|  |  | VFR let 25. 3. 2006 / 12:34 | |
|  | Ahoj, dneskajsem šel po dlouhé době na IVAO. Měl jsem za to, že lety VFR mimo CTR a ve vzdušném prostoru třídy G do výšky 300 metrů nad terénem, nepodléhají žádnému řízení ani ohlašování. A místo toho toho mě kontaktovali řídící, že to je špatně. Kdo má pravdu? Díky za odpověď |
| |
|
 |  |  | Re: VFR let 25. 3. 2006 / 12:37 | |
|  | A proč jinak lítat na IVAO, když chceš lítat bez ATC? Měl bys být rád, že tam vůbec nějaký ATC byl. Ne všechno se dá na IVAO aplikovat a ne všechno má důvod aplikovat, ale v reálu máš pravdu. Nabízí se však otázka, odkud si vzlétal - předpokládám nějaké letiště a tudíš si byl v jeho ATZ a tudíž jses měl ohlásit. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 12:46 | |
|  | samozřejmě, že chci ATC, ale startoval jsem z letiště bez ATC i AFISU, chtěl jsem se trochu rozlítat, a pak jsem se chystal na řízené letiště. A tam bych se samozřejmě ohlásil a vše podle pravidel. Jen jsem to fakt nepochopil. Když je na IVAU vše jako v reále, proč teda tak není?  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 12:52 | |
|  | Milda je vedle. Mel ti dat pokoj. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 13:04 | |
|  | Já si to taky myslím, ale nechci tady rozpoutat nějakou bouřlivou diskusi ale zrovna se chystám složit zkoušku Radiotelefonisty a teď v tom budu mít zmatek, co se může a nemůže ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 13:08 | |
|  | Mno...zastavil bych se nad pravidly IVAO...
je psáno, že pokud je online některá pozice, tak automaticky přebírá odpovědnost a kompetence všech pod sebou neaktivních stanovišť. Běžně se s tím setkáváme na APP, ACC, TWR...ale počítám, že totéž pravidlo platí i pro VFR...tj. pokud je online LKAA_CTR, tak automaticky nabaluje na sebe veškerá stanoviště pod sebou, výjimky jsem neobjevil. Tj. zmíněná oblast Tě kontaktovala správně, vzhledem tomu, že zastupuje i AFIS letiště a službu Praha Info. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 13:13 | |
|  | Aha, tak už jsem chytřejší díky |
| |
|
 |  |  | Re: VFR let 25. 3. 2006 / 12:58 | |
|  | mas pravdu ... ale je to mnohem vic jak 300 metru bez povoleni / ohlaseni muzes nejen do G, ale i do E
jeste napsat jaky to byl ridici (_CTR, _FSS .... ?) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 13:08 | |
|  | To psát nebudu, myslím, že je to zbytečné.Jen jsem se chtěl ujistit, kdo má pravdu |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 13:09 | |
|  | Viz muj příspěvek v tomhle threadu...:-/ |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VFR let 25. 3. 2006 / 13:12 | |
|  | ono to neni zbytecne (krome toho ze uz vim jaky ridici to byl).... pokud by to byl CTR, tak to byla chyba, pokud to byl FSS tak uz je to neco jineho ... FSS slouzi jako AFIS na neobsazenych letistich, a tak nejak dost lidi drzi, ze kdyz je FSS (Praha Info) online, tak se mu ohlasi (ale stale plati ze nic nepovoluje , nezakazauje... informacni sluzba) |
| |
|
|