FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 11 PB16 je venku Jeden příspěvek | Celý strom
Nová verze venku   31. 3. 2017 / 14:03
JirkaK
Protože současné API - OpenGL není tak otevřené multithreadingu jako nový Vulcan, který z OpenGL vychází.

A proč tak soudím, jednoduše zkušenosti s vývojem. Pokud s takovou změnou nepočítali dopředu a to si troufám tvrdit že ne, jelikož Vulcan API je hodně mladé, vývojáři s ním nemají zkušenosti a i idyž dokáže přinést výkon navíc, tak stejně dobře může ten výkon ubrat, pokud se to neudělá pořádně a to v ideálním případě znamená že pro každého vendora grafiky můžeš psát samostatný kód, protože každá má trošku jiné možnosti. V neposlední řadě to může narušit kompatibilitu nejen s 3rd party ale i se zbytkem aplikace, může to znamenat nestabilitu a ztrátu výkonu. Je to jednoduše tak zásadní změna kterou si žádný kloudný projekťák nelajzne udělat uprostřed životního cyklu programu, který je na tom životně závislý.

proto, až dojde k implementaci Vulcan API, bude to jistě do nové major verze, mimo jiné to je i obchodně výhodnější. Licence XPL11 zaručuje všechny updaty 11.xx zdarma. Když 11 dostane Vulcan, jaký důvod bude koupit XPL12, když nebude mít co nabídnout. Pokud Vulcan nabídne až nová major verze, už jen to bude důvod k její koupi.


Jinak samo chápu jak si to myslel, ale to je daň za pokrok. Stále výkonnější a levnější HW a ty na to jen koukáš a nikam tě neposouvá protože zůstáváš technologicky pozadu a i když tu technologii vytěžíš co to jen jde, výrazně víc z ní prostě nevyrazíš a jeden den je prostě dobré se přestat plácat na místě a pořádně se utrhnout, když tady ta možnost je. Někde se dokonce diskutovalo ve smyslu že by se XPL mohl vykašlat na Linux a Apple. Linuxářů je naprostá minorita a spousta doplňků tak už z principu nefunguje a je ekonomicky nezajímavé to změnit, Apple už je trošku výraznější skupina, ale pro změnu tady není tak silný HW.

Vývojáři musí pořád něco měnit a aktualizovat právě aby šli s požadavky uživatelů. Proč tady je XPL 11? Proč XPL 10, však si mohl zůstat u jakékoli předchozí verze, jenže ty nové verze zřejmě přináší něco nového co předchozí neměly nebo to v nich nebylo tak dobré. Uživatelé pak mají na výběr, nechat si starou verzi nebo jít do nové nebo změnit platformu.

Mě třeba XPL10 přišel krajně nepřívětivý, škaredý a nevýkonný. Jakkoli to byla aktuální verze rozhodl jsem se ho nepoužívat a žádný addon jsem do něj nekoupil. I když vývojáři měli neměnnou verzi, nemohli mě, jako potenciálního zákazníka oslovit.

Nyní je tu XPL11, hodně věcí co mi dřív vadilo je vyřešených, je přívětivější, vypadá lépe a výkon je také lepší, takže teď ho budu používat a rád si koupím nějaký ten addon, když mě zaujme. Vývojář pro XPL11 na mě může něco vydělat.

Pro mnohé cena HW pro simulátor není problém a mohou si dovolit velice výkonné železo, problém je, že velkou část toho výkonu nemohou využít.

Nemůžu soudit CAD aplikace, ale obecně vše co souvisí s renderingem - 3D, komprimací, nebo třeba umělá inteligence atp. na více jádrech zásadně vydělává, protože ty úlohy jde snadno paralelizovat, proto se na to často využívají grafiky, ty jsou totiž oproti CPU výkonnější, mimo jiné i proto, že mají násobně více výpočetních jednotek a mohou lépe paralelizovat.
 
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ