Ako vieme, letisko Bratislava nedávno uviedlo do prevádzy ILS spĺňajúce CAT III A podmienky.
Po prečítaní tohoto ( http://technologie.etrend.sk/92768/veda-a-technika/v-bratislave-pristane-lietadlo-aj-ked-vidno-iba-na-200-metrov ) článku ma napadlo zopár otázok:
a) Existuje nejaký signifikantnejší rozdiel v presnosti resp. rušiteľnosti vysielacých sytémov certifikovaných na A/B/C? Veď technicky musia všetky byť schopné naviesť lietadlo presne do TD zóny (s pomocou prístrojov na palube)
b) Ako je to s tým CAT III C? Doteraz som žil v zrejme mylnom presvedčení, že CAT III C znamená, že lietadlo má ovládanú smerovku a teda udrží po autolande smer dráhy, zataiľčo pri Bčku ho musí držať pilot.
Bčko že vyžaduje vyslovene autoland a Ačko autoland alebo systém umožnujúci presné priblíženie a podrovnanie aj bez AP - napr. HUD na Legacy - máte dve krúžky a je potrebné udržať jeden v druhom. V nejakej výške (povedzme 40ft) sa ten druhý zdvihne a pri udržaní jedného v druhom nastáva podrovnanie a mäkké dosadnutie na dráhu.
|
|