FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 8. 2025, svátek má Luděk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Normály v GMaxu Jeden příspěvek | Celý strom
Normály v GMaxu   11. 10. 2006 / 13:02
LKCMan
Ahoj lidi, začal jsem pokusničit s tvorbou letadla v GMaxu a docela mě zlobí stínování polygonů, tedy směr normál. Objekt, vytvořený například jako válec, posléze různě poscalovaný a všelisjak přitesaý posouváním skupin vertexů, má hrozně divný směry normál na polygonech - jsou jakoby přimknutý k ploše polygonu - a z toho plyne i divný stínování povrchu ve FS (snad sem do zítřka dám i nějakej image...). Předesílám, že nepomáhá Make Planar na polygon.
   Seznam příspěvků  

Re: Normály v GMaxu   11. 10. 2006 / 14:46
Jennik   
Zkus pro zacatek auto smooth. Pokud je to podobne maxku, tak to najdes v paletce v rezimu editace polygonu nebo celku, v zalozce smoothgroups.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Normály v GMaxu   11. 10. 2006 / 17:37
LKCMan
Nojo, s tím jsem zkoušel šochtat, bohužel bezvýsledně. Řekl bych, že AutoSmooth jenom automaticky přiřazuje polygony na meshi do různých smoothing group, v závislosti na geometrii... Připadá mi, že by to chtělo nějaký recompute normals nebo tak, protože ty normály co tam jsou, určitě nevznikly součinem vektorů toho fejsu, tedy jinak řečeno na první pohled nejsou k rovině fejsu kolmý...
Btw., kdesi jsem narazil na řešení v podobě: attachnout k tomu nějakej default objekt (třeba cube) a pak jeho polygony (/vertexy/fejsy - jak kdo chce...) odmáznout - výsledkem je původní objekt, ale s "uzdravenejma" normálama. Tento postup však nefunguje stoprocentně...
   Seznam příspěvků  

Re: Normály v GMaxu   11. 10. 2006 / 19:36
LKCMan
Tady je ilustrační screenshot - přišel jsem na opakovatelný postup: vytvořit válec -> scale v jednom směru -> směr normál je závislý na ose, v jaké se scale prováděl. Zajímavý, ne?
   Seznam příspěvků  

Re: Normály v GMaxu   11. 10. 2006 / 19:58
LKCMan
Koukám, že obrázek se nepřipojil, takže cvičně ještě jednou...
10829 B / 359 x 500 / normals.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Normály v GMaxu   11. 10. 2006 / 20:26
anatolij   
nepoužívej scale na celý objekt, ale třeba jen uvnitř edit mesh, pak se vektor normál zachová. Opravit se to dá podobně, jak jsi psal: vytvořit nový objekt, attachnout k němu ten problémový, polygony nového objektu smazat, potom vektory normál budou ok.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ