|  |  | | Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 09:51 | |
|  | Ahoj, jsem vcera zas delal na ustecky scenerce a narazil jsem na nasledujici problem:
Pozemni polygony kreslene pres FS Scenery Creator se mi nezobrazuji v FSX. Predpokladam, ze je to unsuported featura, vzhledem k tomu ze je to zastatala technologie. Nakreslil bych to jako aprony v AFCADu (ty fungujou), ale tam si zas nemuzu zkalibrovat mapu a kresleni podle souradnic je opruz.
Tusi nekdo jak teda krom AFCADu nakreslit ve FSX neco na zem?
|
| |
|
 |  |  | | Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:05 | |
|  | A jeste jedna vec, kdyz nakreslim v AFCADu polygon s povrchem GRASS, tak je ve FSX nechutne zluty. To asi souvisi s podzimnima texturama FSX, ze?
Jakou technologii byste pouzili pro podkladovy polygon letiste? Mne napadlo toto:
1) Nic - vypada blbe, draha je "na poli"
2) Grass - i ve FS2004 "svitici" neprirozeny polygon, ve FSX zluta tragedie.
3) Nejaky prirozenejsi grass - nevim jak udelat aby byl videt ve FSX, kdyz poygon SCASM a VTP technologie nefungujou a v AFCADu nejde custom textura.
4) Orto foto - krom toho ze to zatim neumim, je problem s rozdilnym formatem FS2004 a FSX. Nebo to jde nejak udelat aby to zustalo kompatibilni a ja nemusel delat dve verze?
5) Nejak jinak? |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:21 | |
|  | Ono záleží co chceš krëslit,já to řeším tak,že kreslím většinu v GMAXU,tudíž s toho máš polygon a měl by fungovat v FSX,a je tam výhoda,že nejsli ničím omezen,pravda,je to docela drbárna,ale ve výsledku to pak jde poznat.V tom creatoru jsem nedělal,tak to nepomůžu snad jedine www.scenerydesign.org a tam pohledej,já jsem to začal dělat v tom Gmaxu a neni problém.
1)ty textury jsou jine proto,protože v FSX jsou jine textury nez v FS9,takže textura pod stejným názvem v FS9 je jiný než v FSX.
2)s těma ortama to bude asi trochu problém,zkus pohledat tady na foru,už se to tu řešilo někde nedávno se mi zdá.Pokud chceš dělat orto kolem letiště v užším okolí,taky to jde udělat v Gmaxu jako polygon a měl by být stejný jak v FS9 tak v FSX. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:24 | |
|  | Chci kreslit veci od velikosti vyasfaltovane plochy pred hangarem po polygon velikosti letiste. Na to se mi GMAX nezdal zrovna nejlepsi tool, nehlede na to, ze jsem treba na www.fsdeveloper.com i jinde cetl, ze se ground polygony v GMAXu delat nemaji (pry to chodilo akorat ve FS2002). Jinak me to taky napadlo, ale spis pro mensi objekty ala znaceni runwaye (co se doted delalo prez VOD API). Akorat jsem se nikde zatim nedocetl, jak by se u takoveho objektu vypnuly crashboxy.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:30 | |
|  | | Jo myslel jsem si to taky,ale po pátrání od ruzných lidí co dělaj poslení scenerky LOWS2006 atd...tak tam to je dělaný podobně,říkal jsem si že je to taky blbost to dělat v GMAXU,ale opak byl pravdou,má pár docela dobrých fcí které se dají dobře uplatnit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:37 | |
|  | | Ty screeny letiste (draha, pojizdecky) co mas na strankach LKMT, to je delano v GMAXu? Vypada to moc pekne. To jsou normalni klasicky polygony na Z=0? Jakoze vytvoreny tak, ze prevedu line na mesh? Jak si u toho vyresil ty crashboxy? A jak se to propoji s AFCADem, aby nebyly videt AFCADovy pojizdecky a drahy, ale aby to fungovalo jak ma? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:02 | |
|  | | Ano,na tom screenu je to dělane přesně jak píšeš,line na polygon z ortem,je tam váhoda,že si s tím můžeš vyhrát do sebemenších detailu který ground obsahuje v realu,nevýhoda je,že mušíš všechno pracně kreslit,samozřejmně všechno se dá nějákým zpusobem odrbat,ale pak to nevypadá tak dobře,a zase si říkám,když už se z něčím takovým drbu,tak ať to je ze vším všudy jak má být.K tomu AFCADu,jednoduše jsem si v AFCADU smážnul pojižděčky a nechal jenom stojánky,lajny a dráhu,poslal bych screen,ale nejsem doma,tak jedině až k večeru.K těm scrahboxum se ti ozvu až doma. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:08 | |
|  | | Když místo mazání pojížděček v AFCADu je změníš na Appron Route bez čar, tak se vůbec nevykreslujou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:09 | |
|  | přesně tak,tohle jsem měl na mysli,jen jsem si nezpoměl na ten appron route  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:42 | |
|  | | Zajimavy je ze treba kdyz si nactes AFD ty scenerky LKBE od cesminy, tak to tam takhe ale delany neni. Asi ho budu muset vyzpovidat.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:51 | |
|  | | On to má podle mě přeplácnutý tou texturou povrchu. Pokud si totiž odebereš celou scenerku a jen si někam houpneš AFD, tak pak vidíš ty zoufalosti z AFCADu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:40 | |
|  | Plane udělaná v GMAXu, šoupnutá centimetr nad zemi, na které je nalepená textura funguje všude. Má ale nevýhody, že se nechová jako klasické ground polygony - FSka ho nezdrsňuje takouvou tou jakoby bumpmapou terenu.
Momentálně IMHO nejlepší způsob jak dělat podkladovou texturu pod letiště ve FSX je šoupnout tam resamplerem letecký snímek v 1 m/pix. Nevýhoda je, že taková scenerka pojede jen ve FSX. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:59 | |
|  | Takze myslis udelat dve verze letiste?
Napriklad takhle?
- FS2004: podklad Orto foto 4m/px, mensi asfaltovy plochy dodelany treba v FSSC jako ground poly (takhle to ma myslim delany Cesmina u LKBE) a znaceni rwy a dalsi male ground polygony prez VOD nebo GMAX.
- FSX: Podklad orto 1m/px a detaily prez GMAX |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:06 | |
|  | | Jo,přesně tak,právě to jsem z cesminou konzultoval a díky němu jsem to začal dělat a jsem rád,že jsem se do toho pustil,protože takhle můžeš dělat neomezeně a záleží jen na tobě,jak detailně ten poly uděláš.Což se mi líbi.Ale ty dvě verze to nevím,ja dělám zatím jednu,a nejsem si jistý,že budu delat druhou... |
| |
|
 |  |  | | Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:09 | |
|  | | A jeste jedna vec: netusite nekdo jak rozchodit stromky vf_tree Petra Bendare v FSX? Mam tam problem s alfa kanalem, proti gmaxovym budovam jsou videt spravne, ale pokud je za nimi autogenovy strom Fsky, tak neni videt (je videt krajina za nim). Zkousel jsem texturu prevest na DXT3, ale nepomohlo to. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:36 | |
|  | | Tohle je obecně problém vykreslování průhledných textur - pod některými úhly prostě jsou "příliš" průhledné. Tentýž problém byl i ve FS9. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 10:42 | |
|  | | Ale tohle mi ted dela porad, nejenom pri urcitym uhlu pohledu. Je to stejny problem jako kdyz udelas okno polopruhlednou alfou v texture a ne jako material s nastavenou opacity. Normalne ctverec okolo stromku, pruhledny az na prvni material bez alfy (barak, mesh). Ve FS9 to urcite tohle nedelalo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Ground polygons, FSX 19. 10. 2006 / 11:03 | |
|  | Ve FS9 to určitě delalo. Jsem si jistý. Už ve FS2002 to dělalo Jen tenkrát bylo míň autogenu a jednodušší scenerky, tak si toho člověk míň vśiml 
|
| |
|
|