|  |  | Vypnutí módu C SSR u stihačů během zakročování 2. 4. 2006 / 10:19 | |
|  | Dne 13. 11. 2005 došlo k zakročování našich hotovostních stihačů proti letadlu A320 společnosti Armavia Airline pro nenavázané spojení s řízením letového provozu ( http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A051113_140836_domaci_jan ). V závěrečné zprávě UZPLN ( http://www.uzpln.cz/zazpr05/zz563.pdf ) je uvedeno, že cituji: "Během zakročování na RNV 151 obdržely posádky od GCI instrukci k vypnutí módu C SSR ve vzdálenosti 20 NM od RNV 151, ...". Chci se zeptat, jestli někdo nevíte, proč tuto instrukci stíhači dostali. Může to být z důvodu, že by se na monitorech radarů řízení letového provozu zobrazovala jinak kolize letadel? Nebo je důvod jiný? |
| |
|
 |  |  | Re: Vypnutí módu C SSR u stihačů během zakročování 2. 4. 2006 / 10:23 | |
|  | Při klasickém zakročování se odpovídač vypíná vždy. Důvodů je spousta, Tebou zmiňovaný důvod pro ATC je jeden z nich, ale nové systémy to IMHO umí vyfiltrovat. Nejdůležitější je ale ten, že letadlo proti kterému je zakročováno může být rovněž opravdový narušitel - čili není žádoucí, aby o své eskortě věděl, dokud není v zakročovací pozici pro daný manévr (ID, SHADOW, atd.) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Vypnutí módu C SSR u stihačů během zakročování 2. 4. 2006 / 10:28 | |
|  | Pro ty co si pod tim nedokazou nic predstavit, tak je to kvuli TCASu (z duvodu jak tu psal Phantom)  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Vypnutí módu C SSR u stihačů během zakročování 2. 4. 2006 / 11:36 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Vypnutí módu C SSR u stihačů během zakročování 2. 4. 2006 / 10:30 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Vypnutí módu C SSR u stihačů během zakročování 2. 4. 2006 / 10:24 | |
|  | kdyby to do toho Airbusu nahodou nasr..i tak,aby bylo nějaké vysvětlení  |
| |
|
|