|  |  | Provoz na vode: jak na to? 8. 3. 2006 / 22:13 | |
|  | zrovna si rikam, ze mit v nedeli ATC cas tak se optal kam sem to zmizel z radaru 
jak se hlasi pohyb na vode?
Lod ahoj sotva, co?
|
| |
|
 |  |  | Re: Provoz na vode: jak na to? 8. 3. 2006 / 22:31 | |
|  | Je celkem jedno jestli přistáváš na vodu, nebo na pole - pokud to není vypublikované letiště, tak tam prostě přistát nemůžeš jinak než nouzově. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 8. 3. 2006 / 23:39 | |
|  | A jak to dělají třeba v Kanadě, kde mají u každé chatky jezero a molo pro hyroplán? Předpokládám, že při stavbě chatky u jezera není součástí stavebního řízení i přidělení ICAO kódu a publikování map  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 8. 3. 2006 / 23:59 | |
|  | v americe (a kanade) je spoooousta letist, ktera nema prideleny ICAO kod.. staci se podivat do FSky... kde ma letiste prakticky kazda farma (a dost prekvapive mivaji i tato letiste vypublikovana pristrojova priblizeni na (vetsinou) jeden, dva NDB).
jsou to vesmes ta letiste co maj icao kod ve tvaru FF29 apod (na us, can uzemi). jedna se o strojovy prevod FAA (ci jak je ta zkratka amerikanskyho ouradu pro litani) kodu letiste a nema s icao kodem prakticky nic spoelcnyho. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 10:34 | |
|  | To znamena, ze u nas de facto nelze pristat s civilnim letadlem nebo vrtulnikem treba na Lipne? Nebo jak by se to resilo? Mimochodem znam spousta ULLkaru, kteri s oblibou pristavaji na "nepublikovanych" plochach. Jak se resi tohle? Pochopitelne je to VFR, takze tam o zadnej radar nejde, ale je to legalni? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 11:01 | |
|  | Na Lipne myslim fakt ne (ochranci prirody atd.), ale kdyz chtej nekde sednout tak sednou, proste to nikomu nerikaj, na 126.1 ULL snad ani nechodej, mimo ATZ je to jedno, v CTR uz by byl problem kdyby navazali kontakt nebo kdyby je videli na radaru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 15:31 | |
|  | Pravidla pro "normální" letadla (GA, sportovní letectví) jsou jiná, než pro ULL. To je taky jeden z důvodů, proč ULL/ULA existují. Třeba u nás jsou "letiště" a "plochy pro SLZ" (sportovní létající zařízení = UL) a pak pole.
S běžným letounem kategorie GA (Piper Archer, Cessna 172 atd) se smí vzlétat a přistávat (legálně) jen z letiště, nikde jinde. Nelze ani použít plochu, která byla letištěm a bez ohledu na stav zrovna v tudobu schválným letištěm není (Hradčany u Mimoně s 3km prvotřídního betonu). V případě nouzového přistání kamkoliv mimo letiště může dozírající úřad (UCL) povolit výjimku, ale v zásadě (bez ní) musí éro z této plochy (pole, dálnice, Hradčany, Rudé náměstí) odcestouvat potupně po zemi (příp. v bedně).
U kluzáků se toleruje tzv. "start z pole". Jeho provedení je závislé na způsobilosti použitého vlečného letounu - je-li to letoun schválený ke startům z polí (Čmelák, Wilga), může s ním být také uskutečněn aerovlekový vzlet z pole. U některých letounů, o kterých se ví, že takové věci umí - např. Z-226, je možný start ze zpevněné plochy, mající parametry letiště, i když jako letiště zrovna schválena není. Příklad: po ztrátě termiky kluzák (rozšafně) přistane na betonu bývalého letiště Hradčany u Mimoně. Projde alespoň 1km betonu před sebou a zkontroluje, zda tu nejsou překážky (bordel, kameny, díry, vymleté spáry) a když ne, může zavolat stopětku, která jej pak z toho betonu normálně cukne nahoru jako z pole.
Ultralajti potřebují ke svému provozu souhlas majitele plochy. IMHO myslím, že nikde není napsané, že musí být pevná, hliněná, travnatá nebo jílovitá - a tím pádem se UL otevírá velký prostor pro létání z vodních ploch (i když... většinou by museli mít souhlas rybářského revíru a to je asi horší, než UCL...). Bohužel (nebo bohu dík?) nelze způsob chování ULL aplikovat na GA.
Pokud by v reálu někdo chtěl provozovat z vodní plochy, lze to, ale musí si pro to vyžádat souhlas UCL. Buď pro jednotlivý start, nebo pro období na více startů (pak ale výjimka platí jen pro jednoho provozovatele a jednu kategorii letadel a pro nikoho jiného - např. v Hradčanech jednu dobu takto provozovali Vivata, než ho tam roznesli... ), nebo pro období a více provozovatelů - ale to si myslím je těžké, to je vlastně totéž, jako žřídit dočasné letiště).
Na IVAO/VATSIM by to asi byl staff - místo UCL, ne? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 11:43 | |
|  | a jak to resi IVAO? neudelame si par letist? sice to nebude as real as... ale...
btw na lipne ve fsce nepristavejte, je tam schod jak dobytek... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 11:58 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 13:36 | |
|  | nepoznavam  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 13:56 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 15:13 | |
|  | Mravenecnik? Jeseniky? Ale to je prima napad... kolik meri? potrebuju 1100m |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 15:20 | |
|  | 1100 metru ?? to je Bulik s plovakama ne ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 15:22 | |
|  | Tak dvě fotbalový hřiště za sebou to dá. Catalinu tam nezvednu, ale menší kajaky s křídlama tam vzlítnou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 22:04 | |
|  | Spis neznalost )
tabulka ukazuje:
Takeoff Run on Land 800
Takeoff Run on Water 1000
Landing Run on Land 400
Landing Run on Water 700
ze by stopy? 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Provoz na vode: jak na to? 9. 3. 2006 / 14:40 | |
|  | Sakra, takhle plnou jsme ji ještě neměli... |
| |
|
|