FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 5. 8. 2025, svátek má Kristián Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Diamond DA-42 Twin Star Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diamond DA-42 Twin Star   9. 5. 2006 / 15:56
A.J.Scandall   
Morava se chová blbě, to se ví, kdysi se to s původní L-200 (tedy s motory Walter Minor 6) stalo tuším v okolí Hodkovic (známý případ jak Vojta K.... dvoustovku ohl, rýmuje se to ), dělali pád na jeden motor, spadli do vrtáku, samosebou na stranu mrtvýho motoru. Směrovka pochopitelně nestačila a než nahodili vnitřní motr, aby je z toho vytáh, byli tak nízko, že při vybírání plácli o zem. Ale přežili, narozdíl od ohnuté L-200 Je to daň za malé kýlovky.

No nicméně byť to Pindra trochu pomotal a nepříliš přesvědčivě předložil (to jsi od někoho slyšel na půl ucha, že jo?), musím se přiznat, že podobný dojem z toho letadla mám i já. Ostatně jako z každého, na kterém je příliš různých aerodynamických carapatiček. Každá berlička totiž poukazuje na to, že původní design má chyby. Typickým příkladem může být Beechcraft 1900D, to ja samý plůtek, křidélko a kýlek. (Ono se stačí podívat na vývoj tohohle typu, od menších King Airů, přes původní verze 1900 s nižším trupem, a člověk si to lépe představí). Když jsem tuhle jednoho TwinStara viděl zblízka v Braunschweigu, měl jsem z toho poměrně zvláštní pocit, i když eleganci nezapře. Dalšími berličkami jsou u letadel různé systémy omezující letovou obálku a zamezující určitým režimům letu, zejména pádům. A to je skutečně velký problém letadel s ocasem do T. Připouštím, že moje zkušenosti s tímto uspořádáním jsou velice omezené (VSO-10, PA-28RT-201 Arrow IV, ATR), nicméně třeba Arrow má na plovoucí VOP slot (!), pochopitelně obrácený (výškovka, laicky řečeno, tlačí dolů). To považuju za berličku, jak si i při hlubším přetažení udržet obtékání VOP. A ATR má, stejně jako téměř všechny dopraváky s T-éčkem, Stick Pusher. Což letadla s "klasickým" ocasem většinou nemají, 737 byla schopná se z pádu dostat sama, i když to byla brutalita (a in natura jsem to pochopitelně nezažil). Velice zajímavé a odborné čtení na tohle téma je mnou už párkrát citovaná knížka Handling the Big Jets. Autor, který zalétával většnu britských dopraváků 50 a 60tých let, o tom vcelku jasně píše a dokládá na příkladu 747. Jak píše "Jumbo se z pádu s klapkama dostane snadno, klopí na čumák, horší to je v čisté konfiguraci. To ale lze snadno absenci klopivého momentu nahradit potlačením". Takže závěr dlouhodobých zkušeností z provozu, které světové letectví za těch mnoho desítek let získalo je to, že ocas do T má víc nevýhod než výhod a že umělé "berličky" potřebuje.

Dalším problémem ocasu do T je opravdu vývrtka, jak Pindra píše. Ale zádová Krásným příkladem může být Z-142. Při normální vývrtce se dostává směrovka do aerodynamického stínu za výškovkou, což je jeden z důvodů, proč letadla se směrovkou umístěnou jako Z-142 s tímhle prvkem mívají problémy (třeba Z-50 nebo 526, tím že mají ocas trochu "do kříže", s tímhle problémy nemají). Ovšem Z-142 v zádové vývrtce, to je něco jiného! Rotaci zastaví téměř okamžitě. No a u ocasu do T to bude opačně, dovedu si tedy velice dobře představit, že Twin Star v zádové vývrtce bude mít problémy

Nicméně to, že to letadlo prošlo veškerou certifikací, je dostatečnou zárukou toho, že pokud bude provozováno tak jak má, nebude mít výraznější problémy.
   Seznam příspěvků  
Diamond DA-42 Twin Star - Myrek Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:18
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:36
Diamond DA-42 Twin Star - Myrek Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:41
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:45
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:47
Diamond DA-42 Twin Star - Myrek Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:57
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 12:58
Diamond DA-42 Twin Star - Myrek Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 12:08
Diamond DA-42 Twin Star - Pips Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 13:22
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 13:31
Diamond DA-42 Twin Star - Mili (AVP2CW) Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 18:02
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 19:23
Diamond DA-42 Twin Star - Mili (AVP2CW) Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 21:37
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom07. 05. 06 v 21:40
Diamond DA-42 Twin Star - Mili (AVP2CW) Zobrazit celý strom08. 05. 06 v 00:53
Diamond DA-42 Twin Star - Cirrus/Pindra Zobrazit celý strom08. 05. 06 v 23:57
Diamond DA-42 Twin Star - Pips Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 00:05
Diamond DA-42 Twin Star - nimbo Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 00:19
Diamond DA-42 Twin Star - tibor Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 00:36
Diamond DA-42 Twin Star - tibor Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 00:57
Diamond DA-42 Twin Star - Cirrus/Pindra Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 01:35
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 08:32
Diamond DA-42 Twin Star - Kachna Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 12:04
Diamond DA-42 Twin Star - kuma Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 12:20
Diamond DA-42 Twin Star - A.J.Scandall Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 15:56
Diamond DA-42 Twin Star - Myrek Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 16:04
Diamond DA-42 Twin Star - A.J.Scandall Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 16:16
Diamond DA-42 Twin Star - Myrek Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 16:46
Diamond DA-42 Twin Star - nimbo Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 17:11
Diamond DA-42 Twin Star - Balooo Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 17:08
Diamond DA-42 Twin Star - Už přistál Zobrazit celý strom09. 05. 06 v 12:52
Diamond DA-42 Twin Star - Jano5 Zobrazit celý strom17. 05. 06 v 02:59
Diamond DA-42 Twin Star - Kobos Zobrazit celý strom17. 05. 06 v 09:50
Diamond DA-42 Twin Star - Jano5 Zobrazit celý strom18. 05. 06 v 10:01
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ