FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Graficka nocni mura ve FS2004 Jeden příspěvek | Celý strom
Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 10:25
MadBird
Ahoj lidi, driv nez zajdu prez chodbu do koupelny kterou zrovna prestavujeme, vezmu tam krasne velke sedmikilove bouraci kladivo a vsechno to tu rozmlatim tak se zeptam jeste tady:

Nesetkal jste se nekdo v FS2004 s obdobnym problemem? (viz screenshoty)

http://www.junction.cz/files/bug/00.jpg
http://www.junction.cz/files/bug/01.jpg
http://www.junction.cz/files/bug/02.jpg
http://www.junction.cz/files/bug/03.jpg
http://www.junction.cz/files/bug/04.jpg
http://www.junction.cz/files/bug/05.jpg

V minulosti to delalo problemy pouze sporadicky, obcas po pristani na cilovem letisti. Nicmene vcera se situace natolik zhorsila ze se to objevi uz i pri predletovce. Zkousel sem nove ovladace na grafarnu ale bez efektu. Ostatni 3D aplikace bezi v pohode a i DXDiag si chrochta, ze je vse OK... Vse az na FS2004...

A verte mi, ze reinstalovat FSku a ty haldy addonu se mi vazne nechce.... Netusite nekdo co a jak?
 

Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 11:04
ras
Něco podobného se mi dělo a odstranil jsem to změnou ovladače NVidia
 

Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 11:10
Jennik   
Podivej se, jestli se ti neprehriva cip nebo pameti na karte...
 

Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 12:03
Tommy   
Přesně tohle mi dělalo to že se mi to začalo hřát! Stačilo dát novej chladič na grafárnu a už je to fpoho
 

Re: Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 12:10
Peetrs (Robert)   
ono nemusiš vždy kupovat novej chladič, někdy stačí vysát prach zpoza řeber chladiče popřípadě vyčistit doplnit novou silikonovou pastu.
 

Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 12:35
OK-Milda (BHA410)   
Jak již vlastně psali kolegové, odhaduji to na 90% HW problém. Začal bych kontrolou větráčků na grafice, ale i na hlavní desce (jestli se točí, prach kablíky, jestli nepřekáží něco jinýho proudění vzduchu) pro novější grafiky i existují utilitky, které ti prozradí aktuální teplotu chipu. Pokud tohle nezabere, tak to vypadá na nějaký problém s pamětí karty (pokud je to grafický procesor, tak to už většinou ani nenaběhne, a znamená to jediné - výměnu.
 

Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 12:41
MaPa   
Přesně tak, jaro je tady a teploty jdou nahoru
 

Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 13:22
MadBird
No, kdyz zacnu gamit treba Oblivion tak tam je ta grafarna vystavena daleko vic a maka to naprosto bez problemu. Tzn. FSka je jedina vec kde to problemy dela.

Spis bych to videl na FSka vs. Drivery... Zacinam pomalu downgradovat drivery...
 

Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 13:34
MaPa   
Vlastně si nám tady neuved, co to máš za potšívku (tu grafárnu). Ono to může být i tím, že nezvládá veškerý instrukce a část posílá ke zpracování do normálního procesoru a třeba je teplo jemu nebo jeho pamětem
 

Re: Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 15:23
MadBird
Prez pul roku stare ovladace a problem je pryc, nicmene zase v urcitych situacich klesa FPS na hodnotu velmiu zpomaleneho slideshow... cca 1 FPS.

Jinak config je: P4HT 2.8GHz, 1GB RAM, i875P Chipset, SB Audigy 2, Radeon 9800Pro, XP Pro SP2.

Pomalu davam novejsi ovladace a nyni zkusim jeste selektivni prepis klicovych knihoven a modulu FSky abych vyloucil ze se to nastrelilo nekde tam. Jak rikam ani jedina jina hra nebo 3D aplikace co pouzivam tento nebo jiny obdobny problem nema a prave proto bych to videl na FSku jako takovou... :-/

No nic o prubehu budu informovat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 15:25
MaPa   
Čééče, máš to mašinu o řád lepčejšatější jak já. To nejspíš nebude přehřejváním, ale možná Ti v ní data zamrzaj. Přitop, barde
 

Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   6. 4. 2006 / 13:35
OK-Milda (BHA410)   
To ještě nutně nemusí znamenat no problém HW. Zvlášť když to před tím chodilo (jakž takž), ale doufám, že to vyřešíš a pokusama s ovladači nic nezkazíš, ale já osobně bych fakt šel po HW (i RAM ky jako takové můžou dělat problém - FSka po nich třeba šahá víc než cokoli jiného, nevím).
 

Re: Re: Re: Re: Graficka nocni mura ve FS2004   7. 4. 2006 / 21:28
MadBird
Takze vazeni pratele, asi takto....

Po mnohahodinove trizne zahrnujici vymeny hardware, reinstalace ovladacu a ve finale i cele FSky bylo zjisteno ze problem je zpusoben nejakym zahadnym zpusobem rozstrelenym DirectXem.

Prezto ze DXDiag hlasil ze je vse OK tak po dnesni reinstalaci DirectX (vcera vysla nova verze - respektive instaler na webu ma vcerejsi datum) problem s destrukci obrazu v FS9 zmizel....

Takze weekend a nasledujici tyden budu travit reinstalaci scenerii a addonu...
 

Nocni mura z FS2004street - Pozor DLOUHE!   15. 4. 2006 / 09:20
MadBird
Takze vazeni pratele, vcera se mi SNAD konecne podarilo zlikvidovat problem jehoz screenshoty lze videt v uvodnim postu.

Jako clovek zvidavy jsem odolal nahlodavacim naseptavacum a tajnym agentum Mikro$oftu, kteri radili reformatovat vsechny disky a diskety a nainstalovat vse znovu s tim ze to je jedina zarucena cesta a urcite to vyresi vsechny me problemy - proste klasicka metoda vystoupit/nastoupit. Z mnoha duvodu sem povazoval toto reseni jako naprosto neprijatelne a pouzitelne jen v krajni nouzi.

Jal jsem se tedy resit dany problem. Velice zahy ale vyslo najevo, ze neresim problem jeden, ale ze se jedna o souhru problemu nekolika (viz Murphyho zakon "muze-li se neco pokazit, tak se to pokazi. Muze-li se pokazit vice veci najednou, pokazi se v takove kombinaci, ktera zpusobi nejvetsi skody"). FSka hazela bugy, Systemove logy se plnily naprosto nesmyslnymi hlasenimi od diskoveho subsystemu o nepovedenych paging operacich na ruzne disky vcetne systemoveho (v pocitaci mam 4 fyzicke HDD na 3 radicich).

Metodou empirickeho zkoumani sem postupne eliminoval mozne priciny.

- Zrusil sem stripovany raid volume, ktery FSka obyvala. Ziskane 2 disky byly naformatovany a na jeden z nich bylo presunuto vse krome FSky. Fska byla nacisto nainstalovana. -> BUG stale setrvaval.

- Zkusil sem stahnout temer rok stare ovladace pro grafickou kartu: Bug sice zmizel ale chvilemi dochazelo k poklesu FPS az na 0.5 FPS.

- Vratil sem aktualni ovladace.

- Do pocitace jsem zkusil dat jinou grafickou kartu od stejneho vyrobce - po reinstalaci ovladacu a spusteni FSky se vsak BUG velmi brzy projevil. -> vyrazen mozny problem s hardware graficke karty.

- Vsechny disky jsem projel Scandiskem vcetne kontroly povrchu - Na systemovem disku se objevily 2 chybne clustery, ostatni disky bez zavad i pri opakovanych testech. Pomoci bootovaciho CD se SeaTools (free tool od Seagate na diagnostiku HDD) jsem provedl diagnostiku vsech HDD (vsechny HDD jsou Seagate). Na systemovem disku byly potvrzeny 2 chybne clustery a SeaTools je selektivne low-level naformatoval (zerofillnul). Po tomto kroku se do akce vlozil firmware systemoveho disku a po detekci low level formatovanych clusteru provedl jejich autonomni test a po zjisteni ze se jedna o clustery vadne, tyto nahradil za clustery bezchybne ze zalohy (kazdy HDD ma clustery, ktere se normalne nepouzivaji a slouzi jako zaloha pro pripad detekce vadnych bloku k jejich nahrade).

- Opakovana detekce chyb pomoci SeaTools jiz oznamila, ze vse je v naprostem poradku.

- Bug v FSce ale zustal a i logy se dale vesele plnily chybami z diskoveho subsystemu.

- Reinstaloval jsem aktualni verzi DirectX. Tato nakopirovala do systemu nejake nove soubory. V tu chvili mne naplnila euforie, ze treba je to ONO! A vzkutku behem hodinky testovani se neobjevil ani problem s grafikou ani nic v logu. S pocitem dobre vykonane prace jsem ulehl k zaslouzenemu spanku...

- Bohuzel, druhy den se vse vratilo!

- Zacal sem prohledavat systemove registry a nastaveni. Po mravenci praci sem objevil nastaveni, o kterem nevim ze bych ho kdy menil. Toto nastaveni urcuje zpusob pridelovani RAM jednotlivym bezicim procesum a aplikacim. Za normalni situace je nastaveni takove, ze fyzicka RAM se primarne prideluje bezicim programum. V mem pripade toto nastaveni bylo zmeneno tak, ze se RAM pridelovala primarne pro systemovou cache a bezici aplikace dostavaly jen pro svou funkci nezbytne nutny dilecek a se zbytkem svych naroku byly odkazany na swap!! Po zmene hodnoty na preferenci pridelovani pameti aplikacim zmizely z logu hlaseni o nepovedenych pagingovych operacich.

- Graficky bug vsak stale pretrvaval.

- Vse pocalo v te dobe ukazovat cim dal tim vic na ovladace graficke karty. Zacal sem zkouset ruzne verze, stare, nove, oficialni, neoficialni... Zel bez uspechu. Drive nebo pozdeji se bug zas a znova projevil.

- V tu chvili sem pojal podezreni, ze i specialni utility urcene k likvidaci pozustatku driveru ze systemu nejsou dostatecne dukladne a NEKDE.. NECO... zanechaji a to NECO pak pusobi TO co se mi deje v FSce... A tak sem se pustil do genocidy!

- Pomoci uninstalacnich a driver-destrukcnich toolu sem odinstaloval ovladace. Po restartu mrsiny se okenka tvarila jako ze vazne zadnou kartu nevidi a ze jediny mozny zpusob funkce je 800x600 v 60Hz a velmi malo barvach bez jakekoli akcelerace. Ja se vsak nenechal osalit timto klamem a jal jsem se agresivne vyhledavat veskere prezivsi soubory. Veskere zminky o driverech a cemkoli s nimi spojenem muselo byt vymazano! Protoze tak je to jedine spravne a tak to ma byt! A bylo!

- Na systemovem disku jsem vyhledal vse odpovidajici masce "ati*.*" v zaplave nalezenych souboru sem identifikoval prezivsi pozustale a promptne jsem je zlikvidoval - bez soucitu.

- Pomoci regeditu jsem vyhledal veskere dochovane pisemne zanamy, ktere by mohly v budoucnu prozradit byvalou pritomnost driveru a vsechny jsem je zlikvidoval!

- Pro poradek jsem nechal prohledat disk na "ati*.*" jeste jednou a k memu nememu uzasu jsem zjistil ze 9 souboru si stihlo pred jejich destrukci aktivovat nesmrtelnost! Byli na sve puvodnim miste a tvarili se jako by nic! Nemam rad kouzla a klam a proto jsem je opet vymazal. Ale behem asi peti vterin se jako mavnutim kouzelneho proutku ti mali smejdi respawnuli a v tu chvili se mi jiz otevrene smali do obliceje!

- Tak takhle bychom si soudruzi nerozumeli! Zacal jsem hledat s jakym typem magie mam tu cest. Na kazde kouzlo existuje protikouzlo - i kdyz znam par takovych... no nechme toho.

- S hruzou jsem zjistil, ze stojim proti magii ze skol nejtemnejsich. Byla to magie a temne triky pochazejici primo z Mrkvo$oftu! Zacal sem propadat trudomyslnosti. Zjistil sem, ze stojim proti silnemu a temnemu nepriteli. Ale Cech (a to je spolecna vlastnost napriklad i s Borgy) se prizpusobi!

- Po rychlem sestaveni magickeho zarikavadla mi studnice moudrosti Google vyjevila, ze stojim proti silnemu ochranemu kouzlu zvanemu SFC a ze to kouzlo je temer dokonale... HA! Temer! Naskytla se mi sance na protiutok!

- Po sestaveni komplexnejsiho zarikavadla mi Google vyjevila, ze kdesi v registrech je jeden zapomenuty pergamen jehoz obsah dokaze ovlivnit cinnost SFC. Nebylo nic snadnejsiho nez podvrhnout zaznam jiny. Po restartu vsak obrane kouzlo fungovalo bez nejmensich zmen a bylo stale silne!

- Zacal jsem proklinat Google za jeho spatne rady, ale prezto jsem se zeptal jeste jednou... A hle, zjistil jsem ze s podvrhem zaznamu v registerech to neni az zase tak jednoduche! Ten jenz chce zanzam podvrhnouti, musi byt totiz clenem temneho bratrstva Mrkvo$oftu znameho tez pod prezdivkou "vyvojari" a musi mit u sebe kouzelnou relikvii zvanou "hardwarovy debugger kernelu" a ta musi byt spojena s pocitadlem. A teprve pak se da pomoci zaznamu v registrech ovladat zla sila SFC.

- Bohuzel coby pouhy smrtelnik sem se musel uchylit k podlym trikum a sahnout do suplicku s kouzly ze skoly iluzi. Kdyz nejsem ten kdo bych mel byt, zkusim alespon predstirat ze jsem. Nachystal jsem tedy past!

- Do osidel meho hexaeditoru se velmi brzy chytila kopie sfc_os.dll a po nejake dobe muceni, ktere bych zde radeji nerozebiral se mi povedlo ji vsugerovat, ze Ja jsem vsemohouci vyvojar a ze ono musi poslouchat ma slova! Bohuzel, jak jsem zjistil jeste zdaleka to nebyl konec! V tuto chvili jsem totiz musel takto zpracovaneho jedince vratit zpet na misto originalu, a to tak aby tato zamena unikla pozornosti SFC kouzla, kterym je i on sam chranen!

- Zkusil jsem normalni rezim i safe mod ale velky a vsudypritomny winlogon.exe nad sfc_os.dll bdel a nenechal si na ni sahnout.

- Recovery Console! Uz mi mohla pomoci jen tato mocna magie. Z prachu archvvalii jsem tedy vystrachal ochranymi hologramy se lesknouci svate legalni instalacni CD s WinXP Pro SP1. Vlozil jsem ho do mechaniky a pomoci prikazove radky jsem vyvolal temnou silu instalatoru revocery konzole.

- ZRADA a beznadej vsak na sebe nenechaly dlouho cekat a predm mima ocima se zobrazilo hlaseni ze magie obsazena na tomto svatem CD na zlou moc beziciho operacniho systemu jiz nestaci. Ten byl totiz posilen o SP2 a je lepsi, rychlejsi, stabilnejsi, bezpecnejsi (zbytek Mrkvo$oftich lzi si doplnte kazdy sam, ale ten seznam by byl dlouhy).

- Propad jsem opet beznadeji, ale vzpomel jsem si na uceni starych mistru a podle pravidla "pokud je nemuze sporazit tak se k nim pridej" sem si v prohlizeci otevrel stranku samotneho Mrkvo$oftu.

- V sekci downloads jsem si stahnul kompletni instalaci SP2 a veskera varovani, ze tato verze je urcena pouze pro odborniky a IT experty jsem vedome ignoroval.

- Mezitim nez permonici sidlici v dratech internetoveho pripojeni donosili uctyhodnych 266MB jsem si na jednom z HDD pripravil 2 velke hrnce. Do jednoho jsem nakopiroval cely obsah svateho instalacniho CD a do druheho jsem umistil stazeny SP2.

- V prikazove radce a pomoci tajne sifry mistra Leonarda sem vyvolal ducha sidliciho v instalacnim souboru SP2 a pokorne jsem jej pozadal aby si prohledl soubory a adresare vykopirovane ze svateho CD a upravil je ke sve dokonalosti. Duch SP2 byl v dobrem rozmaru a me zadosti vyhovel.

- Ze svateho souboru jsem pak pomoci magie a alchemie extrahoval extrakt bootovaciho IMG teto relikvie a dalsi krok mne zavedl do starovekeho Rima kde se Nero zrovna chystal zase neco spalit.

- Slovo dalo slovo a mesto zustalo pro tentokrate usetreno. Misto mesta ale Nero spalil jedno CD a kdyz bylo vse dokonano tak se z zaru laseru vynorilo nove, bootovaci CD obsahujici plne funkcni instalaci WinXP Pro SP2.

- Za pomoci teto nove svatosti se mi podarilo konecne nainstalovat temnou recovery konzoli!

- Ma radost vsak byla predcasna! Kratce po vyvolani konzole mne kontaktoval jakysi BSOD! Byl cely modry... A ja modrou nerad. Snazil se mi vnutit neco ve smyslu ze bez navodu k pouzivani mne k diskum nemuze pustit.

- Musel sem tedy sehnat navod. A navody se nejlepe hledaji u vyrobcu! Takze chvili nato jsem jiz mel na disketce driver k radici na kterem je systemovy disk a zkusil jsem stesti s recovery konzoli znovu.

- A byla to trefa do cerneho! SFC a vsichni jeho nohsledi hezky spali a tak se mi nepozorovane podarilo zamenit originalni sfc_os.dll za mnou lehce modifikovanou kopii.

- Po restartu jsem zajasal! Kletba SFC byla prolomena! S fanatickym vyrazem ve tvari jsem znicil a do prachu ploten disku zadupal zbyle vzdorujici pozustatky ovladacu graficke karty a po overeni ze jiz opravdu zustavaji v kremikovem nebi, kam chodi kalkulacky kdyz umrou, jsem je nahradil ovladaci zbrusu novymi.

- Od tohoto okamziku sem zatim problem v FS nezaznamenal... A hlavne se i FPS docela slusne zvedlo!! Hura, slava, lest a chytrost zvitezila nad temnou magii!

Ale sily temna hlodaji a stale se snazi najit cestu zpet. Proto musim bdit a mit se na pozoru!

A to je vse pratele, budiz to vam ostatnim ponaucenim, ze ne vse se musi resit metodou "vystoupit/nastoupit"
 

Re: Nocni mura z FS2004street - Pozor DLOUHE!   15. 4. 2006 / 10:09
Teflon_490   
ad. posledni veta: ale je to rychlejsi

Jinak moc pekne napsany clanecek, moc se mi to libilo, dozvedel jsem se aspon dost zajimavych a i uzitecnych veci. Diky!
 

Re: Nocni mura z FS2004street - Pozor DLOUHE!   15. 4. 2006 / 12:57
brendon (SVK832)   
Chlape ty si blazon

Ja by som si zvolil vystupit a nastupit. Kedze 90% veci co si tu prezentoval nemam ani o nich paru. Ale clanok sa mi lubil vtipne a poucne
 

Re: Graficka nocni mura ve FS2004   15. 4. 2006 / 10:14
Jiří Stavarič CSA101
To mi dělalo taky a dost jsem byl už z toho pak nešťastnej nakonec pomohlo reinstalovat jiný ovladače nvidie na starší byl tam problém ve spolupráci s DirectX já tomu tak nerozumím ale co mi tady někdo říkal že nějak to nový ovladače DirectX a moje grafika že to nějak nespolupracuje přeinstaloval jsem ty ovladače a od té doby mám klid.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ