Tak to máš asi jiný XPL, protože já mám jednu složku, updaty jednou za čas rozdílovou aktualizací, addony nakopíruju kam je třeba, žádné sériové čísla nezadávám - jednou za rok si XPL ověří licenci, jenže SN má předvyplněné, takže jen odkliknu jedno tlačítko. Přenesu celou složku na druhé PC, nastartuju, ověří to SN a jede to. Nic se nesere do registrů, uživatelské nastavení a configy - vše v jedné složce a přenositelné. Až na pár pluginů není nic kompilované, volně otevřené k úpravě (a taky k nahlédnutí jak to vlastně funguje) v podstatě cokoliv. Tomu říkám user experience já. Vyjímka plugin s vlastním instalátorem u mě je asi jen Traffic Global od JustFlight.
Proč to mám rád otevřené - protože si raději chyby a nedodělky opravím podle svého gusta a potřeb, než abych se někde roky doprošoval a stejně nedočkal. V MSFS se roky nezbavím blbě udělané externí kamery s rybím okem, v XPL je kamera OK, ale milovníci psychedelického vnímání a nerealistické perspektivy nemají problém si za pár minut rybí oko a jiné piškuntálie vyrobit dle svých osobních preferencí. Ale progress už v MSFS je - budíky se nekompilují do dll knihoven. Takže noční můry o úplné uzavřenosti se na 100% naštěstí nenaplnily.
DCS je plně uzavřen a vývojář cíleně nikdy nezveřejní např. nástroje pro tvorbu a úpravy stávajících map. Takže si člověk může klikat mise v default editoru a maximálně tak něco urepaintit. Proti tomu je asi MSFS pořád zlaté.
Na certifikovaný simulátor bych měl, to v dnešní době nejsou žádné velké peníze. Stačí si odpustit dvě tři dovolené a je to doma. Ale sociálně slabší mohou kupodivu lovit i tady v těch vodách: https://www.x-plane.com/pro/certified/ ty desítko miliónů dolarů. |
|