1.)Jestliže byli 3 výletníci museli letěli Zlínem
Z-43 ten je pro 3 cestující a pilota.
2.)No nemusíš to zbytečně říkat (ještě i s letištěm kde to bylo), přestože je to všeobecně známé že se půjčuje řízení užaslemu cestujícímu, může to číst
nějáký rejpal a práskne to na ÚCL a už se vezou
(ale to tady asi těžko,tady sou příznivci, né odpůrci). Nebo pak budou vysílat v TV kraviny jako
o Benešově, že tam lítaj sedmiletý děti a lidi kolem
jsou vystrašený že jim to spadne na hlavu a tak dále.
3.)když si jen zkouší řídit jen tak, tak to řešit
nemusí,obstará to pilot, zvlášt u Zlínu může hrubý
zásah do směrovky "rudder" způsobit velké potíže
typu pádu do vývrtky apod. i při větší rychlosti,
letadlo je plně naložený atd.. více vlivů.
Ale samo při jakékoli zatáčce je třeba použít "nohu",
aby byly síly působící na letadlo v zatáčce vyrovnané(tj. aby zatáčka nebyla skluzová nebo výkluzová) a
nehrozilo tak nebezpečí zase překlopení letadla nebo
vývrtku atd.
4.)bank=je nákon v zatáčce, turn=zatáčka, správně se
nazývá to "zatáčení" jak myslíš klopení. (nebo klonění hergot?? taky nevim už ) zatáčení se nazýva pohyb podél svislé osy (tj použití pedálu).
5.)pilotů kteří ti to za letu "půjčí" je zcela určitě
většina, já to dělám taky, nezodpovědnost je to podle
předpisů, pilot nesmí předat řízení letadla osobě,
která k tomu není způsobilá. Ale jinak není, pokud
není ten pilot opravdu cvok, tak je to bezpečné,musí
o to víc dávat pozor a opravovat chybné pohyby,
hlídat rychlost, náklon a tak, když to nekomu pujčim,
tak ho taky hlídám a zatáčky větší než cca 10stupňů
nedovolím. málokdo udělá to, že chytne knipl a prudce
přitáhne , když si jen tak letí a malinko si zatáčí, tak je to v pohodě, aspoň má z letu větší
zážitek!!
Užívej
H. |
|