| | B767 - Míra Dušínůj, pls help - Vysazení motoru po vzletu - LevelD 767 31. 3. 2014 / 22:11 | |
| | Mohl bych také dotaz, jak jsi nakousl to nakládání...
Poměrně zajímavá mi přijde naprosto rozdílná metodika nakládání stejných letadel různých společností. Docela by mne zajímalo, jak moc má standardní naložení koupáckého B738, tedy řekněme 150 kufříků = cirka 2 tuny, vliv na ovladatelnost a trim...
Ty nakládací instrukce jsou v zásadě "vše do trojky" (TVS), "půl na půl" (klasicky Transavka), "25 do ocasu a zbytek do tři" (Jet2) a víc 738ček nám do Prahy snad ani už nelítá..jo, ještě Norwegian, třetinu do dvojky a zbytek do tři.
Přijde mi zvláštní, že zatímco u Airbusů je to defacto všude totéž (A319 - vše tři, A320 - vše 1). u těch bojasů se to tak liší. Nebo má každá společnost to letadlo nějak "nakonfigurované" (úhel vejškovky, nevím..) tak, aby právě s jejich nakládáním bylo letadlo ideálně v trimu?
Btw, všemu se asi vymyká klasický Ural A320, kde se nakládá "všechno do plna, ať je to kde chce.". Jakým způsobem se snažím dopočítat alespoň přibližné váhy v holdech nechtějte vědět. Jejich cargo manifesty znají tři druhy zboží: 1) "Very important - must go", "Must go" a "Important - must go". Normální cargo neexistuje... |
| |
|