FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 9. 2025, svátek má Václav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO real - dojmy z ULT-28 Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 13:33
Aldaran
Chtel jsem si sam odpovedet na otazku, kterou se zde jiste mnoho lidi zabyva. "je mozne aby laik pristal s dopravnim letounem? Vzdal jsem myslenku se vetrit do letounu a otravit pilota a kopilota a vbyzkouset to nazivo, i objednal jsem se na let v simulatoru, na kterem bezne probiha IFR vycvik. Jedna se o typ ULT-28, certifikovany podle JAR. Jde o turboprop hmotnostni kategorie cca 8tun, kompletne vybaveny pro ILS, s hydraulikou a pilotni kabinou 1:1.

Predeslal bych, ze v realu letam ULL, na IVAU ponejvice TU 154. Pilotni kabina - uzasna... mit to doma pripojeny na ivao, tak z toho v zivote nevylezu ven... vsechny ovladace funkcni, pouzite az na vyjimky z originalnich dilu. Po seznameni s kopkpitem a letovymi rezimy byla prvni uloha vzlet z 24 LKPR a standardni ILS procedura zpet na 24. Pocasi zatazeno, dohlednost 5 km. Po vzletu jsem dostal pokyn 360 pravou zatacku nakolon 25, pak 360 levou naklon 30 ve 4000ft. Velmi mi pomohla znalost TU 154, ARK, ostatni prvky vicemene podeobne, nastavovani DME, ILS necinilo potize. Trochu honicka bylo drzet porad 4000 ft a trimovat, aby se clovek nemusel porad pretahovat o berany v ruznych rezimech. Pak nasledovalo naletnuti do ILS, (coveka ani nestvala mizerna uroven grafiky, protoze IFR se stejne honi podle budiku a diky male viditelnosti RWY nebyla videt) V simulatoru to byla mnohem vetsi honicka nez v FS. Neumim si vysvetlit proc, drzet brevna, kontrolovat rychlost klapky, podevozek ... vsechno je na prvni pohled stejne, preletnuti makkru, kontrola vysky, stazeni plynu pred dotykem, reverzy pres pojistky plynu.... brzdy.... vyslo to na poprve. U PC naprosta rutina... simulatoru honicka jak prase. Dale pak byl vzlet z 24, stoupani na 070 prelet do LKPD a ILS 27. Zmena podminek, na noc, turbulence. Hydraulika zacala patricne pracovat, dojem velmi pozitivni. Opet trochu honicka pri klesani, drzet kurz, klesat stahovat vykon a to jeste v turbulenci, kdy se vsechno vrti jak zaba v mixeru. Prelet PK ve 3000ft, na 10nm doprava do kurzu... pristani....

Suma sumarum. Jednine, co by se dalo vytnkout je mizerna uroven grafiky. Na druhou stranu pro IFR to neni az tak klicove. Pristani mi prislo az prilis jednoduche, ale udajne to proti ULL je v realu snazsi, ULL se musi porad ridit a okamzite reagovat, u mnohatunovych monster se proste stahnou plyny a ono to sedne samo. Nevim, nedokazu posoudit rozdil mezi realnosti konecne faze pristani opravdoveho velkeho era a ULT-28.

Pri debrifingu mi bylo sdeleno, ze v pripade oboustranne komunikace s ATC, jestlize by byl letoun v poradku, za beznych meteorologickych podminek bych byl schopen s velmi velkou pravdepodobnosti bezpecne pristat.

Vrele doporucuji vsem, je to cenna zkusenost a dokresli se pri ni spousta detailu, ktere na IVAU prehlizime, nebo si jich nevsimame.

p.s. nedoporucuji to jednincum, kteri ovladaji jen 737NG a programovani FMC a let podle nej, nebo letaji pouze VFR. Pro ne by to patrne bylo asi velkym zklamanim.
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 13:45
Totti10
Jenom k tomu poslednimu radku...

Proc zklamani? Zkusit si realnej simulator musi bejt velkej zazitek snad pro kazdyho ne?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 14:09
Switch   
Zklamání z toho, že letadla honíš po nebi jak gumovou kačenu Také jsem měl tu čest simulátor vyzkoušet a je tam, na rozdíl od pc, strašně moc vjemů najednou a člověk pomalu neví, co má sledovat dřív
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   23. 3. 2007 / 17:12
lukas8
Asi tak.Minulý týden jsem letěl na simulátoru ATRky u ČSA.Fakt uplně něco jiného než FS, pořád trimuješ a skoro nevíš kam se dívat dřív.
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 13:51
Swordfish   
To bude nejspíš ono že?

http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=Antonov%20An-28&distinct_entry=true
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 14:01
Aldaran
Ano, presne tak.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 15:14
Krizoch
OK ABC ?
Ja sem tam kdysi zkousel mimojine vejvrtku, ta mi nejak nesla
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 14:09
Marky Parky   
Strávil jsem na tomhle simulátoru 6+6 hodin (6 jako letící, 6 jako neletící). ILS se za ideálních podmínek taky podařilo na první pokus.

Ovšem nutno podotknout, že stačí silnější boční vítr v ILSu, holdu a nebo nepřesném přiblížení a rázem se z "honičky jak prase" stala honička jako tři prasata a úspěch se dostavil až po několika pokusech a pořádném tréninku a totéž, když jsme zkoušeli třeba výpadek motoru....

Takže (opět jako vždy) myslím, že s tím laickým přistáním by velmi záleželo na vnějších vlivech...
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 17:14
Riff   
http://www.bemoair.cz/images/letadla/prospekt%20fnpt%20ult28.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   23. 3. 2007 / 17:27
lukas8
v tom jsem byl,je v Letnanech, ze jo?
   Seznam příspěvků  

Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 17:34
Gustav ( BHA576 )   
Tak podle zkušeností,které jsou od pilotů reálných a které již někde publikovali. Když nebudeme hodnotit filmové nesmysly ( letuška za beranama, náctilety v akci atd ).Může virtuální pilot nejen přistát,ale i letět a dokonce startovat - to však a pouze za předpokladu,že počasí je více než optimistické,letoun je absolutně vpořádku,pilot může komunikovat ve svém rodném jazyce,neboť nervový stress by mu dost komplikoval komunikaci v angličtině( když jí zná pouze částečně) a samozřejmě,že také záleží na stroji,který by pilotoval ( myslím tím vybavení letounu,které mu může let a hlavně přistání značně zjednodušit).
Když to shrneme,tak je to vlastně diskuze o ničem !!!! neboť - když by vzniknul problém,že by byl letoun poškozen,tak žádný pilot kromě těch opravdových nezná letoun tak,aby věděl,co a jak přepnout,přitáhnout či povolit,aby to mohlo alespoň dolétnout. Na to jsou tak ohromě tlusté manuály,že nemáte šanci sami cokoliv z nich stačit přečíst.
Zbývá pouze hypotetická úvaha o variantě,že oba piloti jsou KO ( otráveni,udušeni,zastřeleni),pak by mohlo nedej bůh dojít řada na mně - jako virtuála a řeknu vám na rovinu" při mé smůle to bude letadlo,které Vůbec neznám - třeba MD11 a jsem v pr... a všichni cestující se mnou
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 21:26
pseudoMates
Já zastávám názor, že je lepší to aspoň zkusit. Stejně bysme (cestující a já) umřeli, tak proč se nepokusit aspoň o zázrak a postavit se osudu, když to podmínky aspoň trochu dovolí..
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 22:33
miki_pilot
To máš pravdu, ale obávám se, že jedna věc je chtít to tady doma a potom mít tu možnost v reálu. Je to o psychologii ve stresové situaci. Kolik lidí něco umí, ale je jim to nahouby, když "nohy zdřevění". Já sám opravdu nevím jak bych reagoval. Přeci jenom mít za sebou třeba 100 kaštanů a nakřáplý éro ve kterým vřeští master alarm asi musí být v 10km nad zemí docela na omdlení.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 22:29
miki_pilot
Hezky jsi to napsal, přesně tak. Je to hezký sen, ale příliš neskutečný a vlastně by určitě nedopadl dobře. M
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 23:06
adagio   
Gustave při tvé smůle sice poletíš 747mičkou, ale nedostaneš se do kokpitu přes zamčený dveře a při pokusu je vylomit tě zastřelí tajnej agent
Případně se ti může stát i opačná situace, že po nějaké silné turbulenci a výpadku motoru, který zaznamenáš, se rozeběhneš a rozmlátíš dveře do kokpitu ve snaze zachránit 400 lidí a tam budou sedět dva zcela zdraví a závadu řešící piloti a budou na tebe koukat jako kráva Případně praskne čelní sklo a silný proud vzduchu tě při každé snaze o vstup do kokpitu vymrští zpět mezi cestující, až se uhodíš hlavou o hasicí přístroj a omdlíš Případně bude všechno krásně připraveno jako na talíři - dveře otevřené, piloti mimo smysly, letadlo v ólrajtu a krásná letuška se klidným hlasem všech zeptá, zda by byl někdo tak hodný a šel přistát a než se stihneš přihlásit, tak tě předběhne nějakej horlivej IVAO FO z Německa Případně, případně případně... tisíc jinejch variant, jenom ne ta, kterou si tak všichni "přejeme"
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   21. 3. 2007 / 07:12
donCarlos
uz vidim tu situaci - piloti jsou mrtvi, neni mezi vami pilot? v tu chvili se polovina pasazeru (protoze ivao je veliky) presune do kokpitu a zacnou na sebe porvavat co a jak, trim to neutahne a vsichni umrou
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   21. 3. 2007 / 07:22
Srandista
No vidíš, tak to prodej jako námět na velkofilm do Holywoodu a za získaný prachy si můžeš ten simulátor pořídit domů. A pak nás budeš moct všechny pozvat.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   21. 3. 2007 / 14:53
Gustav ( BHA576 )   
   Seznam příspěvků  

Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   20. 3. 2007 / 23:22
Tragédie v JRD
gustave, nechci nejak shazovat tve pilotni schopnosti, ale vsadim klidne moje posledni boty na to, ze tak 95% lidi odsdud by to ero rozflakalo na cucky bez ohledu na pocasi a jakekoli okolnosti... jedina sance (pro techto 95%) by byla v tom, ze by bylo ero plne funkcni, funkcni autoland a povedlo se jim ero udrzet alespon priblizne ve smeru drahy...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: IVAO real - dojmy z ULT-28   21. 3. 2007 / 15:00
Gustav ( BHA576 )   
Tome,vždyť to ja takřka to samé,co jsem vlastně napsal já
Co se týká mně osobně,tak říkám čestně,že bych asi zkameněl a do poslední chvíle než to řachne bych se utěšoval,že budu stejně na srač... ať už tam půjdu a nebo zústanu sedět. No ale zase - a teď je to humor a nadsázka " zase kdy jindy se ti poštěstí a budeš si moci za to sednout a alespoň chvíli tam za něco tahat "
   Seznam příspěvků  

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ