|  |  | BODAL 1S 1. 3. 2006 / 21:00 | |
|  | pri dnesnom zlete som dostal prikaz od ATC na priletovu BODAL 1S na LKPR RWY 24 , ale nikde som ju v mojich mapach nenasiel - teraz neviem ci mi nieco chyba alebo je to uz nejaka nova zmena? |
| |
|
 |  |  | Re: BODAL 1S 1. 3. 2006 / 21:03 | |
|  | no neda sa povedat nova, je to zmena ktora bola k 29.9.2005 a aktualne mapky najdes urcite na strankach ceskej divizie IVAO |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: BODAL 1S 1. 3. 2006 / 21:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: BODAL 1S 1. 3. 2006 / 22:07 | |
|  | Jen jeste doplnim, ze BOD1S je RNAV STAR, pokud si mel jen NON-RNAV, pak si ji tam nemel. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: BODAL 1S 1. 3. 2006 / 22:24 | |
|  | bez RNAV to po 13.4. na Ruzyni vubec nebude jednoduche... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: BODAL 1S 1. 3. 2006 / 22:32 | |
|  | Po 13.4. tam ty priletovky budou jen proto aby se legislativne "dalo naplanovat", ale nikdo nemuze pocitat s tim ze by je prakticky letel. |
| |
|
 |  |  | Re: BODAL 1S 2. 3. 2006 / 00:36 | |
|  | Tak já si připadám, jako bych tu někdy hrách na stěnu házel..
Už jsem tady psal nesčetně krát, pokud dostanete instrukci od ATC, kterou zjistíte, že nejste schopni provést, tak o tom informujte OKAMŽITĚ. To, že to pak napíše někdo na periskop, v tu chvíli tomu ATC nepomůže a naopak, přidělá mu to minimálně vrásky...
Jinak, pokud bych měl dnešní nálet shrnout... (a nejen dnešní nálet) Dost častá chyba, kterou si tady pár lidí navyklo, že se připojí na frekvenci stanoviště a čekají... čekají, čekají... Na freq je třeba minuta ticho, ale pilot, který se má přihlásit, mlčí.. Já teda nevim, ale může mi někdo říct nějakej rozumnej důvod, proč..? To jako čekáte, až si vás ATC zavolá, nebo jak...?
Další věc... Při prvním přihlášení, říkejte co nejméně údajů: tzn. volačka, letová hladina (popř. ATIS info v při příletu do TMA - pozor, ne při průletu TMA). Hlášení typu:"Praha radar, dobrý den, XXXZZZ, pozice XXX, letová hladina FFF, kurz KKK, rychlost RRR s vámi." Ještě by pak možná ke štěstí chybělo, aby dotyčný oznámil zbytek paliva, kolik má na palubě lidí, atd. atd... Nehlašte prosím zbytečnosti... Opravdu stačí : volačka, FL, popř. altitude a v případě příletu do TMA ATIS informace a QNH. Toť vše. Víc toho ATC vědět nepotřebuje, a když ano, tak si o to řekne...
Další neduh... Dostanete instrukci (jinými slovy - příkaz) a odpovědí je :"rozumím/roger". Tak to nestačí... Pouze informativní fráze je možno potvrzovat svou volačkou, nebo dvojím zaklíčováním (výjimka je snad traffic info). Všechno ostatní se opakuje...
No, jinak bych chtěl poděkovat zúčastněným za provoz a popřát dobrou noc.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: BODAL 1S 2. 3. 2006 / 07:51 | |
|  | Dvojité zaklíčování je zhýralost a historický přežitek, která v předpisech není a na frekvenci nemá co dělat. Vím že se ledackde "v reálu" používá, hlavně rádoby starými mazáky, ale zkuste od toho upustit, je to zlozvyk a může způsobit hodně problémů. Ono i často slýchané "Charlie Charle" místo Affirm je špatně, ale tam aspoň slyšíte hlas a význam je obecně známý, takže se dá přivřít oko. Ovšem odhadovat zdali informace byla přijata na základě jakéhosi zapraskání na frekvenci, to je koledování si o průšvih.
L10/II říká, že pro potvrzení kdy není třeba opakovat zprávu se má užít některé z frází ROZUMÍM, SPRÁVNÉ atd, nebo případně (piloti) vlastní volací znak. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: BODAL 1S 2. 3. 2006 / 08:21 | |
|  | Pred prvým letom na IVAu som si stiahol a preštudoval všetky dostupné ukážkové návody komunikácie(FSclub Slovakia , IVAO CZ)ale jednoducho v reále naživo (IVAO) je to občas trochu iné .Prax je prax a preto aj táto včerajšia akcia mala pre zdokonaleniechtivšíchsa(huuuu) určite veľkú hodnotu. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: BODAL 1S 2. 3. 2006 / 11:24 | |
|  | Muze nekdo dat priklad dvojiteho zaklicovani? Slycham to hodne casto ale nemuzu prijit na to co to vlastne je. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: BODAL 1S 2. 3. 2006 / 11:28 | |
|  | To se po textu blbe vysvetluje. V realu se pri zacatku a konci jedne relace ozve takove "klapnuti". Mno a dvojite zaklicovani je vlastne dvakrat tento zvuk. Teoreticky je to pro IVAO vlastne dvakrat zmacknuta klavesa aktivace mikrofonu v TeamSpeaku . |
| |
|
|