Palivo se plánuje relativně složitě Myslím, že 8% v křídlových nádržích je jako "plivnout" To je hovadina
V reálu je to relativně složitá problematika, ale ve virtuálu to vem jednoduše
-Něco sežere APU.
-Něco to éro spálí na zemi při pojíždění.
-Něco to chce na trať, takže to by teoreticky mohlo být těch 8% do každé nádrže.
-Pak se ti nemusí povést přiblížení, takže potřebuješ něco navíc, abys měl nějakou rezervu, abys moh udělat to přiblížení.
-Stane se, že podmínky budou takové, že tam pak nebudeš moct přistát(třeba tam ucpe dráhu nějaký blb nebo tak něco), tak budeš muset divertovat.
-Tam je zase nějaká trať po které letíš a na to potřebuješ palivo.
-A podle předpisu ti musí ještě vyjít, že udělá jeden go-around a budeš půl hodiny vyčkávat ve výšce 1500ft nad letištěm a pak sedneš a na to ti pořád musí zbýt dost paliva, abys to zaletěl.
-A nakonec ještě kapitán sobě sám, dává si nějakou rezevu pro nepředvídatelné případy (očekává se změna větru, nebo víš, že je často na tom letišti problém s vyčkáváním a musíš s tím dopředu počítat, jinak se může stát, že bys musel předčasně divertovat, protože by ti na divert při delším holdování nestačilo palivo apod.)
-A podle předpisu ti na zemi i po maximální době letu, na jakou máš naplánováno palivo musí zbýt ještě tzv. final reserve fuel, neboli něco prostě musíš ještě na zemi mít
Takže v souhrnu Já s B735 (což je podobné jako A319) na trati cca 180nm (LKMT-LKPR)+ cca 50nm(nebo kolik to je) na náhradní letiště (LKKV) mívám kolem 45-50% v křídlových nádržích a to stačí Rezevy si dávám povětšinou kolem 2 tun (čím delší let, tím je lepší mít větší rezervu, ale samozřejmě na ukor nákladu, kterého chceš uvézt co nejvíc )...
Takže 8% do každé nádrže je opravu velmi málo Vždycky si k tomu přiber něco navíc, aby se ti nestalo to, co mě, jak jednou, kdy jsem se na plánování vykašlal, protože jsem si řek, tlačím do éra 50% do každé nádrže a nikdy jsem nemusel dělat go-around nebo divertovat, tak jsem nacpal po 30% a přiletěl jsem, chvíli mě nechali holdovat, protože se sešlo víc letadel najednou a pak se někdo na dráze před vzletem hodně zdržel, takže jsem dostal go-around, navektorovali mě zpět, sednul jsem , dojel na stání a v každé nádrži mi zbylo cca 150-200liber paliva, což jsou spíš výpary na cca 5-10min letu.... a od té doby plánuju pilně |
|