|  |  | Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 10:00 | |
|  | Prosím ještě o jednu informaci,která se týká přiblížení k LKPR.
Předevčírem jsem byl dotázán,proč letím tak pomalu při přibližování k LKPR a že řídícímu tím může nastat problém,když snižuji průběžně rychlost letu. Ano to chápu a vím,že je to mojí neznalostí- která rychlost na budíkách je vlastně ta,kterou mám letět.Podle instrukcí se u nás pod 10 000 ft létá max. 250.
Poraďte mi prosím - který údaj mám vlastně hlídat.K dispozici mám:
1. Regulátor rychlosti na Autopilotu a tu ukazuje levý budík i s přepočtem na Mach.
2. Prostřední displej indikuje GS a TAS každá hodnota je jiná. Tak prosím " kterou jen kterou.Všechny mé být nemohou" jak zpíval kdysi Jirka Schelinger  |
| |
|
 |  |  | Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 10:09 | |
|  | Je to hodnota indikovane rychlosti (250 KIAS) tedy nikoliv true airspeed, ani ground speed. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 10:23 | |
|  | Takže je to ta,která je nastavená na panelu autopilota ? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 10:31 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 10:38 | |
|  | Jo, to je přesně ta..
Gustave, u Tebe všeobecně platí, že lítáš pomaleji a nížeji.. Ne, že by to bylo proti nějakýmu předpisu, nebo tak, ale při hustém provozu to opravdu ATC komplikuje život. Přitom, co jsem měl možnost s PMDG 747 letět, tak např. speedbrakes fungujou daleko daleko líp, než u 737-800, stejnýho výrobce..
Jak by to asi mělo vypadat při příletu od východu.. VLM ani VOZ nejsou speedlimit pointy, tudíž se na ně rychlostní omezení nevztahuje. Teoreticky vzato, když to zvládneš odbrzdit na 28. majli od OKL, můžeš to tam kalit třeba 320 indikovaných..
28NM od OKL už je první SLP (Speed limit point), tam už musíš mít indikovaných 250 uzlů. Na IAFech všeobecně platí, SLP2 = max 220IAS (s čímž také ATC počítá). Znám nespočet pilotů, kteří jsou schopni mít na base legu všechno venku a letí 140IAS s bulíkem. Tuším, že teď, s novými změnami, které vejdu v platnost 13.4., se bude muset do osy točit při 180IAS a na FAF je SLP3 = 160IAS max.
Jde totiž o to, že i průměrně zdatný APP ATC už počítá s určitou rychlostí v daných fázích přiblížení u určitých typů letadel a tím, že letí někdo výrazně pomaleji, mu situaci dost komplikuje.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 11:11 | |
|  | Děkuji všem za vysvětlení.
Slibuji,že odedneška si nad Vlašimí narazím čepku štítkem více do očí ( to abych neviděl jak mi to pod nohama rychle utíká) stáhnu více uši ( to aby byla aerodynamika lepší ) a pomažu to k dvacáté osmé majli od OKL jako Fittipaldi. Však dneska uvidíte a hlavně uslyšíte to dunění Jumbika nad středočeským regionem |
| |
|
 |  |  | Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 10:45 | |
|  | Takže zaprvé - otevři si tuhle stránku http://www.ivao.aero/training/tutorials/Ipack/Files/L5-Speeds.htm a tak dlouho si to vtloukej do hlavy, dokud to nebudeš znát zpaměti a zcela chápat, protože bez téhle znalosti lítat se slonem, to snad ani nemůžeš myslet vážně 
Až budeš hotov, tak se podívej na mapu např. RNAV STAR RWY24 pro LKPR a najdeš tam 3 velmi důležité údaje:
1.) SLP1
2.) 28NM DME OKL VOR pro letadla mimo STAR
3.) SLP2
Vysvětlení 1) a 3) najdeš vlevo dole na stejném chartu a 2) odpovídá významem 1) a bylo by dobré, pokud řídící neurčí jinak, aby ses tím řídil.
A jako poslední v rámci cvičeníčka si vezmi k ruce TXT2 pro LKPR a v sekci 2.22.3 "Postupy pro IFR lety" najdeš část 2.22.3.2.1 "Přiblížení / Rychlostní omezení" a tím by bylo taky dobré se řídit... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 18:11 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Rychlost při přibližování pod 10 000 ft ? 11. 4. 2006 / 22:35 | |
|  | Jenom pro upresneni, nemusis vedet, kde jsou SLP1 na chartech, pokazde je to 28DME OKL VOR/DME  |
| |
|
|