Na svete je zopár vecí, ktoré su pre mňa ozajstnou a absolutnou Z Á H A D O U.Nie som síce ekonóm, ale mám "selským rozumom" danú predstavu, že podnikať nemá význam pokial človek neni zo ziskom minimálne na nule (aj to je diskutabilné) t.j., že zaplatí aspoň náklady ktoré má.Pokial ide o "finančné zdravie" lowcostov, je to práve jedna z vecí ktorým nerozumiem a strašne rád by som bol keby mi to niekedy niekto bol schopný vysvetliť.Keď si predstavím tie náklady ktoré majú - splácanie lietadiel, platy zamestnancov, reklama, palivo (a to o dalších nákladoch ani neviem ) a porovnám to s cenou za letenku + počtom sedadiel v lietadle, nejak mi to nevychádza...A už vobec nie keď čítam podobné vety o minimálnej obsadenosti lietadla (btw, ja som nedávno letel zo SAS MD80 , čo neni lowcost a sedelo nás tam cca 20).Jak je ale možné, že vačšina lowcostow (sky, ryan,easy,wizz etc), snáď len s výnimkou SW neustále rozširuje flotilu a expanduje ?!?.Kde na to vezmú prachy? Ak chcú leasing alebo úver predsa musia dokázať že majú "zdravú vnútornú ekonomiku " t.j., že produkzujú zisk z ktorého budú úver či leasing splácať....Ja som si bral úver na iba na niekolko sto tisíc a vačšina bank sa so mnou ani nebavila pokial som nepreukázal, že mám zaujímavú podnikatelskú minulost a som ziskový Takže tie aerolinky musia byť ziskové..... alebo bankám stačí príslub, že možno budú ziskové za 15-20 rokov ?!?!To by som sa divil, hlavne v atmosfére ktorá vládne svetu po 11.9., t.j., že nikto si nemože byť istý aký bude globálny vývoj leteckej dopravy v kontexte s tým čo sa deje - naposledy na Heathrow- a každému musí byť jasné, že všetkých teroristov nepochytali,tiež je jasné, že Debljú Buš je celý nažhavený na válečné stezke urobiť konečne poriadok na celom svete.....Takže živná poda pre fanatikov je pripravená a je len otázkou času kedy znova... 
No - nechcem a nebudem tu dalej politizovať - stačí mi vysvetlenie ekonomického fungovania LC 
ďakujem
|
|