FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 9. 2025, svátek má Andrea Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PACKs, BLEEDs... Jeden příspěvek | Celý strom
Re: PACKs, BLEEDs...   31. 8. 2006 / 00:54
kamkol
Nejsem zdaleka ten nejpovolňější, ale pokusím se o laický výklad:

Obojí souvisí s pneumatickými systémy letadla (nauka o stlačeném vzduchu). Letadlo potřebuje stlačený vzduch pro provoz svých motorů a pro udržení tlaku vzduchu v kabině, přičemž musí udržovat nejen tlak, ale i teplotu, při které posádka a pasažéři přežijí. Tzn. část vzduchu z turbíny je použita pro kompresi kabiny, přičemž je tento vzduch současně ohříván. Zbytek je určen pro vlastní princip jet motoru (vzduch stlačíme na velký tlak, vstříkneme palivo a zažehneme).

Pokud tedy po startu motoru (na zemi pomocná napajecí jednotku APU) zapneme BLEED (APU BLEED), motor nám poskytne vzduch pro kabinu a pomocí regulátorů PACK a teploty tento vzduch distribujeme do kabiny. Při startu hlavních motorů PACK vypínáme, abychom měli dostatečný tlak vzduchu k rozběhnutí turbíny během startu motorů. Někdy se pack vypíná i během take off - neznám rozdíly, kdy se musí PACK vypnout a kdy ho můžeme nechat zapnutý, ale bude to do určité míry souviset s výkonem - motory produkují nejen pneumatiku, ale starají se i o elektrické systémy a hydraulické systémy, takže je to podobné, jak u klimatizace auta - zapnutá snižuje výkon a zvyšuje spotřebu. Např. PMDG 737 doporučuje ve svých manuálech vypínat PACK během take off, ale nezaregistroval jsem změny ve výkonech motorů, LevelD 767 se odkazuje na klimatické podmínky, podle mě, toto FS nesimuluje a jde jen o pocit reálu.

Kamil
   Seznam příspěvků  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ