|  |  | Normály v GMaxu 11. 10. 2006 / 13:02 | |
|  | Ahoj lidi, začal jsem pokusničit s tvorbou letadla v GMaxu a docela mě zlobí stínování polygonů, tedy směr normál. Objekt, vytvořený například jako válec, posléze různě poscalovaný a všelisjak přitesaý posouváním skupin vertexů, má hrozně divný směry normál na polygonech - jsou jakoby přimknutý k ploše polygonu - a z toho plyne i divný stínování povrchu ve FS (snad sem do zítřka dám i nějakej image...). Předesílám, že nepomáhá Make Planar na polygon. |
| |
|
 |  |  | Re: Normály v GMaxu 11. 10. 2006 / 14:46 | |
|  | Zkus pro zacatek auto smooth. Pokud je to podobne maxku, tak to najdes v paletce v rezimu editace polygonu nebo celku, v zalozce smoothgroups. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Normály v GMaxu 11. 10. 2006 / 17:37 | |
|  | Nojo, s tím jsem zkoušel šochtat, bohužel bezvýsledně. Řekl bych, že AutoSmooth jenom automaticky přiřazuje polygony na meshi do různých smoothing group, v závislosti na geometrii... Připadá mi, že by to chtělo nějaký recompute normals nebo tak, protože ty normály co tam jsou, určitě nevznikly součinem vektorů toho fejsu, tedy jinak řečeno na první pohled nejsou k rovině fejsu kolmý...
Btw., kdesi jsem narazil na řešení v podobě: attachnout k tomu nějakej default objekt (třeba cube) a pak jeho polygony (/vertexy/fejsy - jak kdo chce...) odmáznout - výsledkem je původní objekt, ale s "uzdravenejma" normálama. Tento postup však nefunguje stoprocentně... |
| |
|
 |  |  | Re: Normály v GMaxu 11. 10. 2006 / 19:36 | |
|  | Tady je ilustrační screenshot - přišel jsem na opakovatelný postup: vytvořit válec -> scale v jednom směru -> směr normál je závislý na ose, v jaké se scale prováděl. Zajímavý, ne? |
| |
|
 |  |  | Re: Normály v GMaxu 11. 10. 2006 / 19:58 | |
|  | Koukám, že obrázek se nepřipojil, takže cvičně ještě jednou... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Normály v GMaxu 11. 10. 2006 / 20:26 | |
|  | nepoužívej scale na celý objekt, ale třeba jen uvnitř edit mesh, pak se vektor normál zachová. Opravit se to dá podobně, jak jsi psal: vytvořit nový objekt, attachnout k němu ten problémový, polygony nového objektu smazat, potom vektory normál budou ok. |
| |
|
|