Tzn. "..z Kotěhůlek k vám..."
Pokud jsi si podal VFR plán, tak on si ho najde a ví co hodláš dělat. 
V případě průletu CTR, tak: "...z Kotěhůlek do Kotěhůlkova, vstup do CTR očekávám za 5 minut (pokud není definován), bude to průlet vaším CTR jižně/severně od letiště..." |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 1. 2. 2006 / 15:06 | |
|  | Chlapi, všem vám moc děkuju, už to mám ve Wordu i černý na bílém a jdu studovat  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 1. 2. 2006 / 15:28 | |
|  | Ještě k tomu pár maličkostí:
* pokud jsou definovány vstupní/výstupní body do CTR (jsou součástí VFRC map pro dané letiště, občas i včetně VFR příletových tratí a vyčkávání) je nutné tuto činnost provádět přes ně a hlásit se s náležitým předstihem (3 minuty). Tzn. například "OK-ABC, z Příbrami do Prahy, přes vstupní bod SIERRA, očekáváme SIERRA za 3 minuty, altitude 3500ft"
* Řídící může průlet nebo přílet zamítnout a přikázat buď holding nebo oblet mimo CTR. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 1. 2. 2006 / 15:30 | |
|  | jj máš pravdu. ale do kbel tě většinou pustí i jinudy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 1. 2. 2006 / 15:51 | |
|  | Jasně, požádat můžeš o cokoliv a stejně tak ti může řídící udělat příslušný ústupek. Kbely jsou navíc specifikum, protože jsou zvyklé na Letňany a nebýt jich, tak jim tam stejně nic nelítá  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO: Vstup do řízeného okrsku 1. 2. 2006 / 16:56 | |
|  | Bylo by taky dobrý, mít mapu letiště, jehož CTR chce pilot prolítnout, aby si v závislosti na plánované trase průletu CTR, vyžádal křižování osy dráhy, pokud to ATC nepovolí při prvním kontaktu.
Zkušenost z IVAO..: Ne vždy, když pilot vyplní VFR plán, má ATC jistotu, že ví, co ten pilot bude dělat.. |
| |
|
|