Hm ne tak zcela. Pro let na RNAV trati musí být (pokud se nepletu) splněna jistá přesnost navigace, kterou ti let zejména na NDB určitě nesplní. Jak jsem řekl, mnoho RNAV tratí je difinovány body, které sice mají v nějaké tabulce i definovaný vztah k radionavigačnímu zařízení, ale to je prakticky nepoužitelné - zkus zaltět relativně přesně v kurzu třeba 270° na bod, který je na 180° a 40 DME od nějakého VORu. Lze to sice o proti tomu VOR propočítat, ale na to moc času v letdle asi nemáš Při letu po RNAV trati je odstatné, že v terýkoliv okamžik víš, kde jseš vzhledem k zemi a ne radiomajáku. To splňuje např. Inerce typu CIVA nemo moderní systémy v FMS . GPS by to splňovat asi taky mohla, ale ta je trošku na štíru s přesností pokud vím, v tom se přít nebudu, tak dalece to neznám. Na druhou stranu i tyto systémy radiozařízení využívají a to zejména DME, podle čehož se "samokontrolují" (hrozné slovo).
Z toho bych radionavigaci jako podmnožinu možná vzal, ale přesnější by bylo, že RNAV je přesnější nadstavba radionavigace, jakýsi krok ke zpřesnění navigace. |
|