FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 10. 2025, svátek má Olivie/Oliver Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nové transition v LZAA Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové transition v LZBB   29. 8. 2006 / 13:18
milan
tieto veci tykajuce sa TL a TA su snad najzaludnejsie a s oblubou sa davaju do testov

ide o to, ze tak, ako napisal nimbo, standardny tlak sa nastavuje pri vsetkom, co je v a nad TA a lokalny tlak - QNH sa nastavuje na vsetko, co je pod TL.
tieto dva udaje su posadke predane bud priamo na mapach - tam su vacsinou TL a TA sa urcuje na zaklade meteo situacie, nakolko tato sa meni vplyvom extremov teploty, pripadne tlakovych utvarov.. TA sa teda k posadke dostane bud prostrednictvom ATIS-u, alebo im ju nadiktuje ATC na initial contact...
tlak na vyskomeri sa prestavuje v momente, ked ACFT dosahuje inkriminovanu TL, alebo TA.
T.j. na letisku je QNH 1013,25 hPa pri stupani mas TA 5000ft. Ked si v 5000ft, mas zaroven aj FL50. Ked je na letisku tlak QNH napr. 1000hPa, tak pri prelietavani 5000ft prestavis na 1013,25, tak vyskomer ti ukazuje hodnotu nizsiu, ako FL50. v tom okamihu sa nachadzas v tzv. prevodnej vrstve a stupas dalej napr. do FL140 uz na standardnom tlaku QNE.

V opacnom pripade, startujes z AD, kde je tlak 1020 hPa, pri prestaveni vyskomeru v 5000ft na 1013,25 budes mat indikovanu hodnotu na vyskomeri vyssiu, cize uz budes nad skutocnou FL50.

su to sice zaludnosti, ale je to len o tom, ako si to vies predstavit..
http://www.vorstaedt.de/Graphics/TransitionAltitude.jpg
 
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ