Vivaty vymíraj. Je už docela problém si jen udržet kvalifikaci, neřku-li půhčovat si vivoňe na poletování, pokud zrovna za tvým hřbetem není nějaký klub, kde jej ještě z nstalgie udržujou při životě.
Ale dík, žes tuhle kategorii připomněl, myslím, že je u nás nyní dost neprávem zanedbávaná, zejména Rakušáci a Němci mají TMG stále v oblibě... A v podstatě vymření našeho vivata mnme dohnalo do tenat PPL, dokud byl vivat (i když už dávno soukromý) k dispozici na zavolání kdykoliv (navíc za cenu znatelně nižší, než je zde uváděná průměrná cena UL) - po PPL jsem ani nevzdech.
Je třeb a říct, že málokteré letadlo je tak posmívané a pomlouvané (těmi co ho nelétají a nelétali) a naopak vzpomínané těmi, kteří svou "bukovou větev" honili nad rodnými lány. Velmi stručně se dá říct, že na zemi to nestáloé za nic -. maniípulace, pojíždění, rozjezd - no fuj. Ale jak se to dostalo do vzduchu a zaklapl se podvozek, je to epesní létadlo pro dva. Nominální spotřeba 14 litrů / hodinu - a při ekonomy cestovce v jednom a půl (já a bágly na několikadenní výlet) skutečně jen 9 litrů /hodinu (=9 litrů na 100 km). A navíc - vivat je perfektní doplněk pro plachtařinu - i výcviková osnova má znatelnéí úlevy, pokud už vlastníš GLD.
|
|