FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rýchlosť lietadiel Jeden příspěvek | Celý strom
Rýchlosť lietadiel   20. 6. 2009 / 15:16
Cirrus/Pindra
To jsou mi tu dneska teorie...

Jsou dva způsoby měření rychlosti letu:

1) Absolutní - měření rychlosti vůči zemi pomocí radiometrickejch a inerčních systémů
2) Relativní - měření rychlosti vůči vzduchové mase, bez ohledu na to, dza se pohybuje letadlo nebo vzduch.

Vycházet z GS je úplná volovina.

Za letu rychlostí TAS (pravá vzdušná rychlost ; je přístroji neměřitelná) se měří ASIR, což je rychlost neopravená o žádný z vlivů prostředí. Tento údaj je veden do ADC (aerodynamických vzdušných centrál), kde se zpracovává spolu s teplotou okolního vzduchu, parametry měřičů okolních tlaků a umístění aerometrických sond a vypočítá se IAS, resp. CAS (kalibrovaná vzdušná rychlost), která je opravená o chybu přístrojů a polohovou chybu sondy.

Dále s těmito údaji ADC za pomoci hustotní korekce a opravy stlačitelnosti (týká se především letů rychlostí vyšší jak než cca 350km/h) vypočítá TAS, resp. Mach (vypočítává se stejně, jen výnos na stupnici je upraven a vyjadřuje tím poměr k "místní" rychlosti zvuku).


Se zvyšující se výškou letu se od sebe oddalují CAS a TAS tak, že při letu konstantní CAS se TAS zvyšuje a naopak, při stoupavém letu stejným Machovým číslem, CAS bude klesat.
TAS, stejně jako Machovo číslo, je závislá na teplotě okolního vzduchu, dynamickém tlaku a statickém tlaku.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ