| | | Letadla v zime 4. 11. 2006 / 20:40 | |
| | Ahoj piloti
Tak mě napadlo, že se blíží zima a přezouvá se vše co má kola do zimního obutí. Mají také letadla na zimu jiné botičky ?
Dík za odpověď |
| |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 20:49 | |
| | Já si myslím, že né, protože dráhy jsou většinou opečovávané a jezdí se po nich pomalu a při větších rychlostech na rwy se uplatňují spíš aerodynamické prvky... Toť můj názor, ale jsou tady mnohem větší odborníci |
| |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 20:49 | |
| | Aeroklubovy ne-e, tolik penez neni. |
| |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:00 | |
| | | |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:07 | |
| | Ano maji zimni boticky
|
| |
|
| | | | Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:23 | |
| | to musi bejt docela o hubu pristavat na tech prkynkach s miniaturnima koleckama ale ve snehu se to zase zabori a lip to brzdi
a nebo je posledni mozna varianta, ze se sundavaji a ma jenom lyze a puvodni kolecka |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:25 | |
| | Ty prkýnka tam jsou právě proto, aby se to nezabořilo. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:30 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:52 | |
| | S tím blaníkem byli chytat termiku? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:54 | |
| | Ja te asi prekvapim, ale termika je i v zime. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:57 | |
| | Jojo, to vím, ale musí být v tom letadýlku docela těsno, když si domyslím to zimní oblečení ... nebo tam máte nějaké topení na baterky??? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:56 | |
| | Teda najít takovou dráhu musí být fajnová sranda To plachtění v zimě bude asi větší adrenalin než v létě, že? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letadla v zime 5. 11. 2006 / 00:05 | |
| | Parada |
| |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:19 | |
| | Kdysi dávno se používaly vzorky pro každé počasí (tzv. diamant), ale dneska najdeš téměř na každém éru to samé - několik podélných drážek, tzv. Ribbed tread, který je vhodným řešením proti aquaplaningu. Téměř všechny jsou bezdušové radiálky, vysokotlaké, plněné dusíkem. Občas je ve směsi gumy víc uhlíku kvůli odvodu statické elektřiny při přistání. Jinak ale léto i zima pořád totéž. |
| |
|
| | | | Re: Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 21:24 | |
| | Děkuji za vyčerpávající odpoveďi |
| |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 23:27 | |
| | Este na doplnenie vycerpavajucej odpovede,v zime sa aspon u armady moze lietat iba vtedy ked je draha zbavena zmrazkov a snehu,tzn.skoro sucha.Takze drapaky na pneumatikach by boli zbytocne.V lete moze byt draha samozrejme aj mokra,lebo nehrozi zamrznutie vody.Takze jeden typ gum,a menia sa dost casto,na rychlych masinach ako MiG-21,Su-22 sa niekedy menili aj po jednom lete.Zalezalo od toho ako "jemne" s tym dokazal pilot pristat.Ak sa pristavalo jemne,tak mohli gumy vydrzat aj niekolko pristatii.Stupen opotrebenia sa meral podla poctu zodratych platien na pneumatike,ked bolo vidiet tusim piate platno a nebola vidiet jamka v pneumatike,ktora prave bola urobena az po piate platno,musela sa guma vymenit. |
| |
|
| | | Re: Letadla v zime 4. 11. 2006 / 23:37 | |
| | Pneumatika letounu, (př, airbus, boeing, embraer, atd) pro představu, mají pnaumatiky s drážkami vertikálními po celém svém obvodui, je to zdůvodu odvádění vody, protože kdyby tam ty pneumatiky nebyly, tak by to letadlo na mokré dráze nikdy nezabrzilo, protože by se před pneumatikami valila voda a vznikala by folie vody která se tlakem síly vykonané letoune chovala jako kdyby jsi měl místo kol mýdlo. Pro představu vzorku pneumatiky jsem zde přidal příklad z A380. S pozdravem Radim Stibůrek |
| |
|
|