|  |  | Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:20 | |
|  | Vím že se dává při závodech, dlouhých přeletech atd. Ale proč ? Zdálo by se mi že těžší letadlo poletí hůř a pomaleji nž lehčí. Vysvětlí někdo ? |
| |
|
 |  |  | Re: Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:29 | |
|  | co tak zvacsit plosne zatazenie kridel a tym dodat dynamiku pri prenikani vzduchom, inak je to celkom slusna veda, trafit spravne mnozstvo vody , ked da clovek vela, tak straca nevojde sa do stupakov, ked da malo straca na preskokoch a kedze sa na velkych zavodoch lieta takmer rovno a malo sa toci, tak to hodne poznat. Obecne je take, ze si piloti davaju o nieco viac vody a potom pustaju v prvom stupaku, alebo ked je hodne spatne,tak uz pustaju vo vleku |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:41 | |
|  | ked to tak po sebe citam, tak sa musim hanbit... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:51 | |
|  | mimochodem v letové příručce Blaníka je ,že místo zadního sedadla lze přidat speciální nádrž.V životě jsem to neviděl a ani starší a moudřejší,kterých jsem se ptal ne. |
| |
|
 |  |  | Re: Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:36 | |
|  | Větší hmotnost znamená sice zhoršení minimální klesavosti, ale zároveň se maximální klouzavost posouvá na větší rychlosti, takže je třeba správně zvolit hmotnost podle podmínek - čím lepší podmínky, tím víc vody. |
| |
|
 |  |  | Re: Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:40 | |
|  | Když je vetroň težší ma lepší 'pronikavost'. Velmi zjednodušeně: Dokážeš pak rychleji přeletět od kumulu ke kumulu, kde cestou nejsou žádné stoupáky. Vlítneš pod kumul, kde lítaj i báby s roštím, fofrem nastoupáš co to jde a hurá co nejrychleji pod další kumul. Pakliže by ses plazil na přeletu 80 tak bys pětikilo za den neulít. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 27. 2. 2006 / 22:58 | |
|  | přesně tak,"delfínování" je hrozná prča taky se používaj záporný klapky,který zvedaj rychlost na max. klouzavosti snad sem to napsla spravně |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 10:20 | |
|  | U blaníka se to řeší místo vody správně vypaseným cestujícím. Doporučuje se na zadní sedačku hodit hošana okolo 100kg a dopředu subtilnějšího pilota (opačně ne, pak se to špatně vyvažuje). Pak Blaník sviští na přeletech skoro jako Discus (směrem dopředu, směrem dolů to je horší)  |
| |
|
 |  |  | Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 00:13 | |
|  | V tom je taková věda, jako, když letíš např. s Blanikem sólo, tak nejlepší opadání (největší dolet) máš při v= 80-90km/h a to máš nejakej 0,7m/s Když poletíš ve dvojím, tak nejlepší opadání bude např při 90-100km/h a bude cca 0,8m/s. Ale na druhou stranu to nesmíš přehnat, aby sis z toho neudělal šutrák. Viz rychlostní polára. |
| |
|
 |  |  | Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 10:53 | |
|  | voda ti posune polaru doprava dolu, tj zvysi rychlost oprimalni klouzavosti, jinymi slovy kluzak ma stejnou klouzavost (napr 44) ale pri vyssi rychlosti, pouziva se pri preletech kde se tim usetri cas na preskoku gde muzes valit treba o 20 rychlejc pro stejnych "charakteristikach" takze uletis vetsi vzdalenost... voda de ve vzduchu vypustit, kdyby se zmenily podminky a nevesel ses do soupaku, protoze se ti zmeni i minimalka... si zalitej v Condorovi http://www.condorsoaring.com/ a uvidis co to dela.... samozrejme na blaniku, vose, orliku apod budes hledat vicko na vodu marne... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 13:32 | |
|  | Sice na Blaníkoj víčko od vodní nádrže nenajdeš, ale zavazadlo na zadním sedadle mývá na zádech padák  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 13:37 | |
|  | to je sice pravda, ale ked ho nechas vystupit, tak sa na teba nas... a navyse ti tam bude fukat |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 15:04 | |
|  | Blaník cabrio, vhodné pro provoz v letních měsících za slunečného počasí. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 15:55 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 16:18 | |
|  | Jj,to opravdu bylo naprosto hrozný..tam málem zmrzli v tom....Tušim že to letěla Lenka K. a už si nepamatuju kdo z toho skákal...ale to neni problém zjistit  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 16:26 | |
|  | par takych kuskov sme robili aj u nas na leteckom dni , nastastie som tam nebol ako pilot |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voda v křídlech u kluzáků 28. 2. 2006 / 19:29 | |
|  | Tak tohle presne delal muj PPL instruktor, dosoupas se na kridlo a udelas kotrmelec pozpatku. Rikal ze nejhorsi pro pilota je kdyz se ten clovek sune dal a dal po kridle od trupu, protoze tam logicky vznikaji obrovske sily v rizeni. |
| |
|
|