To je tím, že přesně takový postup je očekáván - G/S se vždy podlétává a "zachycuje".
Aby pilot nemusel mačkat G/S přesně v okamžiku protnutí osy, tak se to řeší touto funkcí a/p:
1) letíš v nějaké alt, např. 3000 ft (podle ILS mapy)
2) dostaneš cleared for ILS approach runway iksypsilon (jsi daleko pod rovinou G/S)
3) aktivuješ G/S, nebo APR, nebo co tam máš, zároveň už můžeš být ve směru přiblížení - "established on localizer", nebo se zároveň i srovnáváš směrově.
4) v okamžiku protnutí roviny jde plechovka sama k zemi "fully established on ILS" a piloti rozdávají autogramy.
Neplatí to u všech letadel, např. PT Tu-154 "jde za klacíkem", tzn. když je pod rovinou, tak za ní stoupá, což je z pohledu provozu špatně, prože jsi dostal "klesejte na x000 feetů a máte povoleno ajeles přiblížení". Takže žádný stoupání.
Tak takhle to asi tak je. Shrnuto - localizer (směr) a glideslope (výška/klesání) jsou dvě rozdílné (sou)části ILS přiblížení. |
|