FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
 Ovladače k PC
 Reálné letectví
 Recenze addonů
 Tutoriály, návody
 X-Plane
 Archiv aktualit
FÓRUM
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Archiv aktualit
Pohár Svatopluk Tomšů  ::  28. 10. 2004
Aeroklub České Republiky ve spolupráci s časopisem Level a Airspace.cz pořádá 20. 11. 2004 v Praze setkání příznivců leteckých simulátorů a sportovního letectví. Hlavní součástí programu Poháru jsou soutěže v akrobacii (Il2) a přesném létání (FS 2004). Vstup na akci i účast v soutěžích je zdarma. Pro vítěze soutěží je připraveno létání na simulátoru letounu L-39 Albatros, TLK-39. Další v pořadí získají lety na skutečných letounech a věcné ceny od sponzorů. Na akci vás srdečně zve Airsapce.cz a AeČR. Více informací naleznete na adrese http://pohar.airspace.cz
Virtuální záchranka - obrázky Karel Kříž  ::  06. 10. 2004
Betatest virtuální záchranky úspěšně pokračuje. Zde předkládám něco obrázků z testovacího letu. Zároveň je zde možno spatřit i webové rozhraní a klienta netscenery.
Virtuální záchranka - info Karel Kříž  ::  15. 09. 2004
Vzhledem k tomu, že zanedlouho začne, vybranými betatestery, ostré testování takzvané netScenery, dovolím si zde nastínit, co to vlastně je, k čemu bude sloužit a jakou náplň vlastně Virtuální záchranka bude mít.

NetScenery je systém, který bude sloužit především k aktualizaci objektů v krajině ve vašem Flight Simulatoru a to vše na jedno kliknutí myši. Hlavním cílem je, aby bylo možno v krátké době vytvářet situace typu bouračka na dálnici, požár továrny, havárie dopravního letadla apod. a aby všichni kdo budou pro virtuální záchranku létat měli možnost jednoduše tyto nové objekty do svého FS dostat, tj. byli oprostěni od klasické instalace krajiny. Po instalaci netScenery a spuštění klientského programu dojde k automatickému stažení všech potřebných textur a bgl souborů a jejich instalaci do FS. Program si tak stále udržuje aktuální stav krajiny tak, jak je definován na jednom primárním serveru. Jednotlivé nové objekty jsou přidávány v rámci tzv. misí, “adventur”, což je určité rozmístění objektů v krajině a povídání o příslušné záchrané akci. Tento seznam akcí bude průběžně obnovován, staré akce budou mazány a budou přídávány nové. Nehrozí tak, že byste jednoho dne měli krajinu ve FS plnou autonehod. Kromě toho, že netScenery umí nové objekty přidávat, umí je samozřejmě z FS i odstraňovat. Celá tvorba misí v netScenery je založena na rozmisťování připravených univerzálních objektů typu auta, letadla, lodě, domy do krajiny. Toto rozmisťování je prováděno přes webové rozhraní, tj. k vytvoření nové mise a přidání objektů do FS není zapotřebí žádná znalost tvorby krajin a bude ji moc provádět defakto kdokoliv, komu to povolíme. Nezanedbatelnou výhodou je i minimalizace přenášených dat při aktualizacích – při první aktualizaci se stáhnou všechny knihovny s objekty a textury, při dalších pak jen definice rozmístění těchto objektů v krajině a popisy aktuálních misí – kompilace samotného BGL souboru, který obsahuje aktuální vzhled krajiny probíhá až na vašem počítači. Vzhledem k použité technologii je však tento systém použitelný pouze ve FS2004.

Co se týče Virtuální záchranky, nebude to přesná kopie LZS u nás. Je to dáno možnostmi Flight simulatoru a absencí addonů. Bude to spíš taková variace na LZS, budou zde použity i vrtulníky, které u nás tuto funkci neplní. Trochu jiné je to u heliportů a základen LZS. Ty budou postaveny na reálných podkladech. Například již teď je k dispozici stanoviště Kryštofa7, tedy letiště Plzeň – Líně. Postupně by měla vzniknout síť všech základen LZS. Proto addonáři, kteří mají chuť se zapojit, jsou vítáni.

Záchranka bude mít i svůj hodnostní a „motivační“ systém. Samozřejmostí jsou i „vyznamenání“ za různé prospěšné činnosti, plnění úkolů a podobně.

A jak se bude létat? Záchranka nebude mít žádné striktní zaměření. Piloti budou moci létat offline, multipleyer, či online na síti IVAO. Online lety budou prováděny v úzké spolupráci s divizí Speciálních operací. Samozřejmostí je i výcvik nováčků, který bude prováděn praktickou formou nejdříve při multiplayeru a následně na IVAU.

Tolik v krátkosti o tom, co vlastně bude Virtuální záchranka obnášet :o)

LKPR: nová verze Jiří Masník  ::  12. 09. 2004
Jelikož se množí dotazy ohledně nové verze pražské Ruzyně, tak zde je pár odpovědí na otázky, které by vás mohly zajímat.
  • Na LKPR se intenzivně dělá
  • Autoři si přejí zůstat v anonymitě, aby je 24 hodin denně nezasypávaly maily "Kdy už to bude?"
  • Datum vydání: Až to bude hotové
  • Demoverze nebude, screenshoty budou zveřejňovány postupně na periskopu
  • Povinná registrace pro přispívání do fóra Jiří Masník  ::  17. 05. 2004
    Nepříliš vhodné příspěvky některých návštěvníků, přispívaní pod více jmény atd. mě donutily k zavedení povinné registrace pro přispívání do fóra. Každý tak bude trochu více zodpovědný za to, co píše a bude možné dohledat co kdy v minulosti napsal. Doufám, že toto opatření neodradí ty, co psali hodnotné příspěvky jako neregistrovaní a naopak zamezí anonymním výkřikům, hloupým vtipům a podobným výstřelkům které tu jsou v poslední době celkem časté. Většina z vás, co zde často přispíváte, stejně již dávno patříte mezi registrované uživatele, takže se vás tato změna vůbec nedotkne.
    Letecké simulátory v Letňanech David Dosoudil  ::  03. 05. 2004
    Od 30.4. ráno do 2.5. pozdního večera měli návštěvníci výstavy a leteckého dne možnost shlédnout prezentaci leteckých simulátorů. Na pěti vzájemně sesíťovaných počítačích a jednom serveru měli zájemci možnost vyzkoušet si celou řadu hardware a software z oblasti leteckých simulací na PC. K vidění byly Microsoft Flight Simulator 2004 a Combat Flight Simulator 3, Lock ON: Modern Air Combat, TrackIR2 senzor pro snímání pohybu hlavy, joysticková sada Thrustmaster Hotas Cougar s pedály Elite, externí konzole GoFlight pro budování externího kokpitu, komerční addony pro MSFS od Phoenix Simulation software, RealityXP a EagleSoftu a zejména spousta freeware addonů od předních českých tvůrců, jakými jsou Milan Lisner, Michal Krechowski, Karel Kříž, Jirka Masník, Vláďa Synek a další.
    Výstava Vzduch je opět naše moře - simulátory Karel Kříž  ::  27. 04. 2004
    Dovoluji si Vás pozvat na tento víkend, 1. a 2. května do areálu staré Aerovky na XI. ročník této výstavy. Co bude k vidění je popsáno na oficiálních stránkách.

    A co se týče simulátorů, tak k dispozici bude pět počítačů, na kterých poběží FS2004 a budou zde k vyzkoušení např. W-3A Sokol, Z-142, Aero A14 a A102, nová verze scenerie LKLN, včetně několika SAR "adventur", akrobatické "hřiště" s různými překážkami k prolétnutí a podlétnutí, služby ATC spojené s IFR létáním na dopravních letadlech atd.

    V neděli pak proběhne dvakrát ukázka tvorby modelu do FS2004, a to v podání mistra addonáře, Milana Lisnera.

    Areál je po oba dny otevřen od 9 do 18 hodin.

    Virtual Fly-in Karlovy Vary: simulované létání v letištní hale Jiří Masník  ::  01. 04. 2004
    Vážení letečtí fandové,
    na sobotu 17. dubna 2004 si vás dovolujeme pozvat na virtuáně - leteckou akci v odbavovací hale mezinárodního letiště Karlovy Vary. Ukážeme Vám systém virtuálního řízení simulovaného letového provozu v České Republice na VATSIMU. Program bude obohacen o ukázky možností letové simulace letového provozu na domácích počítčích a možnost promluvit si s přítomnými o virtuálním i reálném létání a řízení letového provozu v České Republice. Vstup je pro všechny zdarma.

    Program:
    09:30 - 10:30 Příjezd/přílet účastníků
    10:50 - 11:15 Úvodní povídání o simulaci
    11:15 - 11:45 Ukázkový letový provoz na síti VATSIM
    11:45 - 12:15 Moderovaná diskuze o systému VATSIM
    12:35 - 13:15 Oběd
    13:15 - 14:00 Volná diskuze
    14:00 - 15:00 Předvádění pro "neodborníky"
    15:00 - 17:00 Volné létání a řízení provozu
    17:00 - 17:15 Ukončení

    Radek Kletečka (radek@lkkv.info), Pavel Svoboda (ps@vacc-cz.org)

    Záchranářské vrtulníky Karel Kříž  ::  14. 03. 2004
    Za nedlouho by se měl u nás rozjet projekt virtuální letecké záchranky. K tomuto účelu vznikly čtyři repainty vrtulníků, se kterými se bude létat. Bohužel, některé modely pro FS neexistují, nebo nejsou kvalitní, takže např. Bell 412, AS 355 Ecureuil či Bell 427 budou "přemalovány" později.
    Gmax Gamepack SDK pro FS2004 Milan Lisner  ::  23. 02. 2004
    Konecne vysel FS2004 Gmax Gamepack SDK - krome dokumentace o delani modelu letadel i scenerii obsahuje i ukazkove modely, imagetool na konverzi textur do DXT formatu, exportni utilitu makemdl a i exportni plugin do gmaxu ( coz drivejsi gamepack pro FS2002 neobsahoval a byl jen na origialnim CD s FS2002 Proff. ).
    W-3A Sokol Milan Lisner  ::  22. 02. 2004
    Screenshot aktualniho stavu modelu Sokola ze FS2004 ( model zatim stale jeste funguje i ve FS2002 ). Externi model uz je temer hotov. Virtualni kokpit jeste potrebuje upravit - otexturovat steny a pridat par detailu.
    Hrozí další pokles hladiny, tentokrát letové Tomáš Lainka  ::  23. 01. 2004
    Vzhledem k tomu, že se pomalu blíží letní sezona 2004 a s ní mnohem vetší letový provoz, tak se z Eurocontrolu pomalu proslýchá, že budou naše letadla lítat na mnohem nižších letových hladinách a to takových, že ponorky prý budou výš. Z toho vyplývá, že tomu musíme zabránit dne 25.2.2004 v hospudce U Pinkasu od 18:00 LOC (17:00 UTC) u velmi dobrého a známého moku, jinými slovy - paliva do našich letadel, abychom byli schopni dostoupat na vyšší letové hladiny a dokázali Eurocontrolu, že na to máme. Podávání flight plánu a navigacní príprava je na vlastní riziko, letové omezení ve formě slotu zatím nehrozí a míst k parkování je dost. Ovšem místní handlingový agent se případným písemným rezervacím bránit nebude, spíš je uvítá, aby mohl dostatečně zajistit refueling. Jak již bylo zmiňováno dříve, místní ATC je velmi bezkonfliktní a stojánky uděluje přesně a okamžitě po příletu.

    Písemné rezervace posílejte na: Karel.Semerak@ivao.org nebo latom@volny.cz
    Screenshoty MiGu-21MF Jiří Masník  ::  18. 01. 2004
    Peter "Priskac" Priskin mi poslal screenshoty z vývoje MiGu-21MF. Pár z nich je vidět na přiloženém obrázku. Kromě kamufláží které jsou vidět na screenshotu jsou již hotové ještě mnohé další.
    Návod na tvorbu scenerií v Ground2k4 Jiří Masník  ::  16. 12. 2003
    Protože byl Petr Šulc zavalen desítkami mailů s žádostmi o radu, jak pracovat s Groundem 2k4, tak spáchal takovou malou, jednoduše složitou kuchařku jak na to. Návod najdete mezi články.
    Chybka v AFD pro vojenská letiště Jiří Masník  ::  09. 11. 2003
    Michal Krechowski našel chybku ve svých AFD datech pro vojenská letiště - kdo jste si tedy stahoval tento archiv před 17:00, 9. 11., tak si stáhněte jeho opravenou verzi. Chyba se týkala značení pojížděček v Plzni-Líních.
    Gonzo
    VWAC
    Czech Virtual Air Rescue Service
    O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ