Je to malinko složitější. Za prvé je třeba si říct, že pro zjednodušení existují dva druhy tratí SID/STAR. Jsou to RNAV a nonRNAV. Zase pro jednoduchost potřebuješ pro RNAV příslušné vybavení (FMC, CIVA, Omega apod.), se kterým máš možnost zaletět libovolný bod definovaný pouze zeměpisnými souřadnicemi. Tratě nonRNAV jsou pro zěnu definovány tak, že se dají zaletět pouze s běžným IFR vybavením, tedy pomocí radiomajáků.
Pak z toho plyne, že podle výbavy letadla, letíš tu kterou trať. Pokud bys z jakéhokoliv důvodu nebyl schopen se na trati udržet, je potřeba toto vkomunikovat s ATC, který si tě pak dá na vektory. V praxi je pak mnohem běžnější, že tě ATC stejně vektoruje, aby si vytvořil příslušnou přistávací sekvenci.
Na druhou stranu, pokud ti trať dostaneš a neprotestuješ, tak je její dodržení pro tebe závazné. |
|