|  |  | | Alternativní letiště na IVAO - pozor. 3. 4. 2006 / 21:34 | |
|  | "Zkušení kozáci" z IVAO toto samozřejmě znají a tak tento příspěvek ani číst nemusí.Pro ty méně zkušenější to bude možná dobrá rada.Jedná se o výběr alternativního letiště,které píšete do letového plánu.Toto letiště je důležité pro řídícího,když Vám náhodou dá "divertovat" právě na alternativní letiště.Nyní ty rady a porady.
1.Letiště musí být schopno přijmout velikostní typ Vašeho letounu.
2.Pro toto letiště je dobré stáhnout si scenerku je-li k dispozici+ AFCAD data.
3.Taktéž je dobré stáhnou si z NAVDATA sid/star procedury jsou-li k dispozici.
4.Mapy tohoto letiště také "nejsou k zahození".
5.Najděte si předem trasu,která vede z posledního,nebo jednoho z posledních bodů původního letiště k poslednímu bodu alternativního letiště.Většinou Vás sice řídící dovede až k alternativnímu letišti,ale je lepší být připraven na "nejhorší".
Tak a to je vše.Držte se pravidla:" Včas varován - dobře vyzbrojen". Já jsem si nedávno "zadivertoval" v Řecku a místo Atén jsem "vyfasoval" Chania - Souda a řídící si jenom "spokojeně chrochtal" 
Takže Letu zdar  |
| |
|
 |  |  | | Re: Alternativní letiště na IVAO - pozor. 4. 4. 2006 / 00:20 | |
|  | Ale nezmínil jsi to hlavní - a to je důvod jeho volby.
Uvedu příklad: jistý pilot měl let do LKMT a jako ALTN LOWI. (Doufám, že onen dotyčný se tím na mne nebude zlobit, je to jen jako příklad.) 
Tohle letiště je jako náhradní velmi nevhodné a to hned z několika důvodů:
1. je hrozně daleko od LKMT
2. počasí na tomto letišti nezaručuje trvalejší stav (je utopené v horách a nízká oblačnost se může velmi měnit)
3. vybavení pro přiblížení není optimální, při zhoršených meteorologických podmínkách - viz vizuální přiblížení v závěru a možnost opakování okruhem
Při volbě ALTN letiště by mělo být s lepšími podmínkami pro přistání, především z hlediska přístrojového vybavení. Uvědomte si, že na tomto letišti už holt musíte přistát, když je například uzavřeno letiště cílové a nebo se rozhodnete divertovat tak na ALTN letišti už nemáte dost paliva letět jinam.
Pro Česko jsou otpimální ALTN letiště, (kromě LKTB, LKPR, LKMT) Bratislava, Vídeň, Mnichov, Berlín, Budapešť, Frankfurt a další velká letiště. |
| |
|
 |  |  | | Re: Alternativní letiště na IVAO - pozor. 4. 4. 2006 / 09:06 | |
|  | Já bych to trošku víc s dovolením hrotil 
Při reálném letu je záložní letiště (a ne jedno) naprosto nedílnou součástí letového plánu. A to nejen tak, že je v něm napsáno, ale plánuje se pro něj trať, počasí, palivo, navigační zabezpečení a všechny další s letem a přistáním související záležitosti, jako kdyby tam měli piloti letět. Tzn. v případě, že musí divertovat, pro provedení letu se jedná o zcela normální proceduru pro kterou je předem vše připraveno a let se tak téměř neliší od letu do předpokládaného cílového letiště, s výjimkou, že se "přepne pár nastavení v FMSce" a sežere to většinou o něco víc paliva, samozřejmě pořád nad plánovanou rezervou.
Bohužel, drtivá většina online pilotů bere položku ALTN jako nutné zlo, kde plácnou něco poblíž trati nebo cíle, co jim připadá povědomé. Divert je pak pro ně velmi stresující až téměř nerealizovatelný úkol, kterým poté nadměrně zatěžují i řídícího, který za ně musí řešit to, čemu nevěnovali 5 minut předletové přípravy. V mnoha případech navíc na ono letiště doslova plachtí s prázdnými nádržemi.
Tak takhle tedy ne holomci, nebo začneme zkoušet jak moc jste o tom políčku ve FPLANu přemýšleli  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Alternativní letiště na IVAO - pozor. 4. 4. 2006 / 17:49 | |
|  | ma to smysl pro VFR? fakt je, ze s pulkou nadrze Zlin ve vzduchu dlouho neostane  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Alternativní letiště na IVAO - pozor. 4. 4. 2006 / 18:02 | |
|  | Zlin ti pristane na najblizsom poli ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Alternativní letiště na IVAO - pozor. 4. 4. 2006 / 18:14 | |
|  | | |
|
|