FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 7. 8. 2025, svátek má Lada Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
30rokov od nehody IL18 v BA Jeden příspěvek | Celý strom
Re: 30rokov od nehody IL18 v BA   25. 7. 2006 / 20:10
kuma   
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19760728-1&lang=en
přibližný překlad:

28 JUL 1976 Ilyushin 18V CSA OK-NAB
Ztráty: posádka 6, cestující 71 ze 73, celkem 77 ze 79 osob na palubě.
Letiště odletu: PRG, destinace: BTS

Nestabilní přiblížení na RWY 22 (sestupová rychlost 22m/s místo 10m/s; rychlost kolísající od 435 do 225km/h místo 269km/h; a vysunutí klapek přímo z 0 st. na plné klapky) bylo způsobeno použitím reverzního tahu motorů č.2 a č.3 posádkou pod výškou 1000m AGL. Motor č.3 během této činnosti selhal a vrtule motoru č.4 byla chybně zapraporována. V 50m nad prahem dráhy bylo učiněno rozhodnutí opakovat přistání. Motor č.4 byl znovu spuštěn ve výšce 4Om, ale pravý náklon se zvyšoval, letadlo přestalo být ovladatelné a zřítilo se do vody pod úhlem 6O stupňů (podélný sklon). 4 cestující byli z vraku vytaženi živí, ale dva posléze zahynuli v nemocnici.

Samozřejmě to je tehdejší oficiální verze. Kdo ví, jak to ve skutečnosti bylo. Nevidím ale v tomto případě důvod tajit požár motoru ani důvod politických her při volbě místa nouzového přistání. Přeji přeživšímu svědkovi dlouhý život a všem obětem úctu, ale co mohl očitý svědek vědět o skutečné příčině a výsledku a průběhu vyšetřování - než drby. Sorry, musel jsem...
   Seznam příspěvků  
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ