priklanam sa k tvrdeniu alebo konfiguracii vyrobcu Wings of Power,ked pises o pade a tazkej pilotazi.Samozrejme,ze som na tychto masinach nelietal ale z urcitych historickych dokumentov a rozhovoroch s pilotom,ktory lietal na Mesroch boli masiny hodne narocne na pilotaz,a to hlavne z hladiska obrovskeho vykonu motoru,co sa niekedy stavalo nevyhodne z hladiska medznych rezimov letu.Vela tazkosti sposoboval gyroskopicky moment vrtule.Cim vykonnejsi motor,tym vratkejsie manevrovanie.Napriklad pri prudkom pridani plynu na zemi na mesroch sa stavalo,ze doslo k preklopeniu masiny na chrbat a k nehode.Takisto v zatacke pri malej rychlosti a prudkom pritahovani knipla padlo lietadlo do spiraly.Takto sa chovaju aj dnesne lietadla ci vrtulove alebo prudove.Pri pritahovani na malej rychlosti v zatacke lietadlo urobi vykrut a v blizkosti zeme je to nerozchoditelna zalezitost..Poznam aj par smrtakov na L-29,skuseni piloti u nas,ktori na to doplatili.Aj v simulatore IL-2 Sturmovik sa mi zda,ze manevrovanie je celkom realne,kde pri prudsom manevri ide masina hned do vykrutu.Samozrejme s cfg sa da carovat a kazdy nech si nastavi to co mu vyhovuje.Aj ja si ladim masinky vo FS9,lebo vacsinou su premotorovane a moc stabilne,ziadne presadnutie,ziadne nadkriticke uhly nabehu.Vynimka je Mirage,alebo F-16,14,kde sa da lietat aj na 50°uhle nabehu,tak ako je vidiet na leteckych dnoch v reale. |
|