Mno, nemám pocit, že ať už Marky, nebo já, jsme tvoje příspěvky pochopili jako napadání staffu. Jen jsme ti oba dokazovali, proč to, co popisuješ nejde.
Vezmu tedy konkrétně tvůj poslední příspěvek a rozeberu ho pěkně popořadě..
"To je bolest tohohle fora puvodne jsem reagoval na clanek Stepána Sasinky ktery se ani nejak moc netykal ridicich jednalo se o pilota ktery lita z 20 letadly a ne jen s jednim na kterem umi a podivejte zvrhlo se to na to ze osocuju staff nebo nejak jinak napadam jeho predstavitele..." - uznávám, začal si mluvit o pilotech, ale vyznělo to tak, že to myslíš na oboje, tedy i na ATC. Že jsme přísný a já nevím co. Kdyby bylo po mém, nastavil podobné FRA i pro piloty. Jako ATC mě fakt nebaví, opakovat byť elementární příkazy v největší špičce notoricky známým jedincům, kteří neovládají ani základy navigace. Jenže k tomuhle nikdy nedojde protože by výrazně ubylo pilotů v "exkluzivních" časech. To by bylo prostě kontraproduktivní. Takže jsou ATC dost často odsouzeni k tomu, že musí řešit v hustém provozu lidi, kteří neumí nic a připojí se na síť, pokud možno s něčím hodně složitým na ovládání.
"...mala poznamka do 13:00 tam muze kazdy to je fakt ale bude sedet u monitoru a bavit se tim jak litaj v nemecku , ono je to uz krome uterku i vecer."
Už jsem to tu zmiňoval. Těch problémů je několik, proč FIR v nexkluzivních časech doslova zeje prázdnotou. Za a) LKPR scenérka - ví se všeobecně, že má prostě nějaký problémy.. ale to se ví u nás. Cizinci to povětšinou nevědí. A když třeba po dvouhodinovém letu ti padne FS, asi sám víš, jak to dokáže na**at. Ze stejnýho důvodu nelítám do Hamburku, protože mi to tam padá.
Za b) pro spoustu cizinců, jsme pořád sto let za vopicema a podle toho k nám přistupujou. Co na tom, že v porovnání třeba s jinými FIRy, řekl bych dokonce, že v evropském porovnání, patří pár lidí z CZ divize mezi špičku virtuálních ATC. Prostě pro některé jsou Češi trnem v oku a už jen z principu sem nepoletí.
Za c) neprofesionální přístup ATC v nexkluzivních časech. Náhodou sem někdo ze zahraničí přiletí a zjistí, že např. člověk, který si sedne na LKPR_APP, neumí pořádně anglicky, nezná postupy, kvůli špatným, popř. nesmyslným instrukcím, si ten pilot i přes prázdné TMA "zalítne" 40 majlí navíc, vykecávání s kamarády na frekvenci apod. Takový pilot si příště rozmyslí sem přiletět.
"jinak jeste jedna poznamka udelas S3 a uslysis ze nesmis v utery na LKPR_TWR udelas C1 a dozvis se ze nemuzes na LKPR_APP, LKAA_CTR nejen v utery ale pri vetsim provozu (tak proc to ten dotycnej delal to si tam mohl do 13:00 sednout jako S3 a byl na tom stejne)"
Jak už psal Marky. To, že má někdo S3 prostě není nic. Ten dotyčný umí akorát minimálně na 75% ovládat software, ale to nikde není zaručeno, že umí postupy pro TWR apod. Takže je potřeba lidi, kteří nedokážou odhadnout svoje schopnosti, usměrňovat. Nemůžeme si dovolit, mít v úterý na LKPR lidi, v jejichž silách není poskytovat kvalitní služby ATC. Ať už je to z toho důvodu, že nemají natrénováno s někým, kdo na ně dohlíží anebo prostě nemají na to, takový provoz uřídit bez problémů, bez toho, aby těm nad sebou způsobovali komplikace, přílišnou pomalostí brzdili piloty apod.
A ptáš se, proč ten dotyčnej zkoušky dělal.. Protože až projde výcvikem, bude mu umožněno řídit takové pozice, na jaké bude mít schopnosti.
To, že někdo udělá C1 znamená (a to už psal i Marky), že je "certifikovaný" věžník. Tzn., že by měl být schopen, zvládnout úterní provoz na TWR bez problémů. Pokud takový člověk chce i s C1 řídit LKPR_APP, musí projít výcvikem. Menší důraz je pak kladen na regiony, ale to ještě neznamená, že výcvik na regionální letiště neprobíhá žádný.. Rozhodně není tak důsledný, jako na LKPR.
Každopádně, přístup, který jsem z tvého prvního příspěvku v tomto stromu pochopil, že je to pro nás koníček, a že není nutný mít tak striktní pravidla, tak je mi líto, ale je to nutný. Zkušenosti se spoustou nováčků to jen dokazují. Prostě je potřeba, ačkoliv je to koníček, si o tom přečíst a naučit se minimálně to, co visí na webu. Jsou tam všechny základní informace, které by měl, ať ATC, tak pilot znát. |
|