FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 28. 10. 2025, Den vzniku samostatného československého státu Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Píchl,nebo je tak křivej? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Píchl,nebo je tak křivej?   26. 8. 2006 / 14:05
j.s.
To není zkroucení, to je tak už z výroby Není to přemírou alkoholu na pracovišti, je to dáno tím, že každý vrtulník této koncepce (jeden hlavní rotor, jeden vyrovnávací rotor) letí vlastně ve skutečnosti trochu nakřivo. Při dopředném letu i při visení. Je to dáno tahem vyrovnávacího rototu, který táhne vrtulník trochu do strany a kompenzuje se to náklonem stroje na opačnou stranu.
24ka má pravotočivý rotor a kroutící moment stáčí příď trupu vlevo. Toto otáčení kompenzuje vyrovnávací rotor v ocasní části, který "táhne" ocas vlevo (ocasní část je kroutícím momentem otáčena vpravo, kolem svislé osy hlavního rotoru), proti kroutícímu momentu.
Vedlejším účinkem působení vyrovnávacího rotoru je bočení vrtulníku vlevo, což pilot vyrovnává náklonem stroje na opačnou, tedy pravou stranu. Konstruktéři Mi-24 vyrovnání tohoto bočení zahrnuli přímo do konstrukce vrtulníku, který je celý nakloněn na pravou stranu, přičemž pilotní kabina zůstává ve vodorovné poloze. Vrtulník je pak mnohem stabilnější především ve visu, kde se vedlejší účinek tahu vyrovnávacího rotoru projevuje nejvíc.
   Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ