V zásadě nesouhlasim hned s několika věcma..
Tam kde ČSA jsou, není podle mě jen a čistě chyba Tvrdíka, ale do jisté (nezanedbatelné) míry i "díky" lidem pod ním.. viceprezidenti apod.
Ad 1) podle mě asi v tuhle chvíli jedno z řešení.. S čím nesouhlasim je, že střední a krátké tratě jsou neziskové.. Co já vím, tak střední a krátké jsou naopak ziskové (ne všechny, samozřejmě) a z těch se dotujou dálkovky.
Ad 2) Dokud bude stát majoritním vlastníkem akcií, tohle podle mě nehrozí.. Je to otázka prestiže, mít svého "vlajkového" dopravce (viz Swiss, který krachnul, co mi paměť sahá, dvakrát)
Ad 3) nemyslím si, že by zrovna tenhle krok by s sebou musel přinést nutně omezení flotily.. Pravdou je, že jen málo klientů by zvolilo pro cestu do zámoří např. tuto variantu: s ČSA z Sofie do LKPR a následně do Frankfurtu/Amsterdamu/Londýna/Paříže apod. Když by mohl letět přímo na takový hub s dopravcem, kterým bude pokračovat dál..
Osobně bych řekl, že nejschůdnější je částečně varianta 1, kde jsem ale vlmi zvědav, komu, za kolik a kdy se ČSA prodají a hlavně, co se pak bude dít.. |
|