FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 20. 8. 2025, svátek má Bernard Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Voda v křídlech u kluzáků Jeden příspěvek | Celý strom
Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:20
Peetrs (Robert)   
Vím že se dává při závodech, dlouhých přeletech atd. Ale proč ? Zdálo by se mi že těžší letadlo poletí hůř a pomaleji nž lehčí. Vysvětlí někdo ?
 

Re: Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:29
nimbo
co tak zvacsit plosne zatazenie kridel a tym dodat dynamiku pri prenikani vzduchom, inak je to celkom slusna veda, trafit spravne mnozstvo vody, ked da clovek vela, tak straca nevojde sa do stupakov, ked da malo straca na preskokoch a kedze sa na velkych zavodoch lieta takmer rovno a malo sa toci, tak to hodne poznat. Obecne je take, ze si piloti davaju o nieco viac vody a potom pustaju v prvom stupaku, alebo ked je hodne spatne,tak uz pustaju vo vleku
 

Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:41
nimbo
ked to tak po sebe citam, tak sa musim hanbit...
 

Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:51
Orbith AVP4MP   
mimochodem v letové příručce Blaníka je ,že místo zadního sedadla lze přidat speciální nádrž.V životě jsem to neviděl a ani starší a moudřejší,kterých jsem se ptal ne.
 

Re: Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:36
Zbyněk
Větší hmotnost znamená sice zhoršení minimální klesavosti, ale zároveň se maximální klouzavost posouvá na větší rychlosti, takže je třeba správně zvolit hmotnost podle podmínek - čím lepší podmínky, tím víc vody.
 

Re: Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:40
Aldaran
Když je vetroň težší ma lepší 'pronikavost'. Velmi zjednodušeně: Dokážeš pak rychleji přeletět od kumulu ke kumulu, kde cestou nejsou žádné stoupáky. Vlítneš pod kumul, kde lítaj i báby s roštím, fofrem nastoupáš co to jde a hurá co nejrychleji pod další kumul. Pakliže by ses plazil na přeletu 80 tak bys pětikilo za den neulít.
 

Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   27. 2. 2006 / 22:58
Mili (AVP2CW)
přesně tak,"delfínování" je hrozná prča taky se používaj záporný klapky,který zvedaj rychlost na max. klouzavosti snad sem to napsla spravně
 

Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 10:20
MaPa   
U blaníka se to řeší místo vody správně vypaseným cestujícím. Doporučuje se na zadní sedačku hodit hošana okolo 100kg a dopředu subtilnějšího pilota (opačně ne, pak se to špatně vyvažuje). Pak Blaník sviští na přeletech skoro jako Discus (směrem dopředu, směrem dolů to je horší)
 

Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 00:13
Kachna
V tom je taková věda, jako, když letíš např. s Blanikem sólo, tak nejlepší opadání (největší dolet) máš při v= 80-90km/h a to máš nejakej 0,7m/s Když poletíš ve dvojím, tak nejlepší opadání bude např při 90-100km/h a bude cca 0,8m/s. Ale na druhou stranu to nesmíš přehnat, aby sis z toho neudělal šutrák. Viz rychlostní polára.
45289 B / 600 x 447 / Rychlostní polára L-13.jpg
 

Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 10:53
lulinak
voda ti posune polaru doprava dolu, tj zvysi rychlost oprimalni klouzavosti, jinymi slovy kluzak ma stejnou klouzavost (napr 44) ale pri vyssi rychlosti, pouziva se pri preletech kde se tim usetri cas na preskoku gde muzes valit treba o 20 rychlejc pro stejnych "charakteristikach" takze uletis vetsi vzdalenost... voda de ve vzduchu vypustit, kdyby se zmenily podminky a nevesel ses do soupaku, protoze se ti zmeni i minimalka... si zalitej v Condorovi http://www.condorsoaring.com/ a uvidis co to dela.... samozrejme na blaniku, vose, orliku apod budes hledat vicko na vodu marne...
 

Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 13:32
MaPa   
Sice na Blaníkoj víčko od vodní nádrže nenajdeš, ale zavazadlo na zadním sedadle mývá na zádech padák
 

Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 13:37
nimbo
to je sice pravda, ale ked ho nechas vystupit, tak sa na teba nas... a navyse ti tam bude fukat
 

Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 15:04
MaPa   
Blaník cabrio, vhodné pro provoz v letních měsících za slunečného počasí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 15:55
červeňák
Hehe, to by muselo být opravdu teplo ... btw na tom odkazu dole je fotečka ve stylu Blaník cabrio a muž na křídle dohromady ...

http://www.hosin.info/galerie/vetrone/skoky-2.jpg

Honza
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 16:18
Mili (AVP2CW)
Jj,to opravdu bylo naprosto hrozný..tam málem zmrzli v tom....Tušim že to letěla Lenka K. a už si nepamatuju kdo z toho skákal...ale to neni problém zjistit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 16:26
nimbo
par takych kuskov sme robili aj u nas na leteckom dni, nastastie som tam nebol ako pilot
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků   28. 2. 2006 / 19:29
Lowmick   
Tak tohle presne delal muj PPL instruktor, dosoupas se na kridlo a udelas kotrmelec pozpatku. Rikal ze nejhorsi pro pilota je kdyz se ten clovek sune dal a dal po kridle od trupu, protoze tam logicky vznikaji obrovske sily v rizeni.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ