Jsem na chalupe pripojen pres mobil, takze jen kratka odpoved, obsirnejsi nekdy jindy. Ad aerolinky obecne - existuje nazor, ze odvetvi letecke dopravy za celou dobu sve existence nikdy nebylo v plusu! I kdyby to nebyla pravda,lze konstatovat,ze celkove byva v minusu dost casto. Znamena to, ze bez dotaci, bankrotu a dalsiho to nejde. Prijde nova spolecnost, ktera investuje velke penize, i kdyz se to nevyplaci (Sky Europe). V okamziku, kdy investori prestanou davat penize se bud opravdu povede vydelavat, nebo aerolinka konci. Nicmene v dobe, kdy je ztratova a leta pod cenou tim samozrejme "bere kseft" a tlaci pod nulu i ty ostatni. Takovy nezastavitelny kolotoc.
Jak jiz nazev low-cost napovida, neznamena to nizke ceny letenek, ale nizke naklady. V podstate o low-cost by se mela snazit uplne kazda spolecnost. Modely pristupu jsou ruzne. Jejich vyjmenovani by bylo na delsi dobu. Treba SWings to resi rusenim ztratovych letu,coz neni dlouhodobe udrzitelna strategie, protoze odrazuje zakazniky. Ryanair dre kuzi ze zamestnancu (i pasazeru), leta predevsim na regionalni letiste a pod. Sky Europe a easyJet maji nejblize koncepci klasicke aerolinky s nizkymi cenami. Duvod expanze SkyEurope je v tom, ze vydelecne to zacina byt az od urcite velikosti spolecnosti (uspory z rozsahu). Ale vice snad jindy, nakonec to moc kratke nebylo...
|