finalne priblizenie nasleduje ihned po priblizovacej faze intermediate approach akonahle preletis FAF. ten najdes na kazdom publikovanom pristrojovom priblizeni..je dany bud ako nejaky definovany bod, ktoremu je udelena prislusna vyska na QNH - NDB, VOR a pod, alebo sa niekedy vyskytne aj to, ze FAF sa zameriava vztazne bud k NDBcku/kam, alebo k VORu/om ako radial..
cize na final approach sa lietadlo nachadza ihned po preleteni tohoto bodu..
co sa tyka vysunutia podvozku..to je rozne..zalezi to na rozhodnuti letiaceho pilota...spravidla sa vsak pri nepresnom priblizeni otvara pri odlete od majaku (pred FAFom) a pri presnom priblizeni sa otvara na urovni dialnej - outer markera (za FAFom)
letuska moze brat signal otvorenia podvozku ako informaciu o tom, ze je lietadlo casovo velmi blizko k pristatiu a tak poda ludom - predpoklada sa ze laikom takuto informaciu a urcite nepredpokladaju to, ze sa nad nou niekto bude hlbsie zamyslat