FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 12. 2025, svátek má Dagmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Vybavení letadel - každý píše něco jiného ( IVAO) - pro Gustava   9. 3. 2007 / 13:15
Rychlokvaška
Tak jsem ti Gustave koukal na pár reálných letových plánů (díval jsem se do history a ptal ses na to už párkrát) a British Airways mají pro většinu letů 744 H-SIPRXWY/C

S (standard COM/NAV) je klasika, to by mělo mít vzpodstatě každé letadlo za IFR podmínek.
I se týká inerciální navigace - vpodstatě každý moderní airliner
P je doppler radar - kvůli počasí
R RNAV equipment - rovněž vpodstatě standard pro IFR provoz (pokud neprobíhá po non-RNAV trati, pokud taková možnost existuje)
X MNPS - oprávnění operovat v MNPS prostoru - vpodstatě potřeba všude, nutnost pro oceánské NAT routy
W - RVSM - v už dost velmi podstatné části světa nutnost pro lety nad FL290
Y - CMNPS - nutnost pro lety v Kanadě (jejich varianta RVSM)

Hodně letadel létajících přes oceán používá ještě "H" pro HF radio komunikaci (není možno na IVAO a v současnosti často nahrazeno satlinkem).

Z toho tvého příkladu ještě:
J (datalink) by mělo být doplněno DAT/ v remarku a opět sahá za hranice IVAO
U (UHF rádio) se týká téměř výhradně vojenských letadel
D (DME) se většinou neudává, protože je součástí S
G (GPS) je poměrně častý zlozvyk - používá se pouze u letadel, která mají GPSku jako primární RNAV zařízení pro navigaci. Velké airlinery používají GPS jen jako zdroj pro porovnávání IRS v FMC.
 1x    Seznam příspěvků  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ