Za prvé. Naprostý souhlas s Markym..
Za druhé. Dost se rozmáhá, nejen mezi ATC, ale i mezi piloty, že neumí ani základy a šup s největším letadlem na síť do nejhustšího dne - úterka.. Pánové, opravdu na té síti nejste sami a jestliže neumíte, co nalítnout, ale včera jeden ani naladit ILS, tak to je vážně dost neprofesionální... To jako nestačí, že si do poznámky napíšete "beginner". I u beginnera se předpokládá, že takovýhle základní věci umí, jen mu třeba bude dýl trvat reakce, ale že neumí základ, to se dost nepředpokládá...
Za třetí - volací znaky.. Nebudu nikoho jmenovat, oni už se dovtípí, pokud to čtou, pokud nemáte volací znak standartní (tzn. 3-písmenný ICAO kód společnosti), nečekejte, že vás ATC bude oslovovat tak, jak byste rádi slyšeli. Není to jeho povinnost, aspoň co já vim. Chápu, že když letíte pod volačkou, třeba BHA a v cizině vás oslovují "Bravo November Oscar", tak je to jejich tupost, že si to ve stripu nejsou schopný přečíst, ale pokud máte volačku jinou (ať už dvou-, čtyř- nebo více písmennou) není povinností ATC Vás oslovovat tak, jak máte uvedeno ve FPL...A když už jsme u toho, i kdyby ste nakrásně letěli jako např. BHA a ATC vás volal hláskováním, tak je vaši povinností na toto i tak odpovídat.. |
|