|  |  | Engine failure turns 27. 2. 2006 / 23:30 | |
|  | Ahoj, muze mi prosim nekdo vysvetlit jak je to s tocenim, kdyz mi vypadne engine? Kdyz vypadne levej, tak nesmim tocit pravou nebo naopak? Diky moc... |
| |
|
 |  |  | Re: Engine failure turns 27. 2. 2006 / 23:32 | |
|  | já točím obě akorát když vypadne levej tak doleva to proste skoro neletí  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Engine failure turns 27. 2. 2006 / 23:36 | |
|  | Je lepší točit s mrtvým motorem nahoru. Excentrický tah má tendenci stáčet letadlo směrem k vypnutému motoru...takže při točení vypnutým dolu je tendence stáčet nos k zemi. Takže s vypadlým levým motorem bys měl točit pravé zatáčky, ale třeba se mýlím a někdo mě opraví... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 00:03 | |
|  | Myslím, že v předpise je, že se musí točit na stranu pracujícího motoru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 00:14 | |
|  | ...je to opravdu tak... ted na to koukam :/ ale pritom se mi daleko lip ovlada i vyrovnava kdyz tocim obracene... ted jsem 3x tocil SPRAVNE a nikdy na drahu nevyrovnal - jakobych rudder tocil doleva (z jednickou vyplou) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 00:42 | |
|  | Jde především o to, že pokud točíš na stranu mrtvého motoru, tak to sice jde zdánlivě lépe (motor ti vlastně pomůže), ale může se ti stát, že díky tomu se ti druhá strana snadno dostane do druhého režimu a následnému utržení proudnic, což vede k pádu do ploché vývrtky. Stát se ti to na přiblížení, ta ámen s tebou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 08:27 | |
|  | Otazka je s cim to letis a take jestli mas spravnou konfiguraci pro let s jednim nepracujicim motorem. Pokud ano, nemel bys mit vyraznejsich potizi.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 08:42 | |
|  | tak neviem, nič proti predpisom, na stranu pracujuceho motoru ide hroozne ale som to skusil raz pri PMDG 737, točit .(online pri skuske na C2, aspon teraz chapem prečo mi dal Lukáš taky čudny pokyn "ohlas vypadok Laveho motoru a ze si schopny točit len vpravo, ibaze ja som ten motor aj naozaj vypol.) .. V podstate to skoro ani nešlo, pri plnom "kotli". Som to po chvile zufaleho laborovania vymyslel tak, ze ked točit, tak som ubral plyn (pozor na rychlost)... A čo je teda správna konfigurace ??? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 09:49 | |
|  | V pripade 737 hlavne klapky ne vic jak 15, pak by nemel byt problem. Pokud mas klapky vetsi, musis pouzivat vic tahu a je i problem s tim rozume sednout. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 08:24 | |
|  | Můžeš samozřejmě točit na obě strany, ale na stranu s nepracujícím motorem max. 15° náklon. Na pracující můžeš i 20°. |
| |
|
 |  |  | Re: Engine failure turns 28. 2. 2006 / 08:29 | |
|  | Obecne plati, ze sa netoci zatacka na stranu vysadeneho motora...
Bol davnejsie taky pripad, kde po vzlete C-3 vysadil lavy motor, lietadlo bol v lavom naklone a zrutilo sa.. inac, ten pripad je popisany aj v knihe Vzlet povoluji! od D.Schneidra |
| |
|
|